TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Film z wypadku, w którym ciężarówka wjechała pod pociąg z Berlina
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 11.01.2020 14:15:01 4 komentarze
Ciężarówką staranował rogatki i wjechał pod pociąg z Berlina (źródło: Twitter)

Dwie osoby zostały ranne w zderzeniu koło Zbąszynia (Wielkopolskie) pociągu i samochodu ciężarowego. We wtorek przed godz. 12 kierowca ciężarówki staranował opuszczone szlabany i wjechał na przejazd kolejowy tuż przed nadjeżdżający skład.

Dwie osoby zostały ranne w zderzeniu koło Zbąszynia (Wielkopolskie) pociągu i samochodu ciężarowego. We wtorek (7 stycznia) przed godz. 12 kierowca ciężarówki staranował opuszczone szlabany i wjechał na przejazd kolejowy tuż przed nadjeżdżający skład.

Oficer prasowy straży pożarnej w Nowym Tomyślu asp. sztab. Andrzej Łaciński poinformował PAP, że w wypadku zostali poszkodowani dwaj maszyniści, zaś kierowcy ciężarówki nic się nie stało. "Lokomotywa została uszkodzona, wózek wyskoczył z torów, trakcja elektryczna została również uszkodzona. Pociąg uderzył w tył naczepy ciężarówki, która została odrzucona na pobocze drogi" - powiedział.

Według naszych informacji w zdarzeniu uczestniczyła lokomotywa PKP Intercity EU44-009.

Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK powiedział PAP, że do wypadku doszło około godz. 11.55. "Na przejeździe kolejowym między Zbąszyniem a Nowym Tomyślem pociąg jadący z Berlina do Warszawy Wschodniej uderzył w ciężarówkę. Pasażerom nic się nie stało" - powiedział.

Dodał, że do wypadku doszło na przejeździe, który ma sygnalizację świetlną i rogatki. "Wszystko działało prawidłowo, szlabany były zamknięte, a mimo to kierowca ciężarówki staranował rogatki i wjechał na przejazd tuż przed nadjeżdżający pociąg" - zaznaczył Śledziński.

Ruch pociągów na trasie E-20 łączącej Poznań i Berlin został wstrzymany na odcinku między Zbąszyniem i Nowym Tomyślem.

PKP PLK opublikowały nagranie z monitoringu, na którym zarejestrowany został przebieg zdarzenia. 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wypadek
lokomotywa
EU44
  • pyrlander – 07.01.2020

    I kolejna dwusystemówka na długo wypadła z eksploatacji.

  • pyrlander – 08.01.2020

    Ten wypadek nie dość, że na 2-3 lata wyłączy z eksploatacji lokomotywę Husarz, to dodatkowo utrudni ruch międzynarodowy PKP IC, któremu i tak brakuje już lokomotyw dwusystemowych mogących prowadzić składy za Odrę. Przewoźnik radzi sobie jak może, dzierżawiąc obce Siemensy Vectrony za ciężkie pieniądze, ale tego ubezpieczyciele nie uznają. Zresztą naprawy są horrendalnie drogie i ubezpieczenie na to nie wystarczy.A wszystko przez najzwyklejszego idiotę za kółkiem.

  • mechanik – 11.01.2020

    @pyrlander Ubezpieczyciel wystarczy, sprawca będzie bankrutem. btw Gdyby zaczęto w końcu skutecznie nagłaśniać takie przypadki, może udałoby się w końcu dotrzeć do tych odpornych na wiedzę. Wjeżdżanie pod pociąg, pomijając oczywiście zdarzenia niezawinione, powinno być z definicji traktowane jako Art 165&1 czy art163 §1 k.k. sprowadzenie zdarzenia zagrażającego życiu i zdrowiu wielu osób

  • Tomasz – 11.01.2020

    Ta szkoda będzie pokryta z OC sprawcy - w tym wypadku z OC ciągnika siodłowego. Ustawowa suma gwarancyjna wynosi 1 050 000 EUR i do tej kwoty Ubezpieczyciel musi pokryć koszty - także wynajmu zastępczej lokomotywy. Pozostaje pytanie czy to wystarczy? Wg mnie powinno. Jeśli wartość szkody jest większa, to nadwyżkę będzie musiał pokryć kierujący pojazdem. Potem niektórzy będą pytać dlaczego OC kosztuje go np. 800 zł. Proszę sobie policzyć ile takich polis za 800 zł trzeba wystawić by uzbierać 1 050 000 EUR, A jeszcze są koszty własne zakładu ubezpieczeń.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!