TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jaki tabor do obsługi CPK? Poznaliśmy nieco szczegółów
InfoRail.pl - Opublikowano: 25.09.2019 11:36:09 2 komentarze
Jaki tabor do obsługi CPK? Poznaliśmy nieco szczegółów (źródło: Siemens)

Próbę odpowiedzi m.in. na pytanie jaki tabor będzie obsługiwał CPK podjęli uczestnicy konferencji Zakup taboru na potrzeby Komponentu Kolejowego CPK.

Próbę odpowiedzi m.in. na pytanie jaki tabor będzie obsługiwał CPK podjęli uczestnicy konferencji Zakup taboru na potrzeby Komponentu Kolejowego CPK.

Jak powiedział przedstawiciel NCBiR Kamil Grotnik liczy się prędkość, wielosystemowość i zagadnienia innowacyjne. Takie kryteria może spełnić i ezt, ale i skład wagonowy z lokomotywą. Nowością ma być za to automatyczna odprawa bagażu.

Tabor ma wpisywać się w najbardziej efektywny system transportowy w Polsce – powiedział pełnomocnik rządu Patryk Wild. Ma być to tabor wygodny, z wygodnymi siedzeniami, wygodniejszymi niż w autobusie, samochodzie czy samolocie, około 20 calowe – wyjaśniał. Jest to komfort niespotykany w autobusach. Takie rozwiązanie wymusza szerokość pudła na około 3 m. Pociąg powinien odznaczać się także niewielką odległością między krawędzią peronu. Ważne będzie też skrócenie członów, które według Wilda nie mogą mieć ponad 20 m a około 17 m. Tabor ma być ekonomiczny i lekki – tłumaczył dalej Wild. Trzeba zastosować odpowiednie rozwiązania dotyczące wózków i ich posadowienia plus rozwiązania materiałowe. Wejścia muszą być na wysokości około 780 mm pgs, aby wymiana pasażerska była szybka. To trudne rozwiązania ale są możliwe do zrealizowania – mówił Wild.

Dodał też, że zamawiana seria będzie to bardzo duże zamówienie. Liczba składów potrzebnych do obsługi systemu to 150 do ruchu, 180 do obsługi całego systemu. Zamówienie zatem obejmie około 150-160 sztuk, bo PKP Intercity mają 20 składów ED250, które mogą jeździć do CPK.

To, że do obsługi CPK potrzebna będzie długa seria pociągów wpłynie na powtarzalność części i niższą cenę niż przy krótkich zamówieniach. Będziemy mogli liczyć na modułowość części – zapewniał Wild.

Pewne jest także to, że kryteriów takiego taboru nie spełnia żaden z istniejących pojazdów, ale są pojazdy, które spełniają dużą ich część. Na ich bazie można przygotować pojazd dla CPK – podkreślił Wild.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CPK
tabor
  • Jakub Sus – 25.09.2019

    -na pewno nie z Pesy -bez "57" w oznaczeniu

  • Patryk Szubiński – 25.09.2019

    Jaki tabor? Oczywiście ze EN57

  • Mateusz Włodarczyk – 25.09.2019

    Jestem za Velaro

  • Michał Rakoczy – 25.09.2019

    Pesa? 😁

  • Marek Stelmasik – 25.09.2019

    Ale co tak skromnie i zachowawczo? Od razu Maglev

  • Krystian Boj – 25.09.2019

    Nawet za 100 lat tego nie będzie 😂🤣😂 Cieszmy się z tych paru Gryffinów chociaż 👍👏

  • Łukasz Oklesiński – 25.09.2019

    My tyle pociągów od upadku komunizmu chyba łącznie nie wyprodukowaliśmy 😁.

  • Jakub Nosarzewski – 25.09.2019

    ... Ten ze zdjęcia...!

  • Caputa Janusz – 25.09.2019

    Przestanmy marzyć. .założenia jak SF😊

  • Kamil Nowakowski – 25.09.2019

    Kible i tak beda puszczac, ale zmodernizowane 🤣

  • Paul Konklewski – 25.09.2019

    17 metrów trochę krótki

  • Tadeusz Kominek – 25.09.2019

    To jest niesamowite jak większośc dała się wciągnąć w te bzdurne marzenia.

  • Kuba Iglak – 25.09.2019

    Jak to jaki, zmodernizowane siodemki 🙂

  • sphinx – 25.09.2019

    "Ważne będzie też skrócenie członów". Bo? Wygląda to na głupotę, krótsze człony to więcej wózków i cięższy skład. Dziwny ten wymóg.Ciekawe jaka Vmax? Bo niskopodłogowych składów na 250km/h chyba jeszcze nikt nie robił i nie wiem czy ktoś by chciał.

  • Ryszard Kownacki – 25.09.2019

    nieważne jaki !!! ważne by nie za państwowe piniondze !!!! (zarówno pociągi jak cała reszta szopki ). Latanie to luksus dla burżuji i niech se sami zapłacą !

  • jatal – 25.09.2019

    ^^^ Bo jeśli mają być szerokie i z wejściami blisko peronów to spełnienie takiej skrajni w łukach wymaga krótkich członów.

  • Mateusz Włodarczyk – 26.09.2019

    Ewentualnie Girunio ( Stadler Smile ) prędkość 250 km/h

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.