TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Gdańsk Główny bez barier!
GDANSK.PL InfoRail.pl - Opublikowano: 14.07.2017 10:25:11 2 komentarze
Gdańsk Główny bez barier (foto: gdansk.pl)

Kompleksowy remont peronów dalekobieżnych, przebudowa przejść podziemnych połączona z montażem wind i ruchomych schodów na stacji Gdańsk Główny - inwestycja warta 62 mln zł rozpocznie się po wakacjach, a to dopiero połowa zmian w tym miejscu.

Kompleksowy remont peronów dalekobieżnych, przebudowa przejść podziemnych połączona z montażem wind i ruchomych schodów na stacji Gdańsk Główny - inwestycja warta 62 mln zł rozpocznie się po wakacjach, a to dopiero połowa zmian w tym miejscu – informuje gdański Urząd Miasta.

Na stacji kolejowej Gdańsk Główny są dwa perony dalekobieżne (nr 1 i 2) i oba zostaną poddane kompleksowemu remontowi, który ułatwić ma podróżnym dostęp do pociągów. Po zakończeniu prac będą wyższe o ok. 30 cm, a ich powierzchnia będzie pokryta antypoślizgową nawierzchnią.

W obydwu prowadzących na perony tunelach, obok tradycyjnych schodów, zamontowane zostaną schody ruchome oraz windy. Dzięki temu znikną dotychczasowe bariery architektoniczne i stacja będzie nareszcie przyjazna dla wszystkich podróżnych.

Perony mają też być lepiej oświetlone, a stojące na nich zabytkowe wiaty zostaną poddane renowacji (jej zakres uzgodniony został z wojewódzkim konserwatorem zabytków). Ustawione zostaną nowe ławki, zamontowane nowe zegary i tablice informacyjne. Wprowadzony podczas modernizacji system informacji wizualnej ma być bardziej czytelny i spójny z obowiązującymi na innych wyremontowanych już przez PKP PLK stacjach. Komunikaty nadawane przez nowe megafony mają być lepiej słyszalne.

- Modernizacja stacji ruszy po wakacjach, więc do końca roku będziemy w początkowej fazie remontu – mówi Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK. - Zaczniemy od prac na peronie nr 2 to ten bliższy Podwalu Grodzkiemu - red., od strony toru nr 3 i przy wyjściach z tuneli na ten peron. Stacja będzie cały czas czynna w trakcie remontu.

Inwestycja kosztować będzie 62 mln złotych i zakończy się w styczniu 2020 r. Zostanie sfinansowana z funduszy Krajowego Programu Kolejowego (podobnie jak w przypadku stacji Warszawa Zachodnia, Rzeszów, Dęblin czy Legnica).

Coraz bliżej także do zapowiadanej od lat modernizacji gmachu Dworca Gdańsk Główny, należącego z kolei do PKP S.A. On także, jak sama stacja, po przeprowadzeniu prac ma stać się bardziej funkcjonalny i dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności - zwłaszcza dla nich cenna będzie nowa część tunelu podziemnego, która sprawi, że osoby wysiadające z tramwaju nie będą musiały już wychodzić na zewnątrz, żeby dostać się do budynku dworca (a dzięki zamontowanym w trakcie remontu stacji windom, łatwo wprost z dworca przejdą na perony dalekobieżne).

Wnętrze obiektu czeka gruntowna przebudowa, odtworzony zostanie np. historyczny wygląd holu głównego. Zakres remontu obejmie m.in. wymianę stolarki, naprawę dachu i montaż nowych instalacji.

- Obecnie trwają prace związane z dokumentacją wykonawczą. Po ich zakończeniu ogłoszony zostanie przetarg na wybór wykonawcy robót budowlanych i dopiero wtedy będziemy w stanie określić koszt inwestycji - wyjaśnia Aleksandra Grzelak z biura komunikacji i promocji PKP S.A. - Planujemy, że zadanie zostanie dofinansowane z funduszy unijnych, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, a także ze środków własnych PKP S.A. i budżetu państwa.

Kiedy możemy się spodziewać rozpoczęcia remontu dworca?

- Na obecnym etapie nie możemy podać konkretnego terminu - odpowiada Aleksandra Grzelak.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
stacja
Gdańsk
  • GG – 16.07.2017

    "Wprowadzony podczas modernizacji system informacji wizualnej ma być bardziej czytelny"No, o to nietrudno, jeśli klapki zdemontowano prawie 2 lata temu i od tego czasu "nie ma niczego". Dworzec kategorii premium.

  • kolejFAN – 17.07.2017

    skandalem jest że zdjęto klapki na peronach i nie ma żadnej informacji wizualnej !! w tak dużym mieście!CZEMU PLK ma uczulenie na pragotrony klapkowe? dlaczego nie konserwuje się tych które były i funkcjonowały dobrze az zaczęły się psuć? (Krzyż,Tarnów,Bydgoszcz,Gniezno i tak dalej..) w Białymstoku działają bez zarzutu podobnie w Lublinie

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.