TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Gmina Kozienice chce wybudować linię kolejową
InfoRail.pl - Opublikowano: 24.01.2020 09:45:01
Gmina Kozienice chce wybudować linię kolejową

Wygląda na to, że Gmina Kozienice bierze sprawy w swoje ręce i chce wybudować linię kolejową. Właśnie ogłosiła przetarg na opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej dla nowego połączenia.

Wygląda na to, że Gmina Kozienice bierze sprawy w swoje ręce i chce wybudować linię kolejową. Właśnie ogłosiła przetarg na opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej dla nowego połączenia.

Zamówienie swoim zakresem obejmuje opracowanie koncepcji programowo przestrzennej dla budowy nowej linii kolejowej z rejonu miasta Kozienice do połączenia z linią nr 8 oraz dostosowania linii nr 76 i 77 do obsługi ruchu pasażerskiego wraz z dowiązaniem się do istniejącej infrastruktury w branżach: torowej, sterowania ruchem kolejowym, elektroenergetycznej, teletechnicznej, drogowej i obiektów inżynieryjnych.

Koncepcja linii kolejowej ma zostać wykonana w co najmniej dwóch wariantach trasowania odcinka szlakowego, zróżnicowanych w następujący sposób:

• Minimalizacja długości budowy nowej linii (w kierunku linii 8);

• Minimalizacja czasu przejazdu (długości pokonanej drogi).

Niezależnie od powyższego, koncepcja powinna zostać wykonana w co najmniej trzech wariantach obsługi miasta Kozienice (lokalizacji stacji):

• Utworzenie stacji pasażerskiej na istniejącej linii kolejowej nr 77;

• Budowa nowej stacji z wjazdem kieszeniowym (możliwość jazdy Warka – Kozienice – Dęblin) – stacja czołowa położona możliwie blisko centrum miasta z odpowiednim układem łącznic;

• Budowa nowej stacji z linią przelotową (możliwość jazdy Warka – Kozienice – Dęblin) – stacja pośrednia położona możliwie blisko centrum miasta. Warianty trasowania odcinka szlakowego i lokalizacji stacji powinny być tak wykonane, aby umożliwiały połączenie ze sobą w dowolnej kombinacji.

Linia nr 8 to linia magistralna, zelektryfikowana o znaczeniu państwowym, dwutorowa na odcinku Warka – Radom (w momencie zakończenia prac inwestycyjnych). Na analizowanym odcinku linia należy do sieci TEN-T. Nie jest objęta umowami AGC i AGTC.

Linia nr 76 to linia drugorzędna, zelektryfikowana o znaczeniu państwowym, jednotorowa. Linia nie należy do sieci TEN-t oraz nie jest objęta umowami AGC i AGTC.

Linia nr 77 to linia drugorzędna, zelektryfikowana o znaczeniu państwowym, jednotorowa. Linia nie należy do sieci TEN-t oraz nie jest objęta umowami AGC i AGTC.

Zakładane parametry nowej linii kolejowej:

- linia jednotorowa, zelektryfikowana z włączeniem w linię nr 8 i linię nr 77,

- długość 20-30 km, - prędkość maksymalna 160 km/h,

- promień łuku nie mniej niż 1000 metrów,

- włączenie w linię nr 8: opcja 1: kolizyjne, opcja 2: całkowicie bezkolizyjne.

Zakładane parametry nowych ewentualnych łącznic/przejścia przez miasto Kozienice:

- łącznice jednotorowe, zelektryfikowane z włączeniem w linię nr 77,

- długość około 1,5 km,

- prędkość maksymalna 100 km/h,

- promień łuku nie mniej 300 metrów.

Inne uwarunkowania i wymagania:

- w koncepcji należy uwzględnić wszystkie przejazdy i przejścia kolejowe krzyżujące się z linią kolejową – wyposażyć je w rogatki i/lub sygnalizację świetlna ostrzegawczą,

- w koncepcji należy uwzględnić wszystkie przejścia /piesze i rowerowe/ krzyżujące się z linią kolejową w szczególności wzdłuż ciągów i szlaków rowerowych – wyposażyć w elementy bezpieczeństwa,

- w koncepcji należy uwzględnić projektowane przejścia /piesze i rowerowe/ krzyżujące się z linią kolejową w szczególności wzdłuż ciągów i szlaków rowerowych – wyposażyć w elementy bezpieczeństwa w szczególności koło wiaduktów przy drodze krajowej nr 48 i 79.

Oferty na wykonanie koncepcji można składać do 31 stycznia 2020 roku.

Kryteria wyboru to: cena – 60% oraz doświadczenie personelu kluczowego – 40%.

Koncepcja powinna zostać przygotowana do 31 października 2020 roku.  



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kozienice
budowa
tor
infrastruktura
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.