Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Flirt z Siedlec wjeżdża na węgierskie tory

inforail
30.11.2017 12:23
0 Komentarzy

Stadler i Gysevwspólnie zaprezentowali pierwszy, nowej generacji elektryczny zespół trakcyjnytypu FLIRT. Czteroczłonowy, niskopodłogowy pojazd będzie eksploatowany już odpołowy 2018 roku na liniach regionalnych Węgier Zachodnich.

Wliczając realizowane od roku zamówienie na dziesięćpojazdów FLIRT, Gysev będzie dysponował flotą dwudziestu pociągów, które będąregularnie obsługiwały wszystkie trasy przewoźnika.

W 2016 roku węgierski operator transportu kolejowego GYSEVZrt. ogłosił przetarg na dostawę dziesięciu czteroczłonowych elektrycznychzespołów trakcyjnych typu FLIRT z przeznaczeniem do obsługi ruchu regionalnego.Zwycięzcą przetargu została firma Stadler, która po podpisaniu we wrześniuubiegłego roku umowy z Gysev rozpoczęła realizację kontraktu w siedleckimzakładzie. Zaledwie rok później pierwszy pojazd uroczyście zaprezentowanopodczas targów kolejowych TRAKO w Gdańsku. Dwie jednostki są już na Węgrzech,gdzie przechodzą proces uzyskania homologacji. Pierwsze pojazdy rozpocznąobsługę pasażerów w połowie 2018 roku, a ostatni wyjedzie na węgierskie tory wstyczniu 2019 roku.

Węgierski przewoźnik ma już w swojej flocie dziesięćpojazdów typu FLIRT zamówionych w ramach przetargów zrealizowanych w latach2013 i 2015. Doliczając dziesięć jednostek, które zostaną dostarczone w ramach obecnie realizowanegozamówienia, Gysev będzie miał w swojej flocie dwadzieścia elektrycznychzestawów trakcyjnych typu FLIRT. Nowe i poprzednio dostarczone pojazdy będąmogły działać synchronicznie, zapewniając przewoźnikowi dużą elastyczność wzakresie organizacji rozkładu jazdy.

Nowe pojazdy FLIRT dla GYSEV mają 208 miejsc siedzących,dwie toalety i spełniają wymagania najnowszych standardów TSI. Pojazdy odługości 77,1 m są o 2,8 m dłuższe od jednostek obecnie użytkowanych przezprzewoźnika. Poruszają się z prędkością 160 km/h i w zaledwie 39 sekundosiągają prędkość 120 km/h. Składy mają przestronne strefy wejścia,umożliwiające szybką wymianę pasażerów. Wysoki udział niskiej podłogi wpołączeniu z przestronnym wejściem sprawia, że pojazdy są łatwo dostępne dlarodzin z wózkami dziecięcymi, osób poruszających się na wózkach inwalidzkichoraz z rowerami. Składy mają klimatyzację, system kamer, WiFi, gniazdka doładowania urządzeń elektronicznych oraz typowe dla pociągów regionalnychustawienie siedzeń naprzeciwko siebie.


Komentarze