TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Historia zatoczyła koło
InfoRail.pl - Opublikowano: 22.01.2018 15:41:19
Historia zatoczyła koło. Pierwszy Flirt dla Kolei Mazowieckich, teraz czekamy na kolejne.

11 lat temu podjęliśmy decyzję o zakupie 10 pociągów od Stadlera dla województwa mazowieckiego – powiedział marszałek Adam Struzik. Zostały one przekazane Kolejom Mazowieckim.

11 lat temu podjęliśmy decyzję o zakupie 10 pociągów od Stadlera dla województwa mazowieckiego – powiedział marszałek Adam Struzik. Zostały one przekazane Kolejom Mazowieckim.

Wówczas też Stadler podjął decyzję o pozostaniu na Mazowszu i budowie fabryki w Siedlcach – dodał. Zakład powstał na dawnych terenach kolejowych. To był początek rozwoju tej firmy na terenie województwa. To zatem nasz 11 rok współpracy ze Stadlerem. Te ówczesne decyzje przełożyły się na wspólny sukces – podkreślił Struzik

Marszałek zaznaczył, że dzisiaj Koleje Mazowieckie to drugi, po Przewozach Regionalnych, przewoźnik w Polsce. Przewożą ponad 63 mln pasażerów rocznie. Trudno sobie wyobrazić Mazowsze bez przewozów kolejowych realizowanych przez tę spółkę. Ważne są też inne podmioty, chociażby WKD, która przewozi ponad 8 mln pasażerów czy Szybka Kolej Miejska.

Oprócz Warszawy na Mazowszu mamy pięć ośrodków: Radom, Płock, Siedlce, Ostrołęka i Ciechanów – zaznaczył Struzik. Dzięki Kolejom Mazowieckim możemy przewozić ich mieszkańców, do pracy czy do szkół – dodał. Przez 13 lat istnienia Kolei Mazowieckich wiele zmieniło się. Mazowsze zaczynało od zakupu, bo jak podkreślił Adam Struzik, samorząd nic nie dostał za darmo, zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Ta została przekształcona w prężnego przewoźnika z nowoczesnym taborem. Podpisanie umowy na 71 ezt-ów na kwotę ok. 2,2 mld zł to wydarzenie w skali naszego kraju. Nie ma większego kontraktu. Przyczyni się on do dalszego poprawienia warunków podróżowania Kolejami Mazowieckimi. Nie mniej ważny jest fakt, że pociągi zostaną wyprodukowane w Polsce, na Mazowszu. W Siedlcach powstaną nowe miejsca pracy. Trzeba też podkreślić jakość produktu Stadler Polska. Rozwija się także eksport, nie tylko firmy, ale i regionu. Pojazdy z Siedlec trafiają do wielu krajów. Szczerze gratuluję firmie Stadler wygrania tego trudnego przetargu. Przed nami, mam nadzieję, bardzo dobra przyszłość i Kolei Mazowieckich i Stadlera – powiedział Adam Struzik.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
Stadler
Siedlce
ezt
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.