TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

I Kongres Rozwoju Kolei: FPS może oferować pojazdy innowacyjne w atrakcyjnych cenach
InfoRail.pl - Opublikowano: 23.01.2019 14:57:11 4 komentarze
FPS: Możemy oferować pojazdy innowacyjne w atrakcyjnych cenach

Fabryka Pojazdów Szynowych jest producentem konkurencyjnym zarówno cenowo jak i pod względem jakości – powiedział podczas I Kongresu Rozwoju Kolei Hubert Stępniewicz, szef producenta.

Fabryka Pojazdów Szynowych jest producentem konkurencyjnym zarówno cenowo jak i pod względem jakości – powiedział podczas I Kongresu Rozwoju Kolei Hubert Stępniewicz, szef producenta.

Cenowo jesteśmy w stanie zaoferować produkt atrakcyjny dla zamawiającego - dodał.

Stępniewicz poinformował, że biuro konstrukcyjne pracuje na nowym pojazdem koncepcyjnym, który pokazany zostanie w przyszłym roku. Firma współpracuje w tym zakresie z PKP Intercity.

Rynek rozwoju pojazdów kolejowych to kilkanaście ostatnich lat. Tyle mieli polscy producenci na zbudowanie pojazdów innowacyjnych – stwierdził Stępniewicz. Pojazd kolejowy jest skomplikowaną konstrukcją. Koszt jego przygotowania to od kilkudziesięciu do 100 mln zł. Koszt rozwoju pojazdu kolejowego do prędkości 250 km/h to jeszcze wyższe kwoty. Sama faza projektowania, budowa, badania trwają po kilkanaście miesięcy – stwierdził Prezes FPS. Na realizację całego projektu potrzeba zatem około dwóch lat.

Na Kongresie przypomniano również o współpracy FPS z PKP Intercity. Spółka buduje dla przewoźnika nowe wagony. Trwają też prace modernizacyjne przy pojazdach tego przewoźnika.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
FPS
PKP Intercity
tabor
  • zeus04 – 23.01.2019

    Dobrze że jest FPS i tworzy coś nowego :-)

  • Alibaba – 23.01.2019

    A jeszcze lepiej, że jest zarządzana przez pis. zeus lubi takie klimaty :)

  • mechanik – 24.01.2019

    Trzeba po prostu poczekać na wynik tych zapowiedzi. Mam nadzieję, że wykorzystają swoją szansę.

  • DarekP – 25.01.2019

    To może zacznijmy od oceny pierwszego ich produktu - czyli Feniksa. Po zapowiedziach dotyczących zdobycia rynku, mamy jakąś dziwną ciszę. Jakie doświadczenia w eksploatacji, jakie plany. W końcu nie była to budżetowa modernizacja.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.