Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

I etap remontu linii E20 na finiszu

inforail
10.07.2018 12:30
0 Komentarzy

W połowie lipcawznowiona zostanie komunikacja kolejowa pomiędzy Sokołowem Wrzesińskim aKoninem na linii kolejowej E20 Poznań-Warszawa w obrębie Lokalnego CentrumSterowania w Koninie.

Wykonawca robót, spółka Torpol, poinformowała we wtorek, żepierwszy etap modernizacji dobiega końca w planowanym terminie.

Przebudowa linii kolejowej Poznań – Warszawa prowadzona jestod czerwca 2017 roku. Pierwszy etap prac wymagał wyłączenia ruchu kolejowegomiędzy Wrześnią a Koninem. Na tej trasie kursuje obecnie komunikacja zastępcza.

W połowie lipca na zmodernizowany odcinek wrócą pociągi irozpocznie się drugi etap modernizacji, wymagający wstrzymania ruchu kolejowegona odcinku pomiędzy Koninem a Barłogami. Na tym odcinku zostanie wprowadzonazastępcza komunikacja autobusowa.

Projekt modernizacji linii E20 realizowany przez spółkęliczy 118 km długości, a jego zakończenie planowane jest na koniec sierpnia2020 roku.

Jak podała we wtorek w przekazanym PAP komunikacie prasowymspółka Torpol, obecnie na 53-kilometrowym odcinku całkowicie zamkniętej liniitrwają ostatnie prace wykończeniowe związane z budową torów i sieci trakcyjnejoraz prace związane z montażem urządzeń sterowania ruchem i instalacjąnowoczesnego oprogramowania do ich zarządzania i obsługi.

„Przy ogromnym zaangażowaniu ludzi i sprzętu trwająostatnie prace regulacyjne i wykończeniowe, a także testowanie systemówbezpieczeństwa, co pozwoli na przywrócenie ruchu kolejowego w planowanymterminie” – powiedział wiceprezes spółki Krzysztof Miler.

Wykonawca robót podał, że na stacji w Koninie na ukończeniujest budowa nowego peronu wyspowego. Zamontowano wiatę, trwa montażoświetlenia, obiektów małej architektury oraz tablic informacyjnych. Zabudowano15 nowych rozjazdów, a kolejnych 20 jest w trakcie montażu. Trwa remontprzejścia podziemnego na stacji oraz budowa nowego przejścia w ciągu ul.Torowej. Nowy obiekt będzie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

W drugim etapie prac na linii kolejowej E20, intensywneprace modernizacyjne będą prowadzone na zamkniętym dla ruchu do czerwca 2019 r.odcinku Konin – Barłogi o długości ok. 40 km. Na pozostałych odcinkach pracebędą prowadzone przy zamknięciach jednotorowych.

Modernizacja linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa -Poznań obejmuje w sumie 366 km torów, z czego 260 km torów zostanie całkowiciezmodernizowanych. Przebudowanych zostanie łącznie 660 km sieci trakcyjnej, 17przejazdów kolejowo-drogowych i ponad 130 obiektów inżynieryjnych. Częśćmodernizowana przez Torpol S.A. wynosi 118 km.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej E20 na odcinkuWarszawa – Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” makosztować ok. 2,6 mld zł. Dofinansowanie unijne przekracza 1,95 mld zł. E-20 tolinia kolejowa o znaczeniu międzynarodowym i jeden z najważniejszych szlaków wwojewództwie wielkopolskim.


Komentarze