TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jakie ezt-y chcą kupić PKP Intercity? [SIWZ]
InfoRail.pl - Opublikowano: 29.12.2017 10:09:05 25 komentarzy
Jakie ezt-y chcą kupić PKP Intercity?

Zaglądamy do SIWZ-u dotyczącego 12 ezt-ów, jakie chcą kupić PKP Intercity. Wczoraj na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o ogłoszeniu przetargu przez przewoźnika.

Zaglądamy do SIWZ-u dotyczącego 12 ezt-ów, jakie chcą kupić PKP Intercity. Wczoraj na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o ogłoszeniu przetargu przez przewoźnika.

Przedmiotem zamówienia jest zakup 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi relacji międzyregionalnych wraz z usługą ich utrzymania technicznego.

Linie na których będą eksploatowane Pojazdy będą wyposażone w różne systemy sterowania ruchem:

- system ERTMS zarówno poziomu 1 jak i poziomu 2

- system krajowy SHP.

Pojazdy będą eksploatowane przy zasilaniu trakcyjnym 3 kV prądu stałego. Maksymalna moc pobierana przez pociąg nie powinna przekraczać 4 MW, przy czym należy je wyposażyć w przełącznik do progowego lub ciągłego ograniczania pobieranej mocy przy ograniczonej wydolności systemu zasilania trakcyjnego.

Dopuszczalne są konstrukcje wagonów na wspólnych wózkach (Jacobsa) lub na dwóch własnych wózkach. Maksymalna długość pojazdu może wynosić do 153 m dla umożliwienia trakcji podwójnej.

Wyposażenie Pojazdu ma zapewniać komfortowe warunki podróżowania o czasie przejazdu ok 6 godzin.

Zasadnicze parametry techniczne i warunki eksploatacji

1. Szerokość toru: 1435 mm

2. Skrajnia kinematyczna: maksymalnie G1 wg EN 15273-2

3. Napięcie zasilania: 3 kV DC

4. Maksymalny nacisku osi na tor: ≤ 18,5 t

5. Maksymalne pochylenie podłużne: 40‰

6. Układ osi: wg oferty producenta

7. Ilość osi napędnych: minimum 20% całkowitej liczby osi

8. Całkowita masa w stanie służbowym (pojazd przygotowany do jazdy wyposażony w 100% materiałów eksploatacyjnych wraz z 6 osobową obsługą): ≤ 280 t

9. Wysokość podłogi nad główką szyny w strefie wejścia do pojazdu: wg oferty producenta. Konstrukcja stopniu wejściowych musi umożliwiać swobodne wejście z peronów o wysokości od 300 do 800 mm z zachowaniem wymagań specyfikacji TSI PRM i z uwzględnieniem karty UIC 741.

10. Liczba miejsc: ilość miejsc siedzących: klasa 2 - ≥ 294, klasa 1 - ≥ 60. Jako stałe miejsca siedzące nie zalicza się miejsc usytuowanych bokiem do kierunku jazdy i miejsc składanych.

11. Długość składu pociągu: nie więcej niż 153 m, przy czym długość pojazdu jest liczona wraz z urządzeniami cięgłowo –zderznymi

12. Prędkość eksploatacyjna: co najmniej 160 km/h

13. Napęd trakcyjny: falowniki główne w technologii IGBT chłodzone cieczą lub powietrzem. Silniki asynchroniczne chłodzone powietrzem poprzez wentylatory zewnętrzne (preferowane umieszczenie na dachu pojazdu ,intensywność chłodzenia niezależna od prędkości obrotowej silnika). W pojeździe należy zastosować dodatkowe wygłuszenie przestrzeni pasażerskiej w miejscach gdzie znajdują się urządzenia układu napędowego (m.in. falowniki, wentylatory silników trakcyjnych).

14. Zabudowa EZT: modułowa.

Wnętrze ezt-ów

2 klasa - układ bezprzedziałowy. Przestrzenie ograniczone ścianami ze szkła lub z materiału równoważnego posiadającego te same walory użytkowo-eksploatacyjne na końcu każdego wagonu oraz od przedsionków drzwi zewnętrznych wejściowych. Drzwi przejściowe otwierane i zamykane automatycznie. Długość przedsionków minimum 1800 mm.

1 klasa - układ bezprzedziałowy. Przestrzenie ograniczone ścianami ze szkła lub innego materiału posiadającego te same walory użytkowo-eksploatacyjne, na końcu każdego wagonu oraz od przedsionków drzwi zewnętrznych wejściowych. Pomiędzy 1 klasą a 2 klasą przedział barowy.Długość przedsionków minimum 1800 mm.

