TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Flirt na promie czyli droga z Siedlec do Norwegii
InfoRail.pl - Opublikowano: 17.03.2017 09:22:54 3 komentarze
Flirt na promie czyli droga z Siedlec do Norwegii (foto: Stadler)

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl we wtorek z Siedlec w drogę do Norwegii wyjechał pierwszy Flirt dla tamtejszego przewoźnika NSB. Właśnie dotarł on miejsca docelowego.

Przypomnijmy, o czym pisaliśmy we wtorek, że Stadler Polska rozpoczął tym samym realizację dostaw na norweski rynek 26 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Flirt. Pierwszy skład promem na trasie Świnoujście – Ystad został przetransportowany do Szwecji, a następnie do Norwegii.

Pierwszy z 26 pojazdów budowanych w siedleckim zakładzie Stadlera został właśnie dostarczony do klienta. Transport jednostek dla NSB przez Polskę odbywa się w warunkach przekroczonej skrajni, bowiem pojazdy norweskie są szersze od pojazdów użytkowanych w Polsce - szerokość ich skrajni wynosi 3200 mm. Składy są holowane do portu w Świnoujściu przez lokomotywę, a następnie zabierane przez prom przystosowany do przewozu taboru kolejowego do portu w Ystad w Szwecji. Dalej są transportowane drogą kolejową do Norwegii.

Składy, które budujemy dla NSB są pojazdami bardzo wymagającymi technicznie. Posiadają wiele innowacyjnych rozwiązań, takich jak specjalny pług śnieżny, łatwe do wymiany panele czołowe i boczne, czy podgrzewaną podłogę, dzięki którym mogą sprostać specyficznym wymaganiom związanym z eksploatacją w Norwegii. Jesteśmy dumni, że możemy budować takie pojazdy w Siedlcach. To potwierdza wysokie kwalifikacje naszej załogi i najwyższą jakość produkowanych w naszym zakładzie pojazdów – powiedział Tomasz Prejs, dyrektor zarządzający Stadler Polska.

Dostawy pojazdów dla NSB będą odbywały się do końca 2018 roku.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl wszystkie zamówione przez koleje NSB pociągi wytrzymują surowe skandynawskie zimy z temperaturami sięgającymi minus 40 stopni Celsjusza. Pojazdy budowane w Siedlcach dla norweskiego przewoźnika są przeznaczone do obsługi połączeń ruchu podmiejskiego w aglomeracji Oslo oraz regionalnego w południowej Norwegii. Ich prędkość eksploatacyjna wynosi 200 km/h.



Sprawdź też:
Stadler
NSB
Flirt
Norwegia
  • podróżny – 17.03.2017

    Skoro Flirt może jechać do 200km/h to szkoda , że PKP IC nie zamówiły składów z v=200km/h tylko do 160km/h.

  • rehreh – 17.03.2017

    Wygląda solidnie. I do 200 km. W Siedlcach to potrafią robić porządne pociągi.

    Bydgoszczu - zamontuj sobie takie panele wymienne - dziki zwierz nie będzie Ci tak niszczyć twych cudów techniki i dizajnu!

  • www – 17.03.2017

    @rehreh NIe byłbym aż tak entuzjastyczny, bo Siedlce produkują teraz to co było robione w innej fabryce. To nie jest nowy produkt. Na skały jakby co ten pociąg nie jest odporny, co pokazała katastrofa kolejowa w Norwegii parę lat temu:-)

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.