TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

ITD nie odpuszcza Wrocławiowi. Kolejna kontrola autobusów
InfoBus.pl - Opublikowano: 28.08.2019 12:00:25
ITD nie odpuszcza Wrocławiowi. Kolejna kontrola autobusów

23 sierpnia inspektorzy z WITD Wrocław ponownie skontrolowali autobusy miejskie firm MPK Wrocław i Michalczewski.

23 sierpnia inspektorzy z WITD Wrocław ponownie skontrolowali autobusy miejskie firm MPK Wrocław i Michalczewski.

Kontrole były prowadzone równolegle w pobliżu dwóch zajezdni autobusowych przy ulicy Gazowej i Obornickiej we Wrocławiu. Inspektorzy podczas kontroli zwracali szczególną uwagę na stan techniczny pojazdów. Inspekcje prowadzono z wykorzystaniem mobilnej stacji diagnostycznej. Łącznie skontrolowano 60 autobusów. Sprawdzono również trzeźwość kierowców oraz wymagane dokumenty - w tym zakresie inspektorzy nie mieli zastrzeżeń.

15 dowodów

W trakcie kontroli inspektorzy stwierdzili usterki w 9. najstarszych pojazdach marki Volvo znajdujących się we flocie MPK Wrocław. Kontrolę przeprowadzono także w firmie Michalczewski, gdzie wykryto usterki w 6. autobusach MAN. W efekcie zatrzymano aż 15 dowodów rejestracyjnych autobusów realizujących przewozy miejskie we Wrocławiu. Zdaniem WITD Wrocław, co 4 skontrolowany autobus był złym stanie technicznym.

Główne usterki to niesprawny układ hamulcowy, wycieki płynów eksploatacyjnych, przekroczone dopuszczalne normy zadymienia spalin oraz nie działające oświetlenie zewnętrzne.

Jak zapowiedziała dolnośląska Inspekcja Transportu Drogowego, w trosce o bezpieczeństwo pasażerów korzystających z autobusów komunikacji miejskiej kontrolne będą kontynuowane.

Wcześniejsze akcje

Kontrola z 23 sierpnia to pokłosie wcześniejszych akcji ITD, które w lipcu i sierpniu wykryły w taborze MPK Wrocław i Michalczewski usterki powodujące niedopuszczenie pojazdy do ruchu. Na początku wakacji na 58 sprawdzonych autobusów MPK w 10 przypadkach inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne. Z kolei Michalczewskiemu zatrzymano 21 dowodów na 62 skontrolowane pojazdy.

W sierpniu br. kontrolę przeprowadzono także we flocie lokalnego przewoźnika DLA, gdzie na 9 skontrolowanych autobusów zabrano 2 dowody rejestracyjne. Nowszy z autobusów, któremu został zatrzymany dowód rejestracyjny, miał zużyty bieżnik opony. W starszym pojeździe badanie wykryło liczne usterki układu zawieszenia, niesprawne oświetlenie, niepewne mocowanie tylnej lampy pozycyjnej, uszkodzone mocowanie pokrywy przedniej. DLA skwitowały, że to przypadek, ale spółka zapewniła, że nie lekceważy ustaleń inspektorów.

Dolnośląskie Linie Autobusowe obsługują kilka podwrocławskie miejscowości: Miękinię, Siechnice i Czernicę. Codziennie na drogi wyjeżdża ok. 35 autobusów z logo tego przewoźnika.

Procedury kontrolne

Aktualnie MPK Wrocław jest w trakcie wdrażania zapowiedzianych przez prezesa spółki, Krzysztofa Balawejdera zaostrzonych procedur bezpieczeństwa, które mają na celu skuteczniejszą i dokładniejszą weryfikację stanu technicznego najstarszych pojazdów w ich flocie. Proces zakończy się w najbliższym tygodniu, a w październiku wycofane z eksploatacji zostaną wszystkie autobusy, w których Inspekcja Transportu Drogowego wykryła usterki.

-"Ponad 320 autobusów MPK Wrocław pokonują rocznie 22 miliony kilometrów. O ich stan techniczny codziennie dba 139 mechaników, techników i diagnostów. Od stycznia tego roku flota miejskiego przewoźnika przechodziła blisko 300 kontroli ITD. – W kilkunastu przypadkach zostały zatrzymane dowody rejestracyjne i to o kilkanaście przypadków za dużo – mówi Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.

Dlatego MPK wprowadza zmiany w częstotliwości przeglądów oraz zmienia zasady korzystania z najbardziej wysłużonych pojazdów. I co bardzo ważne 50 najstarszych pojazdów już w październiku trafi na złom, a zastąpią je nowe Mercedesy Citaro 2, które już są budowane w niemieckiej fabryce Mercedesa.

Lista działań podjętych MPK Wrocław w trosce o bezpieczeństwo to

  • o 25 % zwiększy częstotliwość przeglądów technicznych najstarszych autobusów,

  • o 25% przeglądów rejestracyjnych będzie wykonywanych na niezależnych stacjach zewnętrznych,

  • najstarsze pojazdy zostaną przyporządkowane do kierowców z największym doświadczeniem,

  • firma ograniczy ilość kilometrów wykonywanych przez najstarsze pojazdy,

  • w październiku zezłomuje 52 najstarsze pojazdy, zostaną zastąpione prze 50 najnowszych autobusów przegubowych Mercedes Citaro 2

  • firma zobowiązała podwykonawcę, firmę Michalczewski do zaostrzenia procedur kontrolnych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
kontrola
ITD
Dolnośląskie
  • Kamil Wódczak – 28.08.2019

    Zapraszamy do Konina

  • Rafał Jóźwiakowski – 28.08.2019

    PKS KONIN proszę skontrolować,bo się sypią blachy!!

  • Jakub Kowalczyk – 28.08.2019

    Nie odpuszcza tylko w kółko kontroluje te same stare volvo, wiedzą że niedługo będą wycofane z eksploatacji i jak zastąpią je nowe mercedesy to trudniej będzie się wykazać i ponabijać statystyki.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.