Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Flirty3 będą jeździć w Teksasie

inforail
12.06.2015 07:04
0 Komentarzy

Stadler Rail dostarczy osiem pociągów typu FLIRT3teksańskiemu przedsiębiorstwu kolejowemu Fort Worth Transportation Authority.Umowa przewiduje dodatkowe opcje. Tym samym Stadler Rail po raz pierwszysprzedał pojazd typu FLIRT do USA. We wtorek, 9 czerwca 2015 roku, obie firmypodpisały umowę w Fort Worth w Teksasie.Łączna wartość kontraktu wynosi ok. 100 milionów dolarów. W ceniezawarte są usługi dodatkowe. Termin dostawy pojazdów to lipiec 2017, okreshomologacji potrwa do marca 2018. Dwutrakcyjne pojazdy o napędzie spalinowym i elektrycznymkursować będą na trasie TEX Rail” między Fort Worth amiędzynarodowym lotniskiem Dallas/Fort Worth (DFW). Inauguracja obsługi nowejlinii przewidziana jest na wrzesień 2018.

Umowa z „The T” to piąty kontrakt Stadler Rail wUSA. Dotychczas firma sprzedała do Stanów Zjednoczonych 49 przegubowychzespołów trakcyjnych (GTW). Ponieważ obecne zamówienie, w odróżnieniu odpoprzednich projektów, finansowane jest ze środków federalnych, po raz pierwszydla firmy Stadler zastosowanie ma przepis zwany „Buy America Act”.Wymaga on, aby 60 procent produkcji odbywało się w USA. W związku z tym StadlerRail podjął decyzję o budowie w Stanach Zjednoczonych nowego zakładu. Delegacjaz udziałem Szefa Stadler Rail – Petera Spuhlera oraz Martina Rittera – przyszłegoDyrektora Generalnego Stadler US, analizuje obecnie na miejscu różne wariantynowej siedziby.

Pudła wagonów i wózki produkowane będą w jednym z zakładów wSzwajcarii, zaś montaż pojazdów odbywał się będzie w fabryce w USA.

Technologiafirmy Stadler pozwala na pełną integrację napędów spalinowych i elektrycznych.Już od kilku lat spalinowe i elektryczne pojazdy Stadlera są łączone w trakcjęmieszaną. Pojazdy dla „TEX Rail” stanowią kontynuację postępu technologicznego,który otwiera zupełnie nowe perspektywy dla przewoźników i pasażerów. Jedenpojazd może obsługiwać trasy tylko częściowo zelektryfikowane. To już drugiezamówienie otrzymane przez Stadlera na tego typu pojazdy w ciągu kilku tygodni.Unikalne rozwiązania firmy wychodzą naprzeciw rosnącym wymaganiom rynku ? powiedział Stanisław Skalski, Członek ZarząduStadler Polska Sp z o.o.

Komentarze