TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Intensywniejsze prace na linii Kraków Główny – Podłęże
InfoRail.pl - Opublikowano: 15.03.2018 18:37:31
Intensywniejsze prace na linii Kraków Główny – Podłęże (foto: PKP PLK)

Korekta rozkładu jazdy pociągów pozwala wykonawcy przebudowy linii kolejowej pomiędzy Krakowem Głównym a Podłężem, zintensyfikować prace budowlane.

Korekta rozkładu jazdy pociągów pozwala wykonawcy przebudowy linii kolejowej pomiędzy Krakowem Głównym a Podłężem, zintensyfikować prace budowlane.

Roboty realizowane są na całej długości kontraktu. Sprawne i bezpieczne wykonanie gwarantuje kilkugodzinna przerwa w kursowaniu pociągów po linii średnicowej.

Prace budowlane, na najważniejszej inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Krakowie, rozpoczęły się w pierwszej połowie 2017 roku. Modernizowany jest główny szlak kolejowy Krakowskiego Węzła Komunikacyjnego. Intensywne prace budowlane trwają równolegle na niemal dwudziestu kilometrach linii.

Wprowadzenie codziennej przerwy w kursowaniu pociągów, na krakowskiej linii średnicowej, pozwoliło wykonawcy zwiększyć zakres prac przy przebudowie wiaduktów i budowie nowych estakad kolejowych w centrum miasta. Harmonogram robót został skonstruowany tak, by maksymalnie długo utrzymywać ruch pociągów na ważnej, newralgicznej dla transportu, linii kolejowej. To bardzo skomplikowane zadanie, wymagające ścisłej koordynacji ze wszystkimi przewoźnikami, a także zarządcami infrastruktury w mieście.

Plan budowy w pierwszej kolejności zakłada wykonanie części estakad kolejowych i obiektów inżynierskich, których na będzie ułożony jeden tor. Pozwoli to przenieść na niego ruch pociągów i zająć się rozbiórkami infrastruktury, po której obecnie poruszają się składy pasażerskie. Następnie zostaną dobudowane i uruchomione kolejne tory.

Zgodnie z efektem inwestycji - pomiędzy Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem pociągi będą się poruszać po czterech torach a pomiędzy Krakowem Płaszowem a Krakowem Bieżanowem po trzech. Obecnie roboty budowlane realizowane są na całej długości modernizowanej linii. Największy zakres widać w ścisłym centrum Krakowa, gdzie powstają już pierwsze elementy konstrukcyjne estakad kolejowych, które zastąpią nasyp z XIX wieku. W rejonie Krakowa Głównego zamontowano już nowe tory i rozjazdy, prowadzące do peronu piątego. Robotnicy pracują przy licznych obiektach inżynierskich, m.in. przy ul. Łokietka, Prądnickiej, Kopernika, Grzegórzeckiej, Miodowej i Dekerta. Przebudowywany jest przystanek Kraków Prokocim. Przy nowym przystanku Kraków Złocień budowana jest droga i prowadzona regulacja rzeki Serafy. Intensywne roboty trwają także w podkrakowskich miejscowościach – Kokotowie i Węgrzcach Wielkich.

Efekty przebudowy linii E30

PKP PLK informują, że głównym efektem przebudowy linii E30 będzie poprawa obsługi pasażerów i sprawniejszy przejazd pociągów, dzięki rozbudowie Krakowskiego Węzła Kolejowego. Powstaną nowe tory do obsługi pociągów aglomeracyjnych. W krakowskich Grzegórzkach i Złocieniu wybudowane zostaną nowe przystanki a istniejące będą gruntownie zmodernizowane. Ruch pociągów będzie kontrolowany przez nowoczesne systemy w dwóch Lokalnych Centrach Sterowania a na Wiśle pojawią się nowe mosty. Prace budowlane zakończą się w 2020 roku. Ich wartość jest szacowana na niemal 1 mld zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Kraków
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.