Toalety - Jedna toaleta na pojazd pomiędzy 1. a 2. klasą, dostępna dla osób na wózkach inwalidzkich i z możliwością przewijania niemowląt wg TSI PRM (przewijak dla niemowląt wyposażony w pas). Pozostałe toalety w ilości 5, w tym jedna w 1 klasie.

Układ siedzeń - 2 klasa bezprzedziałowa w układzie siedzeń 2+2 w rzędzie uwzględniający ustawienie naprzeciwko i szeregowo, zapewniającym przejście o szerokości nie mniejszej niż 520 mm. Podziałka siedzeń minimum 1900 mm dla siedzeń naprzeciwległych i 900 mm dla siedzeń szeregowych. Dopuszcza się z uzasadnionych względów konstrukcyjnych mniejszą podziałkę siedzeń do 5% dla ich ilości nie większej niż 5%. Pomiędzy siedzeniami zwróconymi do siebie stolik odchylany.

1 klasa bezprzedziałowa w układzie 2+1 w rzędzie uwzględniający ustawienie naprzeciwko i szeregowo. przejście o szerokości nie mniejszej niż 600 mm. Podziałka siedzeń minimum 2000 mm dla siedzeń naprzeciwległych i 1050 mm dla siedzeń szeregowych. Dopuszcza się z uzasadnionych względów konstrukcyjnych mniejszą podziałkę siedzeń do 5% dla ich ilości nie większej niż 5%.

Będą także systemy informacji pasażerskiej z tablicami LED, miejsca do przewozu rowerów – minimum 6, 2 wydzielone miejsca dla wózków inwalidzkich i klimatyzacja, zintegrowana z systemem ogrzewania. Podłoga ma być płaska na całej długości pojazdu. Przewoźnik wymaga instalacji systemu WiFi, który będzie miał na celu zapewnienie pasażerom bezpłatnego korzystania z usługi dostępu do sieci Internet oraz dostępu do treści multimedialnych (wzmocnienie sygnału sieci komórkowych w paśmie GSM i LTE w wszystkich obecnie stosowanych częstotliwościach na terenie Polski).

Pociągi zostaną wyposażone w systemy: pomiaru prędkości i drogi, rejestracji parametrów jazdy, liczenia pasażerów, monitoringu CCTV, diagnostyki pokładowej.

Zamawiający wymaga, aby świadczenie usług utrzymania odbywało się w obrębie miasta Łodzi lub Warszawy. Wraz ze świadczeniem tych usług PKP Intercity wymagają, aby dostawca zapewnił specjalistyczny Warsztat Utrzymania Technicznego wraz z wyposażeniem.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
ezt
przetarg
  • Yeti – 29.12.2017

    Czyli znowu tramwaje typu Flirt. Za mało toalet, klaustrofobiczny Wars itp. itd. Już dawno powinni kupić Railjety

  • Zeus – 29.12.2017

    Znowu darty.....ja pierd....moze stadler wrzuci cene na poziomie 35mln net i jednak to wygra. Albo newag

  • DC – 29.12.2017

    @Zeus A co to za różnica czy Darty, Flirty czy choćby Impuls, skoro - jak ktoś już wspomniał dostaniemy bezprzedziałowy tramwaj, który ni chooja pasuje do dalekobieżnych podróży, zwłaszcza tych wieczornych.

  • gutek – 29.12.2017

    a kiedy poznamy firmę która dostarczy lokomotywy [coś chyba pachnie Chińczykiem bo tak długo trwa wybór]

  • xtrain – 29.12.2017

    Macie rację, lipa , że przewoźnik nie wymusił w zapisie SIWZ części członów jako wagony przedziałowe 6 miejscowe. Liczne sygnały podróżnych przewoźnik ma w głębokim poważaniu! ... A gwoli przypomnienia to na świeżo (3 tygodnie temu) miałem okazję jechać z Iławy do Gdyni pociągiem Berlin-Gdynia w wagonie 6-cio osobowym i powiem, że idealnie, tzn. bardzo wygodny przedział (fotele i tapicerka), ale co mnie bardzo zaskoczyło to niezwykła cisza w wagonie , a jeszcze większa siłą rzeczy w przedziale . Nie znam symbolu wagonu ale komfort wyśmienity - wygodnie i bardzo cicho. I w takich właśnie warunkach pasażerowie powinni podróżować w długich podróżach.

