Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Feniksy już w Przewozach Regionalnych, 12 dla Wielkopolski, 2 dla łódzkiego

inforail
22.11.2017 09:23
0 Komentarzy

Przewozy Regionalnepozyskały do eksploatacji 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 odkonsorcjum zawiązanego przez Polski Tabor Szynowy oraz H. Cegielski – FabrykęPojazdów Szynowych.

Składy po przebytej w poznańskich zakładach Cegielskiegomodernizacji wyjadą na tory jako EN57 Feniks. Większość, bo 12 trafi do OddziałuWielkopolskiego, pozostałe dwa do Łódzkiego. I tu pogratulować należy samorządowi województwa wielkopolskiego,który wynegocjował sobie z przewoźnikiem tylko nowe bądź zmodernizowanepojazdy. Inni powinni brać przykład z Urzędy Marszałkowskiego.

Wracając do EN57. To swoisty powrót tych jednostek. Przypomnijmy,że przed modernizacją jednostki zostały pozyskane od Przewozów Regionalnych. Teraz zostały oklejone w nowe barwy przewoźnika. Za to wnętrze zostało jakieś takie tygrysie… 

Dziś, 22 listopada br., na Dworcu Wschodnim w Warszawieodbyło się uroczyste przekazanie pierwszych dwóch z 14 zmodernizowanych przezFPS H. Cegielski elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57. Przekazaniu pociągówtowarzyszyła konferencja z udziałem wicepremiera, ministra rozwoju i finansówMateusza Morawieckiego, prezesa Agencji Rozwoju Przemysłu MarcinaChludzińskiego oraz Krzysztofa Zgorzelskiego, prezesa Przewozów Regionalnych,Adama Laskowskiego, prezesa Polskiego Taboru Szynowego i Huberta Stępniewicza,prezesa H. Cegielski – Fabryki Pojazdów Szynowych, wchodzących w skład GrupyARP.

Rozwój kolei, zarównojeśli chodzi o krajowych producentów taboru, jak i rozbudowę infrastruktury, tojeden z celów Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Chcemy żeby powyremontowanych i bezpiecznych torach jeździły komfortowe pociągi. Najlepiejtakie, które są efektem pracy polskiego przemysłu. Dlatego cieszy mnie, żeautorem modernizacji jest polska firma z grupy Agencji Rozwoju Przemysłu.Kolejny krok to innowacje. Czekamy na pierwsze efekty projektówbadawczo-rozwojowych z programu INNOTABOR – powiedział Mateusz Morawiecki,wicepremier, minister rozwoju i finansów.

Umowa pomiędzy Przewozami Regionalnymi a konsorcjum PTS i H.Cegielski-FPS została podzielona na dwa etapy.Pierwszy z nich zakłada 5-letnią dzierżawę 6 zmodernizowanych przezCegielskiego elektrycznych zespołów trakcyjnych. W ramach drugiego założono5-letnią dzierżawę 8 składów z opcją dzierżawy dodatkowych 6 oraz opcją zakupu8 sztuk dzierżawionych pojazdów.

Mając w swojej grupiekapitałowej spółki z branży kolejowej czujemy się zobowiązani do rozwoju tegosektora gospodarki. Szczególnie ważne jest, aby restrukturyzowane przez nasprzedsiębiorstwa mogły się rozwijać i z sukcesem rywalizować na rynku. Dobrym tegoprzykładem jest fabryka Cegielskiego, w której powstały Feniksy. Dzięki naszymdziałaniom, ta poznańska firma z tradycjami i bogatą historią, po latachzastoju, wraca na właściwe tory. Tym bardziej cieszy nas, że zmodernizowaneFeniksy pozytywnie przeszły test rynkowy i spełniły wysokie wymaganiapostawione w przetargu Przewozów Regionalnych – podkreślił MarcinChludziński, prezes zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu S.A.

Feniks 57 to nazwa marketingowa, która odzwierciedlagruntowny zakres modernizacji wysłużonych zespołów EN57, jaką na zleceniePolskiego Taboru Szynowego wykonała Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielskiegow Poznaniu. Ze względu na skalę przeprowadzonych prac nazwa nawiązuje doodradzającego się z popiołów mitycznego feniksa. Zmodernizowane pociągielektryczne zagwarantują wysoki komfort podróżowania. Pojazdy charakteryzująsię nowoczesnym wnętrzem i wieloma udogodnieniami dla pasażerów orazmaszynistów. Posiadają m.in. zintegrowany system informacji pasażerskiej,klimatyzację oraz monitoring przestrzeni. Zespół trakcyjny zapewnia równieżkomfortowe warunki przejazdu dla osób niepełnosprawnych – każdy z pojazdówwyposażony jest w pomosty, po których swobodnie może wjechać wózek inwalidzki.

Nasi pasażerowieoczekują ciągłej poprawy jakości usług. Sprostanie tym oczekiwaniom wymagaelastyczności, dlatego poszukujemy i wykorzystujemy różne formy pozyskiwanianowych i zmodernizowanych pojazdów. Dzierżawa Feniksów pozwoli na realizacjękolejnego etapu unowocześniania taboru, co wpisuje się w konsekwentnie i zsukcesem realizowany proces restrukturyzacji Przewozów Regionalnych. Jużniebawem na polskie tory wyjada kolejne nowe lub zmodernizowane jednostki wbarwach POLREGIO – powiedział Krzysztof Zgorzelski, prezes zarząduPrzewozów Regionalnych.

Pojazdy po modernizacji są w stanie rozpędzić się do 120km/h. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom m.in. w kwestii silników i zestawówkołowych oraz poprzez wyciszenie jednostek, poprawił się komfort podróżowania.Feniksy 57 trafią do obsług tras w woj. wielkopolskim co pozwoli na obsługępołączeń w tym województwie od nowego rozkładu jazdy 2017/2018 wyłącznie nowymlub zmodernizowanym taborem.


Komentarze