TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

FPS zakończyła modernizację 22 wagonów PKP IC
InfoRail.pl - Opublikowano: 10.01.2018 18:29:37 13 komentarzy
FPS zakończyła modernizację 22 wagonów PKP IC (foto: FPS)

Z końcem zeszłego roku Spółka H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych przekazała PKP Intercity ostatnie z 22 wagonów 144A zmodernizowanych w ramach kontraktu zawartego w grudniu 2016 r. Spółka terminowo wywiązała się z zadania.

Z końcem zeszłego roku Spółka H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych przekazała PKP Intercity ostatnie z 22 wagonów 144A zmodernizowanych w ramach kontraktu zawartego w grudniu 2016 r. Spółka terminowo wywiązała się z zadania.

W lipcu 2016 roku PKP Intercity ogłosiło przetarg na wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5-tym poziomie utrzymania 22 wagonów. Najkorzystniejszą ofertę złożyła poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych. 30 grudnia 2016 roku Spółka zawarła umowę z PKP Intercity i rozpoczęła prace. Modernizacja wagonów obejmowała m.in. montaż wydajnego układu klimatyzacji i nowoczesnych toalet, zabudowę przedziałów z nowymi, wygodnymi fotelami, a także instalację systemu Wi-Fi oraz informacji pasażerskiej i monitoringu. Pojazdy zostały także wyposażone w nowoczesne systemy diagnostyczne usprawniające ich eksploatację przez przewoźnika.

Cieszę się, że w ubiegłym roku Spółka zrealizowała postawione cele. Dzięki terminowej modernizacji 22 wagonów udowodniliśmy, że FPS jest wiarygodnym dostawcą taboru szynowego. Upewniłem się, że wdrażany program reorganizacji zakładu przynosi zakładane efekty. Osiągnięcie tego nie byłoby możliwe bez zaangażowania pracowników FPS, jak również dobrej współpracy z naszym partnerem PKP Intercity. W tej chwili z pozytywną energią przystępujemy do realizacji kolejnych wspólnych projektów – powiedział Hubert Stępniewicz, prezes należącej do Agencji Rozwoju Przemysłu Spółki H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych.

FPS Cegielski wykonał terminowo powierzone prace, dzięki temu zmodernizowane wagony już mogą służyć naszym pasażerom, zapewniając wysoki komfort podróży. Z optymizmem patrzę na współpracę z poznańska Spółką w kolejnych projektach taborowych – podkreślił Jarosław Oniszczuk, Członek Zarządu PKP Intercity.

Zmodernizowane wagony 144A powróciły do Zakładu Centralnego PKP Intercity w Warszawie. Przewoźnik skieruje je do obsługi kluczowych połączeń dalekobieżnych.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
FPS
PKP Intercity
wagon
modernizacja
  • Mech a tonic – 10.01.2018

    Ale jak to możliwe? Nawet pesie nie udaje się robić takich kontraktów w terminie?!

  • zeus04 – 10.01.2018

    Mają sprawdzoną od 150 lat technologię.

  • Xtrain – 10.01.2018

    Pięknie! Nowoczesne wagony przedziałowe- oby PKP IC tej linii się trzymały!

  • anarh – 10.01.2018

    I dokumentację . bo wiele typów wag. osobowych powstało od deski kreślarskiej w Cegielskim" które dziś jeżdza . jak i lokomotyw el. i spalinowych. sp 45 ; su 46 . SP 47

  • DarekP – 10.01.2018

    To teraz czas na zmodernizowane 141A z nowymi wózkami. Wprawdzie tu czas realizacji kończy się początkiem 2020 roku, a pierwszy wagon pojawi się pod koniec bieżącego, to i tak będziemy czekać z utęsknieniem na eliminację starych 111A w pociągach TLK.

  • zeus04 – 10.01.2018

    HCP otrzymywał dokumentację od CBKPTK w Poznaniu. Później przekształcony w OBRPS, a który dziś znamy jako IPSz Poznań

  • anarh – 10.01.2018

    wiadomo że nie budowali w wytwórni "Cegielski" silników okrętowych

  • advisor – 10.01.2018

    Ładnie. FPS powoli wraca do tego, co umie robić. Oby tylko PIC kupował i modernizował więcej.

  • kolejFAN – 11.01.2018

    Mam niechlubne wrażenie ze te fotele to jakieś twarde barachło!! czy oni chcą zakatować tych pasażerów w tych pociągach?!

  • gutek – 11.01.2018

    Fotele zbyt daleko odsunięte od okna

  • ndst – 11.01.2018

    @folejFAN "niechlubne wrażenie"? Cóż to za potwór językowy?

  • kolejFAN – 12.01.2018

    @NDSTRacja, źle się wyraziłem, Powinienem napisać inaczej. Mam wrażenie że te fotele to jakieś twarde barachło. Oni naprawdę nigdy nie byli w Niemczech czy Austrii i nie widzieli jak mają wyglądać dobre fotele w pociągu klasy IC?

  • Andrew – 13.01.2018

    Dlaczego projektant tych foteli nie wsiądzie do innych pociągów i nie sprawdzi jak się tam jedzie. Są one za twarde i pionowe jak krzesła. Podobnie jak w karpiach. Najlepsze były w starych jedynkach. moim zdaniem obecnie najwygodniej jedzie się w dwójce pendolino.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.