TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Gamy jeżdżą. Ale nie zawsze
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.08.2019 16:45:36
Gamy jeżdżą. Ale nie zawsze

Dostępność spalinowych lokomotyw Gama rośnie. Ale nie jest to jeszcze ideał. Sporadycznie zdarzają się awarie.

Dostępność spalinowych lokomotyw Gama rośnie. Ale nie jest to jeszcze ideał. Sporadycznie zdarzają się awarie.

Do jednej z nich doszło 9 lipca 2019 roku. O powody wycofania, jak się okazało na kilka dni, maszyny o numerze 005 zapytaliśmy przewoźnika.

Z odpowiedzi Zespołu Prasowego PKP Intercity wynika, że SU160-005 została wyłączona z ruchu 9 lipca br. w związku z usterką w układzie trakcyjnym. Lokomotywa ta wróciła do eksploatacji 12 lipca br.

7 w ruchu, 8 wkrótce

Jak podaje Zespół Prasowy przewoźnika PKP Intercity dysponuje obecnie 7 sprawnymi lokomotywami SU160. Ósma lokomotywa, o numerze 002, powinna wrócić do dyspozycji spółki w połowie sierpnia po zakończeniu trwającego przeglądu. W przypadku lokomotyw serii 754 obecnie dysponujemy sześcioma sprawnymi jednostkami. Lokomotywy tej serii są eksploatowane w okolicach Białegostoku oraz Gdyni – podaje przewoźnik.

SU46 na ratunek

W momencie wystąpienia jakiejkolwiek usterki lokomotywy, o czym informuje spółkę drużyna trakcyjna lub drużyna konduktorka, podejmowane są działania mające na celu jak najszybsze wznowienie realizacji przewozów – podaje Zespół Prasowy przewoźnika. To, jak udało nam się ustalić m.in. możliwość skorzystania z lokomotywy SU46 PKP CARGO. Taka interwencyjna pomoc miała miejsce właśnie 9 lipca.

Jak podaje Zespół Prasowy PKP Intercity Działania te polegają m.in. na ściągnięciu uszkodzonego taboru oraz zadysponowaniu nowej lokomotywy. Zgodnie z obowiązującym Regulaminem Sieci 2018/2019 PKP PLK – w celu przywrócenia normalnych warunków eksploatacyjnych na danym szlaku Zarządca Infrastruktury ma prawo do użycia pojazdu kolejowego z napędem każdego przewoźnika lub zatrudnienia (zadysponowania do wykonania odpowiednich czynności) pracownika przewoźnika (maszynisty, rewidenta), posiadającego odpowiednie kwalifikacje w celu usunięcia ze szlaku uszkodzonego pojazdu kolejowego. Dotyczy to sytuacji, w której istnieją warunki do ściągnięcia tego pojazdu do najbliższej stacji.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
lokomotywa
PKP Intercity
SU160
Gama
  • Michał Piwowarczyk – 02.08.2019

    Na zdjęciu 005... ozdoba trasy Olsztyn-Ełk...

  • Eryk Przewoźny – 02.08.2019

    Skoro udało się wysłać Gamę do Gorzowa to coś jest na rzeczy 😂

  • Jacek Wuwer – 02.08.2019

    A kiedy wróci do ruchu 001 ? plan był koniec czrwca... A 004 po wykolejeniu od zeszłego roku stoi w Pesie, ciekawym dlaczego ?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.