  • xtrain – 29.12.2017

    ... Przepraszam to nie był pociąg Berlin-Gdynia tylko Wiedeń-Gdynia.

  • Ja – 29.12.2017

    Specjalnie dla was niech włączą do ruchu zardzewiałe 111A z bocznic. Idealne jak tak kochacie przedziały. Wam nigdy nie dogodzi.

  • Loek – 29.12.2017

    Wybacz ale ktos musial te wagony doprowadzic do takiego stanu. Czyzby dobra zmiana nie dzialala?

  • hgw – 29.12.2017

    Loek ty weź się czep tramwaja a nie dobrej zmiany.2 lata to nie jest czas w którym można zapuścić tabor a tym bardziej wyremontować,nawet jak się ma kupę kasy-a kasa była pusta...

  • WK – 29.12.2017

    A dlaczego nie niskopodłogowe?

  • Qpers – 29.12.2017

    Masa służbowa

  • Ex Odra – 29.12.2017

    QpersMasa ED161 to 248,5 tony więc jest poniżej 280 ton.Czytając specyfikację, to ta dokładnie odpowiada ED160. PKP IC nie wzięło bydgoskich szrotów w ramach opcji, więc zapewne teraz wygra ED160 produkowany przez konsorcjum Stadler-Newag.

  • joszko – 29.12.2017

    Ex Odra Stadler do ewentualnej nowej produkcji Flirtów nie potrzebuje Newagu, więc nie ma najmniejszej potrzeby tworzenia konsorcjum. Wtedy było konsorcjum ze względu na terminy (a i tak mieli ponad pół roku więcej czasu niż Pesa na Darty). Pesa zapewne też spróbuje z Dartami wystartować, więc bardzo możliwe, że szykuje się nam powtórka z rywalizacji o kontrakt.

  • Przemo – 29.12.2017

    A może Newag wystawi swojego Impulsa II w wersji dalekobieżnej i z większą prędkością niż 160 km/h?W końcu mają rekord prędkości.

  • G.kolejarz – 29.12.2017

    Może tak będzie. Chciałbym aby był to pociąg lepszy od Daria lub Stadlera.Coś w stylu tego Stadlera na 250 km/h.Ciekawe czy Newag dałby radę coś takiego zrobić.

  • G.kolejarz – 29.12.2017

    Miało być Darta.Przykład wójka Google pokazuje że nie tylko w Polsce robią buble. Przepraszam za woojka Google.

  • kolejFAN – 29.12.2017

    znowu jakieś p..lone wąskie ciasne badziewie będzie ? naprawdę ci durnie nie jechali nigdy flirtem ani karpiem żeby stwiedzić że tym gównem nie da się jeździć dłużej niż 2 h?!!

  • Damian – 30.12.2017

    PKP IC zjeżdża na psy, ja przestaję z nich korzystać gdy tylko mam jechac tramwajem zwanym jednostką elektryczną przez więcej niż trzy godziny. Albo skład wagonowy abo w cale.

  • Andrew – 30.12.2017

    Damian ma rację. Wolę jechać 8 godzin okrężną drogą w przedziale niż 5 godzin karpiem.

  • advisor – 30.12.2017

    Hm, dość standardowe wymagania, bez większego zaskoczenia. Teraz pytanie, kto złoży ofertę i z czym. - Stadler FLIRT - niemal pewniak, PIC jest z nich bardzo zadowolone - PESA Dart II - możliwe, ale musiałby to być Dart II z wyleczonymi chorobami zwykłego Darta - Newag Impuls - w wersji dalekobieżnej i z Vmax=200km/h, zbudowanie takiego składu dla Newagu nie jest problemem, a otwiera wiele drzwi. Inni producenci bardzo mało prawdopodobni.

  • kolejFAN – 31.12.2017

    Wszystko gruszki na wierzbie. O wiele lepiej modernizować sprawdzone i niezawodne kible.

  • WPT – 31.12.2017

    Czy mi się wydaje że te ezty będą tuż przed wyborami?

  • vxzb – 31.12.2017

    rozumiem ze 2+2 to układ lotniczy? czy nie można zrobic tak aby wiekszość foteli była naprzeciw siebie i bez stolika? Szału można dostać gdy siedzisz a na wysokożci oczu widac tylko zagłówek!

  • Henryk – 01.01.2018

    Nie można tak zrobić.

  • sphinx – 02.01.2018

    Nie liczcie że Newag, ani ktokolwiek inny wystawi pojazdy z Vmax większą niż 160km/h. To się im kompletnie nie opłaca, a kryterium ceny ma de facto 80%.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.