TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Górską trasą Świdnicy do Jedliny Zdroju za dwa lata
InfoRail.pl - Opublikowano: 24.10.2018 14:25:51 5 komentarzy
Górską trasą Świdnicy do Jedliny Zdroju za dwa lata

Za dwa lata koleją przejedziemy górską trasę ze Świdnicy do Jedliny Zdroju – obiecują PKP PLK.

Za dwa lata koleją przejedziemy górską trasę ze Świdnicy do Jedliny Zdroju – obiecują PKP PLK.

Mieszkańcy m.in. Bystrzycy, Lubachowa, Zagórza Śląskiego, Jugowic wsiądą do pociągów z nowych przystanków. Turyści szybko dojadą w rejon Gór Sowich i rzeki Bystrzycy. Dziś PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę za 110 mln zł na przebudowę linii Świdnica – Jedlina Zdrój. Projekt finansowany jest z RPO Województwa Dolnośląskiego.

Otwarcie trasy ze Świdnicy do Jedliny Zdroju zapewni dogodny i bezpieczny dojazd koleją do atrakcyjnych turystycznie terenów w rejonie Gór Sowich i Wałbrzyskich. Poprawi się system komunikacji w aglomeracji wałbrzyskiej. Możliwe będzie odciążenie dróg kołowych w regionie i poprawia stanu bezpieczeństwa.

Jednotorowa linia ze Świdnicy do Jedliny Zdroju ma charakter górski. Na odcinku 22 km wznosi się o ponad 200 m. Są liczne zakręty i jazda wiaduktami. Odbudowa linii obejmuje nie tylko tory i odtworzenie systemu odwodnienia. Dużym wyzwaniem będzie przygotowanie ponad 110 obiektów inżynieryjnych, w tym 5 znacznych wiaduktów o długości 50-150 m. W ramach prac przewidziano budowę nowych urządzeń sterowania ruchem pociągów.

Z wygodnych peronów w podróż przez góry

Odtworzonych zostanie 5 przystanków. Powstaną dwa nowe: Burkatów i Jedlina Centrum. Przebudowane, wyższe i wyposażone w wiaty i ławki perony, będą odpowiadały oczekiwaniom podróżnych, także tych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Po pracach, zakładana prędkość szynobusów, w zależności od układu linii, wyniesie od 50 do 80 km/h.

Atrakcyjność i funkcjonalność tej trasy Świdnica – Jedlina Zdrój zwiększy rewitalizacja linii Wrocław – Świdnica przez Sobótkę Zachodnią. Zapewni to bezpośrednie połączenia kolejowe z Wrocławia do miejscowości położonych w sąsiedztwie nie tylko masywu Ślęży, ale i Gór Sowich. 3 października ogłoszono zamówienie na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych.

Wykonawcą umowy: "Przebudowa linii kolejowej nr 285 na odcinku Świdnica Kraszowice - Jedlina Zdrój" jest Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej "DOLKOM" Sp. z o.o. Wartość umowy 109,995 zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków EFRR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. Współfinansowanie UE to 94,295 mln zł. Koniec prac w listopadzie 2020 r.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
  • lucyzucker – 26.10.2018

    Lepiej by wyremontowali tę słynną linię do Lwówka Śląskiego zamiast wywalać kasę na takie g**no, gdzie nikt nie będzie jeździł poza garstką turystów. Linia do Lwówka o wiele piękniejsza krajobrazowo, więcej ludzi przy niej mieszka, ma bardziej sensowny przebieg i ludzie jeszcze tam nie zapomnieli o pociągach, a wręcz gwałtownie domagają się ich powrotu. Lwówek, Karpacz, Kowary, Świeradów, Kamienna Góra, Stronie Śląskie... - jest mnóstwo linii kolejowych na Dolnym Śląsku, których reaktywacja byłaby dużo bardziej uzasadniona, Ale to Dolny Śląsk - region absurdów kolejowych.

  • empek – 26.10.2018

    To prawda, miejmy nadzieję, że przyszłe władze województwa odkręcą ten bubel, inaczej będą musiały finansować muchowozy do wyludnionych wiosek, gdzie nawet busiarzom nie opłaca się jeździć. Po to zaorali Lwówek, żeby była kasa na taki szajs? Gorszej linii pod reaktywację chyba już nie można było znaleźć. Cztery lata rządów na Dolnym Śląsku ekipy Michalak - Rachwalski - Przybylski i o cztery lata za długo.

  • AdamTyczynski – 26.10.2018

    Modelowy przykład jak wywalić w błoto pieniądze przeznaczone na kolej. Za te pieniądze zamiast jednej linii po krzakach można było wyremontować przynajmniej kilka linii do takich kurortów jak Karpacz, Świeradów czy Stronie Śląskie. Była określona kasa do wydania na kolej w województwie to po co się głowić w analizę i pisanie ileś tam specyfikacji? Wpakowano wszystko w jedną linię - najmniej sensowną. Nieudacznicy! I druga równie idiotyczna trasa - do Świdnicy przez Sobótkę. Za takie marnowanie publicznych pieniędzy Michalak, Przybylski i Rachwalski powinni beknąć prawnie.

  • Zdzich – 29.10.2018

    Mam dla Ciebie fatalną wiadomość a właściwie to dla Ciebie chyba jednak dobrą.Będziesz mógł kolejne cztery lata hejtować na Przybylskiego i jemu podobnych.Bezpartyjni właśnie układają koalicję z PiSem więc przy korycie zostają.

  • KaDecik – 29.10.2018

    To dla ciebie niestety (a dla nas na szczęście) naprawdę druzgocząca wiadomość. Żadnej koalicji jeszcze nie ma, a układ władzy tak czy siak się zmieni i Przybylski prawie na pewno nie będzie dalej marszałkiem. Co oznacza, że stracisz pracę, bo nie sądzę, żeby dalej cię zatrudniali do spamowania portali, zwłaszcza że więcej wstydu przyniosłeś marszałkowi niż pożytku. Nawet troll powinien mieć trochę inteligencji.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.