TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Gdzie w Polsce jeździ a gdzie może jeździć LEO Express? – podsumowanie
InfoRail.pl - Opublikowano: 07.02.2020 12:45:56
Gdzie w Polsce jeździ a gdzie może jeździć LEO Express? – podsumowanie

Zamieszanie z LEO Expressem nieco ucichło. Tymczasem pojawiło się podsumowanie pozwoleń wydanych dla czeskiego przewoźnika przez UTK. Warto zatem przypomnieć gdzie jeździ, a gdzie może on jeździć.

Zamieszanie z LEO Expressem nieco ucichło. Tymczasem pojawiło się podsumowanie pozwoleń wydanych dla czeskiego przewoźnika przez UTK. Warto zatem przypomnieć gdzie jeździ, a gdzie może on jeździć.

Informacje te przedstawił wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, w odpowiedzi na interpelację posła Krzysztofa Śmiszka.

Do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęły "Powiadomienia o planowanych nowych przewozach pasażerskich na trasie międzynarodowej" dotyczące poniżej wskazanych relacji:

a) Praha hl. n. – Medyka – granica Państwa i w relacji powrotnej. Przewoźnik Leo Express Global a.s. zaplanował uruchomienie codziennie 4 par pociągów na dobę w okresie od 11 grudnia 2019 roku do 10 grudnia 2024 roku. Część trasy, na której przewoźnik planuje realizować usługę będzie przebiegać przez terytorium Polski. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego jest organem uprawnionym do przydzielenia otwartego dostępu na odcinku przebiegającym przez obszar Rzeczypospolitej Polskiej w ramach trasy międzynarodowej. Decyzją Prezesa UTK z dnia 15 listopada 2019 r. przewoźnikowi przyznano otwarty dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych w zakresie odcinka przebiegającego przez terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zobowiązując go do uruchomienia 4 par pociągów na dobę od poniedziałku do niedzieli, zgodnie z określonymi w załącznikach: rozkładem jazdy i terminami kursowania. Trasa przebiega m.in. przez stacje: Katowice, Kraków Gł., Tarnów, Rzeszów Gł. i Przemyśl Gł. Warto dodać, że obecnie nie jest ona obsługiwana przez LEO Express.

b) Praha hl. n. – Terespol – granica Państwa i w relacji powrotnej. Przewoźnik Leo Express Global a.s. zaplanował uruchomienie codziennie 4 par pociągów na dobę w okresie od 11 grudnia 2019 roku do 10 grudnia 2024 roku. Część trasy, na której przewoźnik planuje realizować usługę będzie przebiegać przez terytorium Polski. Decyzją Prezesa UTK z dnia 13 grudnia 2019 roku przewoźnikowi przyznano otwarty dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych w zakresie odcinka przebiegającego przez terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Przewoźnik został zobowiązany do uruchomienia 4 par pociągów na dobę od poniedziałku do niedzieli, zgodnie z określonymi w załącznikach: rozkładem jazdy i terminami kursowania. Trasa przebiega m.in. przez stacje: Katowice, Zawiercie, Włoszczowa Północ, Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Mińsk Mazowiecki, Siedlce. Obecnie nie jest ona obsługiwana przez LEO Express.

c) Kraków Główny - Praha hl. n. i w relacji powrotnej. Przewoźnik Leo Express Global a.s złożył w sierpniu 2017 roku do UTK zmodyfikowane powiadomienie o planowanych nowych przewozach pasażerskich na ww. trasie. Zgodnie z powiadomieniem, przewozy miały być wykonywane od dnia 10 grudnia 2017 roku do dnia 9 grudnia 2022 roku. Pociągi kursują w rocznym rozkładzie jazdy edycji 2019/2020 raz na dobę we wszystkie dni tygodnia.

d) Wrocław Główny – Praha hl. n. i w relacji powrotnej. Przewoźnik wykonuje usługę przewozu osób na trasie międzynarodowej w weekendy od 20 grudnia 2019 r. Otwarty dostęp został przyznany przez Prezesa UTK do 14 grudnia 2024 r.  


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
LEO Express
Czechy
Praga
Katowice
Kraków
UTK
otwarty dostęp