TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

FPS kontra PESA w kolejnym wagonowym przetargu PKP Intercity
InfoRail.pl - Opublikowano: 14.06.2017 12:32:33 20 komentarzy
FPS kontra PESA w kolejnym wagonowym przetargu PKP Intercity

PKP Intercity otworzyły koperty z ofertami w kolejnym wagonowym przetargu, tym razem na wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 60 wagonów osobowych.

PKP Intercity otworzyły koperty z ofertami w kolejnym wagonowym przetargu, tym razem na wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 60 wagonów osobowych.

Złożone zostały dwie oferty:

1. Konsorcjum PESA&ZNTK Mińsk Mazowiecki – cena brutto bez prawa opcji – 329.886.000,00 zł, z prawem opcji – 494.829.000,00 zł, cena jednostkowa naprawy P5 – 5.473.500,00 zł, cena jednostkowa przeglądu P3: 24.600 zł, termin wykonania modernizacji pierwszego wagonu – 280 dni, kolejnych wagonów – 80 dni, gwarancja – 36 miesięcy;

2. H.Cegielski – FPS – cena brutto bez prawa opcji – 273.052.600,00 zł, z prawem opcji – 409.578.930,00 zł, cena jednostkowa naprawy P5 – 4.513977,00 zł, cena jednostkowa przeglądu P3: 36.900 zł, termin wykonania modernizacji pierwszego wagonu – 280 dni, kolejnych wagonów – 80 dni, gwarancja – 36 miesięcy.

Obie oferty przekraczają kosztorys PKP Intercity. Przewoźnik chciał na ten cel przeznaczyć 243.540.000,00 zł brutto bez prawa opcji oraz 365.310.000,00 zł brutto z prawem opcji.

Bliżej wygranej jest zatem Cegielski. Przypomnijmy, że kryteria wyboru stanowią:

Kryterium jakości - Gwarancja na wykonaną usługę / Waga: 10,00

Kryterium jakości - Termin wykonania naprawy na 5- tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją pierwszego wagonu osobowego / Waga: 3,00

Kryterium jakości - Termin wykonania wykonania naprawy na 5- tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją każdego kolejnego wagonu osobowego / Waga: 7,00

Kryterium kosztu - Cena jednostkowa wykonania naprawy okresowej na 5- tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją / Waga: 70,00

Kryterium kosztu - Cena jednostkowa wykonania przeglądu okresowego na 3- cim poziomie utrzymania / Waga: 10,00



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
PESA
FPS
wagon
modernizacja
  • gutek – 14.06.2017

    albo PIC nie umie liczyć kosztów napraw albo zakłady chcą zrujnować PKP IC. od ostatnich wyborów wszystkie oferty na naprawy przewyższają koszty przewoznika

  • Loek – 14.06.2017

    Kazdy chce zarobic. Jaja beda jak IC dolozy do tych wagonow a nie dolozy do tych co wyvrala Pesa w poprzednim.....to bedzie strzal z liscia w twarz

  • PPP – 14.06.2017

    Jak już SIWZ będzie miał tyle kasy, co trzeba, dołączy Newag. Teraz nie ma sensu się spalać za grosze

  • Ytg – 14.06.2017

    Newag nigdy nie wygra wagonow

  • Kamil Sikora – 14.06.2017

    Coś pięknego! Zmodernizowane 111/141A na wózkach z rodziny 25AN, rozwiązanie wręcz idealne! Ciekawe zatem jak bardzo wykonanie tych wagonów będzie się różniło od standardu produkowanych przez FPS przedziałowych wagonów typu 156A i 157Aa.

  • K K – 14.06.2017

    Denerwują te polityczne zagrywki.Kolej jest publiczna i państwo powinno o nią dbać .Powinna być kontrola nad tym co się dzieje w przedsiębiorstwie. Problem jest w tym ,ze w zarządzie jest wielu niebieskich ptaków którzy są kulą u nogi.Trzeba się ich pozbyć a wtedy będę pieniądze.

  • DarekP – 14.06.2017

    Jak wyglądają 141A po modrnizacji w FPS można zobaczyć na trasach Przemyśl-Szczecin. Cieszy, że wreszcie FPS znalazł jakąś przestrzeń dla siebie, dzięki wózkom, które ma w ofercie. Przekroczenie budżetu jest na tyle małe, że nawet opcja powinna się pojawić. Będą to w końcu najbardziej komfortowe i nowoczesne wagony Y.

  • mechanik – 15.06.2017

    Trzymam kciuki za zatwierdzenie tego przetargu wraz z opcjami. Nareszcie dobrze wydatkowane pieniądze.

  • K – 15.06.2017

    A kto ma niby zatwierdzić przetarg?

  • bun – 15.06.2017

    A ile kosztowałby jeden nowy wagon?

  • Rzemieślnik – 15.06.2017

    Mechanik kandyduj. Ratuj ten kraj!

  • mechanik – 16.06.2017

    @K - Tradycyjnie dla Ciebie wersja for low IQ: A kto ma prawo odwołać? :D

  • K – 16.06.2017

    Odwołać? To potencjalny oferent ale to się odwołać.

  • mechanik – 16.06.2017

    [komentarz usunięty, powód: regulamin]

  • mechaik – 16.06.2017

    [komentarz usunięty, powód: regulamin]

  • Mariusz – 17.06.2017

    a czy FPS sam konstruowal te wózki ? Czy teraz cokolwiek sami konstruują ?

  • Robotnik – 18.06.2017

    Mechanik bądź jak wałęsa. Ratuj ten kraj!

  • DarekP – 19.06.2017

    Istny sojusz robotniczo-mechaniczny, dać im po sierpie ;)FPS ma prawa do produkcji wózków, które to nabył od ZNTK Poznań.

  • kolejFAN – 20.06.2017

    jak nic wygra pesa ... i bardzo dobrze

  • mechanik – 21.06.2017

    - a jakieś logiczne podstawy roszczeniowego rojenia? :D

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.