TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

FPS kontra PESA w kolejnym wagonowym przetargu PKP Intercity
InfoRail.pl - Opublikowano: 14.06.2017 12:32:33 20 komentarzy
FPS kontra PESA w kolejnym wagonowym przetargu PKP Intercity

PKP Intercity otworzyły koperty z ofertami w kolejnym wagonowym przetargu, tym razem na wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 60 wagonów osobowych.

Złożone zostały dwie oferty:

1. Konsorcjum PESA&ZNTK Mińsk Mazowiecki – cena brutto bez prawa opcji – 329.886.000,00 zł, z prawem opcji – 494.829.000,00 zł, cena jednostkowa naprawy P5 – 5.473.500,00 zł, cena jednostkowa przeglądu P3: 24.600 zł, termin wykonania modernizacji pierwszego wagonu – 280 dni, kolejnych wagonów – 80 dni, gwarancja – 36 miesięcy;

2. H.Cegielski – FPS – cena brutto bez prawa opcji – 273.052.600,00 zł, z prawem opcji – 409.578.930,00 zł, cena jednostkowa naprawy P5 – 4.513977,00 zł, cena jednostkowa przeglądu P3: 36.900 zł, termin wykonania modernizacji pierwszego wagonu – 280 dni, kolejnych wagonów – 80 dni, gwarancja – 36 miesięcy.

Obie oferty przekraczają kosztorys PKP Intercity. Przewoźnik chciał na ten cel przeznaczyć 243.540.000,00 zł brutto bez prawa opcji oraz 365.310.000,00 zł brutto z prawem opcji.

Bliżej wygranej jest zatem Cegielski. Przypomnijmy, że kryteria wyboru stanowią:

Kryterium jakości - Gwarancja na wykonaną usługę / Waga: 10,00

Kryterium jakości - Termin wykonania naprawy na 5- tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją pierwszego wagonu osobowego / Waga: 3,00

Kryterium jakości - Termin wykonania wykonania naprawy na 5- tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją każdego kolejnego wagonu osobowego / Waga: 7,00

Kryterium kosztu - Cena jednostkowa wykonania naprawy okresowej na 5- tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją / Waga: 70,00

Kryterium kosztu - Cena jednostkowa wykonania przeglądu okresowego na 3- cim poziomie utrzymania / Waga: 10,00



Sprawdź też:
PKP Intercity
PESA
FPS
wagon
modernizacja
  • gutek – 14.06.2017

    albo PIC nie umie liczyć kosztów napraw albo zakłady chcą zrujnować PKP IC. od ostatnich wyborów wszystkie oferty na naprawy przewyższają koszty przewoznika

  • Loek – 14.06.2017

    Kazdy chce zarobic. Jaja beda jak IC dolozy do tych wagonow a nie dolozy do tych co wyvrala Pesa w poprzednim.....to bedzie strzal z liscia w twarz

  • PPP – 14.06.2017

    Jak już SIWZ będzie miał tyle kasy, co trzeba, dołączy Newag. Teraz nie ma sensu się spalać za grosze

  • Ytg – 14.06.2017

    Newag nigdy nie wygra wagonow

  • Kamil Sikora – 14.06.2017

    Coś pięknego! Zmodernizowane 111/141A na wózkach z rodziny 25AN, rozwiązanie wręcz idealne! Ciekawe zatem jak bardzo wykonanie tych wagonów będzie się różniło od standardu produkowanych przez FPS przedziałowych wagonów typu 156A i 157Aa.

  • K K – 14.06.2017

    Denerwują te polityczne zagrywki.Kolej jest publiczna i państwo powinno o nią dbać .Powinna być kontrola nad tym co się dzieje w przedsiębiorstwie. Problem jest w tym ,ze w zarządzie jest wielu niebieskich ptaków którzy są kulą u nogi.Trzeba się ich pozbyć a wtedy będę pieniądze.

  • DarekP – 14.06.2017

    Jak wyglądają 141A po modrnizacji w FPS można zobaczyć na trasach Przemyśl-Szczecin. Cieszy, że wreszcie FPS znalazł jakąś przestrzeń dla siebie, dzięki wózkom, które ma w ofercie. Przekroczenie budżetu jest na tyle małe, że nawet opcja powinna się pojawić. Będą to w końcu najbardziej komfortowe i nowoczesne wagony Y.

  • mechanik – 15.06.2017

    Trzymam kciuki za zatwierdzenie tego przetargu wraz z opcjami. Nareszcie dobrze wydatkowane pieniądze.

  • K – 15.06.2017

    A kto ma niby zatwierdzić przetarg?

  • bun – 15.06.2017

    A ile kosztowałby jeden nowy wagon?

  • Rzemieślnik – 15.06.2017

    Mechanik kandyduj. Ratuj ten kraj!

  • mechanik – 16.06.2017

    @K - Tradycyjnie dla Ciebie wersja for low IQ: A kto ma prawo odwołać? :D

  • K – 16.06.2017

    Odwołać? To potencjalny oferent ale to się odwołać.

  • mechanik – 16.06.2017

    [komentarz usunięty, powód: regulamin]

  • mechaik – 16.06.2017

    [komentarz usunięty, powód: regulamin]

  • Mariusz – 17.06.2017

    a czy FPS sam konstruowal te wózki ? Czy teraz cokolwiek sami konstruują ?

  • Robotnik – 18.06.2017

    Mechanik bądź jak wałęsa. Ratuj ten kraj!

  • DarekP – 19.06.2017

    Istny sojusz robotniczo-mechaniczny, dać im po sierpie ;)
    FPS ma prawa do produkcji wózków, które to nabył od ZNTK Poznań.

  • kolejFAN – 20.06.2017

    jak nic wygra pesa ... i bardzo dobrze

  • mechanik – 21.06.2017

    - a jakieś logiczne podstawy roszczeniowego rojenia? :D

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.