TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jaki tabor dla Kolei Podhalańskiej?
InfoRail.pl - Opublikowano: 17.05.2017 10:32:52 3 komentarze
Jaki tabor dla Kolei Podhalańskiej? (źródło: Wikipedia/Gagorski, lic.CC BY 3.0)

Wczoraj na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o powstaniu Podhalańskiej Kolei Regionalnej. Pewną zagadką jest tabor, który ma obsługiwać połączenia na trasie Zakopane – Nowy Targ.

Wczoraj na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o powstaniu Podhalańskiej Kolei Regionalnej. Pewną zagadką jest tabor, który ma obsługiwać połączenia na trasie Zakopane – Nowy Targ.

Wczoraj na spotkaniu w Skawinie padło stwierdzenie, że będą to szynobusy. Prawdopodobnie będą to jednak ezt-y Kolei Małopolskich. Urząd Marszałkowski twierdzi, że to kwestia operacyjna, która zostanie dograna w terminie późniejszym. Być może pewną alternatywą dla tej trasy byłyby jednostki EN81, które stoją obecnie niewykorzystane. Urząd Marszałkowski nie potrafi jednak dziś powiedzieć, czy te składy będą brane pod uwagę.

Na łamach krakowskiej Gazety Wyborczej Prezes Kolei Małopolskich Grzegorz Stawowy stwierdził, że przewoźnik jest organizacyjnie do realizacji takiego zadania przygotowany. Zaznaczył jednak, że w grudniu Koleje Małopolskie mogą mieć zbyt małą liczbę pociągów. Jeżeli wziąć pod uwagę liczbę pociągów, które teraz wykorzystują Koleje Małopolskie, i dodać do tego tabor, który pojedzie na trasie Sędziszów – Kraków – Skawina, to nie będziemy w stanie obsłużyć dodatkowych tras – powiedział Gazecie Wyborczej Stawowy.

Jeżeli jednak weźmiemy pod uwagę to, że w mieście i na trasach dojazdowych do Krakowa planowane są duże remonty kolejowe i niektóre trasy zostaną zamknięte, to wtedy uda się wygospodarować dodatkowe pociągi i wysłać je na Podhale – mówił dalej szef Kolei Małopolskich. 

Finalnie zatem z Zakopanego do Nowego Targu pojedziemy pewnie Impulsami Kolei Małopolskich. 



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zakopane
Nowy Targ
Koleje Małopolskie
  • Tomek – 17.05.2017

    odnośnie taboru przychodzi mi jeszcze jedna myśl: 41WE.Na potrzeby KMŁ województwo zakupiło cztery dwuczłonowe Acatusy+, które i tak obecnie jeżdżą w podwójnej trakcji w ramach SKA2 (połączenie do Miechowa/Sędziszowa).Jakby nie patrzeć to one właśnie ww. relacji sprawdziłyby się najlepiej.Czas pokaże.

  • JanuszJG – 17.05.2017

    Na samym początku trzeba wziąć pod uwagę, ile osób obecnie korzysta z połączeń kolejowych na trasie Nowy Targ - Zakopane i pod tym względem dopasować tabor do obsługi Podhalańskiej Kolei Regionalnej.

  • Spotted – 17.05.2017

    Impulsy są skierowane na SKA3 i największe potoki pasażerskie z SKA1

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.