TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jakich hybryd chcą Ząbkowice Śląskie?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.10.2019 15:00:58
Jakich hybryd chcą Ząbkowice Śląskie?

Ząbkowice Śląskie uruchamiają komunikację miejską i potrzebują autobusów. Wybór padł na hybrydy. Jakich wymaga miasto? Na pewno ładnych

Ząbkowice Śląskie uruchamiają komunikację miejską i potrzebują autobusów. Wybór padł na hybrydy. Jakich wymaga miasto? Na pewno ładnych.

"Chcemy, aby Ząbkowicka Komunikacja Publiczna była przyjazna dla mieszkańców, dlatego też specyfikacja autobusów została przygotowana z uwzględnieniem wielu ułatwień – autobusy będą posiadały miejsce dla osób na wózkach inwalidzkich oraz z wózkami dziecięcymi. Każdy pojazd będzie posiadał niskopodłogowe podwozie z możliwością "przyklęku" ułatwiające wsiadanie osobom starszym i na wózkach" – mówił burmistrz Ząbkowic Śląskich, Marcin Orzeszek.

"Wraz z autobusami dostawca dostarczy aplikację mobilną i stronę internetową, na której każdy pasażer będzie mógł sprawdzić godziny odjazdu autobusu z poszczególnych przystanków. System działać będzie on-line – czyli każde opóźnienie autobusu będzie widoczne dla pasażerów" – dodał.

Warunki formalne zamówienia opisaliśmy tutaj. Dostawa ma zostać zrealizowana do końca lipca 2020 r. Pewne jest także to, że zakupy mogą ulec rozszerzeniu. A to za sprawą zamówienia uzupełniającego do wysokości 20% podstawowego. A to oznacza w praktyce jeden dodatkowy autobus. Każdy będzie objęty gwarancją całopojazdową przez 36 miesięcy.

Wybór najlepszej oferty
Mamy sześć kryteriów oceny. Cena ma 60% wagi. 10% można zyskać dzięki zaoferowaniu hybryd z jak najniższym zużyciem paliwa. Łącznie 30% (w sumie cztery kryteria) to warunki gwarancji. Premiowane są:

  • min. 84 miesiące gwarancji na układ napędowy
  • min. 144 miesiące na trwałość konstrukcji
  • min. 144 miesiące na trwałość magazynów energii
  • min. 72 miesiące gwarancji całopojazdowej

Jakie hybryd?
Przedmiotem zamówienia jest dostawa siedmiu sztuk fabrycznie nowych, jednoczłonowych autobusów niskopodłogowych z napędem hybrydowym dla potrzeb komunikacji autobusowej. Mają to być konstrukcje o długości całkowitej od 10,5 do 12,5 m, szerokości 2,4 - 2,55 m i wysokości całkowitej maks. 3,3 m (wraz z urządzeniami klimatyzacyjnymi). Każdy autobus musi posiadać co najmniej 54 miejsca, z tego co najmniej 38 miejsc siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0 lub 1-2-0.

Główną jednostką napędową ma być silnik diesla spełniającymi normę Euro 6. Ma on mieć przynajmniej 145 kW mocy i osiągać min. 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru. Ząbkowice nie wskazują na konieczność zastosowania konkretnego napędu hybrydowego. Określa jedynie podstawowe jego parametry. I tak silnik elektrycznym nie może być słabszy niż 100 kW. Oczywiście ma być możliwy przejazd wyłącznie na nim na dystansie min. kilkuset metrów. A to poprzez wymóg funkcji start-stop.

Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnią uchylne okna boczne w liczbie min. siedmiu sztuk, co najmniej dwa szyberdachy i dwa wentylatory wyciągowe. Autobusy muszą być klimatyzowane za pomocą agregatów, których moc chłodnicza ma wynosić min. 20 kW. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu, portów USB dla pasażerów oraz instalacji pod montaż biletomatu. Dla kierowcy przewidziano kabinę typu zamkniętego.

Autobusy będą wyposażone w trzy zewnętrzne diodowe wyświetlacze o standardowej rozdzielczości. W środku znajdzie się jedna tablica LED do prezentacji informacji liniowej. Nie zabraknie także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków.

Podsumowując...
Jakie więc będą hybrydy dla Ząbkowic Śląskich? Na pewno w ciekawym malowaniu i dostosowane do przewozów o charakterze częściowo lokalnym.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Ząbkowice Śląskie
UM
hybryda
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.