TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

FPS jako przykład udanej restrukturyzacji
Karol Wach - Opublikowano: 18.05.2018 13:11:00
Wagony FPS

Na EKG w Katowicach nie mogło zabraknąć tematyki związanej z działalnością Agencji Rozwoju Przemysłu.

Na EKG w Katowicach nie mogło zabraknąć tematyki związanej z działalnością Agencji Rozwoju Przemysłu.

Nie zabrakło także wątków kolejowych. Wiceprezes ARP Andrzej Kensbok wskazał poznańską Fabrykę Pojazdów Szynowych jako przykład udanej restrukturyzacji. Jeszcze trzy lata temu była ona bliska upadku. Jej portfel zamówień wynosił niecałe 100 mln zł – mówił na EKG. W ciągu dwóch lat ARP wprowadziła firmę na właściwe tory. Portfel zamówień firmy znacznie wzrósł i obecnie wynosi ponad miliard zł brutto. Dzisiaj Cegielski, dzięki konkurencyjnej ofercie, stał się ważnym graczem na rynku kolejowym. Firma uzyskała stabilizację finansową i zwiększyła zatrudnienie – powiedział wiceprezes ARP.

Warto dodać, że pod skrzydłami ARP znalazły się również Przewozy Regionalne.

Co jest zatem receptą na udaną restrukturyzację. Otóż, jak mówił Kensbok najważniejsze jest odbudowanie wiarygodności u klientów i odzyskanie rynku. Przypomnijmy, że dziś kluczowymi klientami FPS są, co chyba nikogo nie dziwi, Przewozy Regionalne i PKP Intercity.

Ważna jest także dyscyplina kosztowa oraz efektywność produkcji. Problemy wielu firm wynikają ze złej organizacji produkcji, co wpływa na wysokie koszty i wysoką cenę finalną. Po etapie wstępnej stabilizacji można myśleć o rozwoju strategicznym, o szansach w perspektywie 2 i kolejnych lat - mówił Kensbok w Katowicach.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ARP
FPS
Cegielski
Przewozy Regionalne
restrukturyzacja
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.