Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ferie czyli więcej kontroli pociągów

inforail
23.01.2017 09:38
0 Komentarzy

Ferie to nie jestczas na odpoczynek dla inspektorów z Urzędu Transportu Kolejowego. Kiedy wpociągach przybywa pasażerów, więcej jest też kontroli. Wszystko po to, byjadącym na zimowy wypoczynek zapewnić bezpieczną i komfortową podróż.

W ferie liczba podróżujących koleją rośnie. Jest więcejpociągów jadących do miejscowości turystycznych, zwiększa się też frekwencjazwiązana z wyjazdami lub powrotami turystów. Prezes Urzędu Transportu Kolejowegochce, by także w okresie wzmożonego ruchu pasażerskiego zapewniony byłodpowiedni poziom bezpieczeństwa oraz jakość przewozów. W trakcie zimowegowypoczynku uczniów na terenie całego kraju przeprowadzone będą intensywnedziałania nadzorcze. Inspektorzy UTK sprawdzą przygotowanie do komfortowego, aco najważniejsze bezpiecznego transportu pasażerów. W każdym województwiepracownicy Urzędu Transportu Kolejowego przeprowadzą szereg dodatkowychczynności, które pozwolą na bieżąco monitorować stan bezpieczeństwa ruchukolejowego. – Ferie są czasem, w którym Urząd Transportu Kolejowego prowadziszczególnie intensywne działania nadzorcze nad przewozami pasażerskimi.Kontrolujemy przewoźników, bo chcemy by każdy podróżujący koleją mógłbezpiecznie i komfortowo w ciepłym wagonie dojechać na zimowy wypoczynek -podkreśla Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, Ignacy Góra.

Inspektorzy UTK sprawdzają czy w składach jest odpowiednialiczba wagonów oraz czy są sprawne. W trakcie kontroli szczególną uwagęzwracają, czy odpowiednio zabezpieczone są drzwi oraz czy sprawna jest blokadauniemożliwiająca otwarcie drzwi w trakcie jazdy. Badane jest też, czyprzewoźnik zapewnia komfort podróży. W zimie chodzi głównie o to, byodpowiednio działało ogrzewanie. W przypadku stwierdzenia usterek ogrzewaniaPrezes Urzędu Transportu Kolejowego może wyłączyć z eksploatacji wagon do czasuusunięcia nieprawidłowości. Gdy przewoźnik nie wywiąże się z tego obowiązku wodpowiednim czasie, może otrzymać karę pieniężną.

Pasażerowie niezadowoleni z jakości usługi przewozu mogązłożyć reklamację do przewoźnika. Można to zrobić drogą pocztową lub w kasiebiletowej. Ważne jest, by do reklamacji załączyć bilet. Reklamację biletukupionego przez Internet można złożyć również w sieci wypełniając interaktywnyformularz albo przesyłając ją na adres poczty elektronicznej przewoźnika.Niestety w przypadku biletów w formie tradycyjnej należy dostarczyć oryginał.Skargę związaną z naruszeniami praw pasażerów można przekazać również doPrezesa UTK. W takim przypadku dobrze jest załączyć treść korespondencjiprowadzonej wcześniej z przewoźnikiem. Kwestia odszkodowania i jego wysokościza jazdę w zimnym lub przegrzanym pociągu to sprawa regulowana indywidualnieprzez poszczególnych przewoźników. Wartozawsze pamiętać, aby problemy zgłosić najpierw obsłudze pociągu. Ułatwi toewentualną reklamację.


Komentarze