TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Gama rozpoczęła testy w PKP CARGO
InfoRail.pl - Opublikowano: 06.07.2018 15:55:31 7 komentarzy
Gama rozpoczęła testy w PKP CARGO (foto: PESA)

Z początkiem lipca lokomotywa Gama, o numerze 111Ed-004, należąca do spółki Rail Capital Partners rozpoczęła testy w PKP CARGO.

Z początkiem lipca lokomotywa Gama, o numerze 111Ed-004, należąca do spółki Rail Capital Partners rozpoczęła testy w PKP CARGO.

Potrwają one miesiąc. To efekt podpisanej przez PESĘ umowy z przewoźnikiem. Zakłada ona krótki (właśnie jednomiesięczny) pilotaż, w ramach którego spółka wydzierżawi jedną lokomotywę typu 111Ed (z rodziny lokomotyw Gama) z modułem dojazdowym w celu przeprowadzenia testów oraz oceny przydatności tego typu pojazdów do realizowanych przez PKP CARGO przewozów towarowych.

Przewoźnik podał, że w celu optymalizacji procesu przewozów w niektórych relacjach jest zainteresowany wykorzystaniem lokomotyw elektrycznych wyposażonych w tzw. spalinowy moduł dojazdowy, tj. niewielkiej mocy agregat prądotwórczy, służący do zasilania lokomotywy zamiast zasilania z sieci trakcyjnej, pozwalający na prowadzenie pociągów na krótkich odcinkach niezelektryfikowanych linii bocznic kolejowych, tj. przede wszystkim realizacji prac manewrowych przy załadunku oraz rozładunku na bocznicach kolejowych klientów.

List intencyjny, podpisany przez strony, wyraża również zainteresowanie PKP CARGO wydzierżawieniem od spółki Rail Capital Partners trzech lokomotyw trakcyjnych z modułem dojazdowym na okres pięciu lat.

Lokomotywa 111Ed-004 trafiła do Południowego Zakładu PKP CARGO. Wcześniej jeździła dla Orlen KolTrans.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
PKP CARGO
lokomotywa
Gama
  • Krzysztof Zawada – 06.07.2018

    Jeśli gdziekolwiek dojedzie

  • zeus04 – 07.07.2018

    Na razie jeździ dobrze.

  • przemas22223 – 07.07.2018

    Maszyniści z prywatnych przewoźników czy z kolei mazowieckich nawet je chwalą. Wszystko zależy od konsultacji maszynista a konstruktor pojazdów z Pesy.

  • Zdzich – 08.07.2018

    Gamy elektryczne to dobre pojazdy,szkoda że ze spalinówkami im tak nie wypaliło.

  • przemas22223 – 08.07.2018

    W czasie gdy Icki zakupiły diesla Gamę 10 sztuk, to jakiś przewoźnik prywatny zakupił jedna sztukę takiego diesla w bardzo podobnych barwach co PKP IC. Widziałem ją w 2014r. w Szczecinie Port Centralny. Manewrowała sobie. Dowiedziałem się że prywaciarz ja bardzo chwalił, defektów zero. Pytanie pozostaje dlaczego PKP IC defektowały. Odpowiedź jest bardzo prosta, brak konsultacji maszynista a konstruktor pojazdów z Pesy. Taka jest prawda.

  • Zdzich – 09.07.2018

    To ciekawe co piszesz.Nie słyszałem o tej Gamie .Może ktoś wie w jakiej firmie jeździ? Warto byłoby dowiedzieć się czegoś więcej o eksploatacji tej lokomotywy.

  • przemas22223 – 09.07.2018

    Jak się nie mylę to Pol-Miedź Trans ją testował. Są filmiki na youtube.

  • czyngis – 10.07.2018

    Elektryczne Gamy już chyba ze trzy lata są w eksploatacji i spisują się OK.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.