Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Informacja pasażerska na dworcu Poznań Główny

inforail
10.01.2017 10:37
0 Komentarzy

Kompleksowainformacja o połączeniach różnych przewoźników kolejowych, zintegrowana wjednym miejscu ? to nowa usługa, z której mogą korzystać pasażerowie na dworcuPoznań Główny.

Punkt informacyjny powstał z inicjatywy PKP S.A., przywspółpracy z przewoźnikami korzystającymi z dworca: Kolejami Wielkopolskimi,Przewozami Regionalnymi oraz PKP Intercity. W informację kolejowąprzekształcono dotychczasowy InfoDworzec, w którym wcześniej można byłodowiedzieć się przede wszystkim o funkcjonujących na trenie Poznania Głównegousługach, punktach handlowych oraz transporcie miejskim. Tego typu informacjebędą nadal dostępne. ? Trzeba jednak pamiętać, że informacja o rozkładziejazdy, alternatywnych połączeniach jest najważniejszą, jakiej podróżniposzukują na dworcu. ? mówi dr Michał Beim Członek Zarządu PKP S.A. ?Zaniechanie tej funkcji i przekształcenie punktów InfoDworzec na wzórinformacji w centrach handlowych było błędem. Podobnie jak rozdrobnieniepunktów informacyjnych poszczególnych przewoźników.

– Koleje Wielkopolskie od wielu lat postulowały przywrócenieinformacji kolejowej na głównych dworcach ? podkreśla Włodzimierz WilkanowiczPrezes Kolei Wielkopolskich. ? Współpracą przy tym projekcie pokazujemy, żekolej mimo iż jest tworzona przez wielu przewoźników, stanowi jeden spójnysystem, w którym najważniejszy jest pasażer.

Przekształcenie poznańskiego InfoDworca w informacjękolejową jest projektem pilotażowym. W przyszłości wszystkie InfoDworce mająpełnić tę funkcję. Na koniec stycznia PKP S.A. planują zorganizować spotkanie zprzewoźnikami pasażerskimi działającymi w Polsce odnośnie powrotu punktówinformacji kolejowej na najważniejsze polskie dworce. ? Zależy nam, abywspólnie wypracować model punktów informacji pasażerskiej ? mówi Michał Beim ?Chcemy stworzyć standardy małej architektury, form komunikacji z pasażerami, atakże zasad postępowania w sytuacji opóźnień czy innych zakłóceń w ruchupociągów. Doświadczenia państw Europy Zachodniej pokazują, że informacjakolejowa jest jednym z najważniejszych punktów na dworcach, a szczególny naciskkładziony jest na dostępność do informacji osób niepełnosprawnych.

PKP S.A. planuje w projekcie informacji kolejowejwykorzystać m.in. doświadczenia zdobyte w związku z wdrożeniem usługi tłumaczajęzyka migowego on-line na największych dworcach. Spółka odwoływać się będzieteż do najlepszych praktyk zagranicznych, a rozwiązania związane z dostępemosób niepełnosprawnych do informacji mają być konsultowane z organizacjamispołecznymi.

Poznański punkt informacji kolejowej znajduje się w NowymDworcu Kolejowym naprzeciw kas. Jest on otwarty we wszystkie dni tygodnia od7:00 do 21:00.


Komentarze