TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

I po Luxtorpedzie…
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 10.07.2018 12:44:16 3 komentarze
I po Luxtorpedzie…

Program Luxtorpeda 2.0, którego celem jest stworzenie innowacyjnych pojazdów szynowych, został włączony w komponent kolejowy Centralnego Portu Komunikacyjnego - poinformował we wtorek PAP wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Program Luxtorpeda 2.0, którego celem jest stworzenie innowacyjnych pojazdów szynowych, został włączony w komponent kolejowy Centralnego Portu Komunikacyjnego - poinformował we wtorek PAP wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

"Program Luxtorpeda 2.0 został włączony w komponent kolejowy Centralnego Portu Komunikacyjnego" - powiedział PAP Bittel.

Przed tygodniem pełnomocnik rządu ds. CPK Mikołaj Wild powiedział PAP, że na rozbudowę sieci kolejowej, która będzie przebiegać przez Centralny Port Komunikacyjny będzie potrzebne około 40 mld zł. Dodawał, że kwota ta nie wchodzi w budżet projektu dot. realizacji CPK, który, według szacunków, ma kosztować ok. 35 mld zł.

Program Luxtorpeda 2.0 to jeden z flagowych projektów Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju przyjętej przez rząd w 2017 roku.

W pierwszym kwartale tego roku PKP Intercity podpisały list intencyjny z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju ws. stworzenia innowacyjnych pociągów. W wyniku prac badawczo-rozwojowych, prowadzonych przez różnych wykonawców, ma być opracowany innowacyjny tabor kolejowy na potrzeby PKP IC. Chodzi o nowoczesne lokomotywy elektryczne, elektryczne zespoły trakcyjne (EZT) oraz składy typu push-pull. Pojazdy mają być przystosowane do prędkości 160-250 km/h. Na ten cel planowane jest około 3,7 mld zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Luxtorpeda
Ministerstwo Infrastruktury
  • Krzysztof Kasperski – 10.07.2018

    Bo jaki ch... wyrzucać miliardy na projekt który koniec końców pójdzie do kosza ...za te miliardy można kupić super pociągi od uznanych producentów w EU

  • Jacek Banasikowski – 10.07.2018

    Szukanie kasy na CPK czas zacząć. Ale ona nie tam zginęła, wystarczy przejrzeć kieszenie członków partii.

  • Sebbastian Pioro – 10.07.2018

    Najśmieszniejsze w tym jest to, ze tamta kolej jeździla szybciej i nie miala opóźnień...

  • Edi666 – 10.07.2018

    Najśmieszniejsze jest że Pesa nie złożyła oferty w przetargu IC na 12 ezt

  • sphinx – 10.07.2018

    @Edi666Nikt nie złożył oferty bo jeszcze nie upłynął termin składania ofert. Na polityczne zamówienie PIC będzie go przedłużać tak długo aż Pesa uzyska wymaganą zdolność finansową.

  • mechanik – 13.07.2018

    A dosłownie dwa dni później Inforail pisze artykuł o nowej lok. Newag Dragon 2 i liście intencyjnym z Cargo, natomiast o tym, że w czasie konferencji kładziono nacisk na to, że na początku odsunięty od Luxtorpedy Newag podpisuje umowę i właśnie wywiązuje się ze zobowiązań wobec Luxtorpedy, to już ani słowa. Brak słów...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.