Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gmina Kozienice chce wybudować linię kolejową

inforail
24.01.2020 07:45
0 Komentarzy

Wygląda na to, żeGmina Kozienice bierze sprawy w swoje ręce i chce wybudować linię kolejową.Właśnie ogłosiła przetarg na opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej dlanowego połączenia.

Zamówienie swoim zakresem obejmuje opracowanie koncepcjiprogramowo przestrzennej dla budowy nowej linii kolejowej z rejonu miastaKozienice do połączenia z linią nr 8 oraz dostosowania linii nr 76 i 77 doobsługi ruchu pasażerskiego wraz z dowiązaniem się do istniejącejinfrastruktury w branżach: torowej, sterowania ruchem kolejowym,elektroenergetycznej, teletechnicznej, drogowej i obiektów inżynieryjnych.

Koncepcja linii kolejowej ma zostać wykonana w co najmniejdwóch wariantach trasowania odcinka szlakowego, zróżnicowanych w następującysposób:

• Minimalizacja długości budowy nowej linii (w kierunkulinii 8);

• Minimalizacja czasu przejazdu (długości pokonanej drogi).

Niezależnie od powyższego, koncepcja powinna zostać wykonanaw co najmniej trzech wariantach obsługi miasta Kozienice (lokalizacji stacji):

• Utworzenie stacji pasażerskiej na istniejącej liniikolejowej nr 77;

• Budowa nowej stacji z wjazdem kieszeniowym (możliwośćjazdy Warka – Kozienice – Dęblin) – stacja czołowa położona możliwie bliskocentrum miasta z odpowiednim układem łącznic;

• Budowa nowej stacji z linią przelotową (możliwość jazdyWarka – Kozienice – Dęblin) – stacja pośrednia położona możliwie blisko centrummiasta. Warianty trasowania odcinka szlakowego i lokalizacji stacji powinny byćtak wykonane, aby umożliwiały połączenie ze sobą w dowolnej kombinacji.

Linia nr 8 to linia magistralna, zelektryfikowana oznaczeniu państwowym, dwutorowa na odcinku Warka – Radom (w momenciezakończenia prac inwestycyjnych). Na analizowanym odcinku linia należy do sieciTEN-T. Nie jest objęta umowami AGC i AGTC.

Linia nr 76 to linia drugorzędna, zelektryfikowana oznaczeniu państwowym, jednotorowa. Linia nie należy do sieci TEN-t oraz niejest objęta umowami AGC i AGTC.

Linia nr 77 to linia drugorzędna, zelektryfikowana oznaczeniu państwowym, jednotorowa. Linia nie należy do sieci TEN-t oraz niejest objęta umowami AGC i AGTC.

Zakładane parametry nowej linii kolejowej:

– linia jednotorowa, zelektryfikowana z włączeniem w linięnr 8 i linię nr 77,

– długość 20-30 km, – prędkość maksymalna 160 km/h,

– promień łuku nie mniej niż 1000 metrów,

– włączenie w linię nr 8: opcja 1: kolizyjne, opcja 2:całkowicie bezkolizyjne.

Zakładane parametry nowych ewentualnych łącznic/przejściaprzez miasto Kozienice:

– łącznice jednotorowe, zelektryfikowane z włączeniem wlinię nr 77,

– długość około 1,5 km,

– prędkość maksymalna 100 km/h,

– promień łuku nie mniej 300 metrów.

Inne uwarunkowania i wymagania:

– w koncepcji należy uwzględnić wszystkie przejazdy iprzejścia kolejowe krzyżujące się z linią kolejową – wyposażyć je w rogatkii/lub sygnalizację świetlna ostrzegawczą,

– w koncepcji należy uwzględnić wszystkie przejścia /pieszei rowerowe/ krzyżujące się z linią kolejową w szczególności wzdłuż ciągów iszlaków rowerowych – wyposażyć w elementy bezpieczeństwa,

– w koncepcji należy uwzględnić projektowane przejścia/piesze i rowerowe/ krzyżujące się z linią kolejową w szczególności wzdłużciągów i szlaków rowerowych – wyposażyć w elementy bezpieczeństwa wszczególności koło wiaduktów przy drodze krajowej nr 48 i 79.

Oferty na wykonanie koncepcji można składać do 31 stycznia2020 roku.

Kryteria wyboru to: cena – 60% oraz doświadczenie personelukluczowego – 40%.

Koncepcja powinna zostać przygotowana do 31 października2020 roku.  


Komentarze