TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Eugeniusz Szymonik z planem dla PKS Szczecinek: przetrwać 1,5 roku
SZCZECINEK.COM - Opublikowano: 10.07.2017 09:56:12

Jak informuje portal szczecinek.com - 5 lipca 2017 r. o przyszłości PKS Szczecinek dyskutowano podczas nadzwyczajnej sesji radnych powiatu szczecineckiego

Eugeniusz Szymonik - nowy szef PKS Szczecinek - kwestię prezesury w szczecineckiej spółce traktuje ambicjonalnie. Podkreślił, że chciał "udowodnić w gronie swoich kolegów, że restrukturyzacja w szczecineckim przedsiębiorstwie transportowym jest możliwa".

Jak nowy prezes chce tego dokonać? Plan jest taki, by "poczekać" na wejście odwlekanej w czasie ustawy o transporcie zbiorowym, która postawi samorząd powiatowy w uprzywilejowanej pozycji wobec "drapieżnej" konkurencji. Ustawa powinna wejść w życie najpóźniej za 1,5 roku. A co jeśli nie zostanie wdrożona? Zdaniem prezesa, należy wtedy… dać sobie spokój i "transportem publicznym głowy sobie nie zawracać".

Najczarniejszy scenariusz na razie jednak wszyscy odkładają na bok. Przez najbliższe 1,5 roku PKS i tak musi jakoś przetrwać, więc najważniejsze jest ustalić, co należy zrobić w pierwszej kolejności. Eugeniusz Szymonik przekonywał, że przede wszystkim należy poprawić rentowność przedsiębiorstwa. Poprawienie wyniku finansowego można by np. uzyskać poprzez znalezienie nowych zleceń transportowych na terenie kraju.

– Dopasowanie taboru do zleceń, analiza kosztów paliwa, zmiana podejścia do niektórych linii. Na przykład uruchomienie wydzielonej, specjalnej linii Ekspres Koszalin ze Szczecinka do Koszalina, uruchomienie kursów na trasie Szczecinek – Barwice – Borne Sulinowo… - wyliczał prezes. – Mamy pewne rezerwy w kadrach. 10 osób, które nie są kierowcami, zostanie przeszkolonych na kierowców. W ten sposób unikniemy zwolnień i taki ruch powinien poprawić wskaźnik finansowy. Co do transportu zagranicznego, będziemy go kontynuować. Renegocjowaliśmy umowę z Włochami, ale warto by było od nich uciec, ponieważ już mają problemy finansowe. Co istotne, właśnie Euro Lines są dłużni PKS-owi milion zł. Odzyskamy te pieniądze. Będziemy się starać uruchomić nowe kierunki w Niemczech.


WIĘCEJ
Sprawdź też:
PKS Szczecinek

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.