TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Eugeniusz Szymonik z planem dla PKS Szczecinek: przetrwać 1,5 roku
SZCZECINEK.COM - Opublikowano: 10.07.2017 09:56:12

5 lipca o przyszłości PKS Szczecinek dyskutowano podczas nadzwyczajnej sesji radnych powiatu szczecineckiego

Jak informuje portal szczecinek.com - 5 lipca 2017 r. o przyszłości PKS Szczecinek dyskutowano podczas nadzwyczajnej sesji radnych powiatu szczecineckiego

Eugeniusz Szymonik - nowy szef PKS Szczecinek - kwestię prezesury w szczecineckiej spółce traktuje ambicjonalnie. Podkreślił, że chciał "udowodnić w gronie swoich kolegów, że restrukturyzacja w szczecineckim przedsiębiorstwie transportowym jest możliwa".

Jak nowy prezes chce tego dokonać? Plan jest taki, by "poczekać" na wejście odwlekanej w czasie ustawy o transporcie zbiorowym, która postawi samorząd powiatowy w uprzywilejowanej pozycji wobec "drapieżnej" konkurencji. Ustawa powinna wejść w życie najpóźniej za 1,5 roku. A co jeśli nie zostanie wdrożona? Zdaniem prezesa, należy wtedy… dać sobie spokój i "transportem publicznym głowy sobie nie zawracać".

Najczarniejszy scenariusz na razie jednak wszyscy odkładają na bok. Przez najbliższe 1,5 roku PKS i tak musi jakoś przetrwać, więc najważniejsze jest ustalić, co należy zrobić w pierwszej kolejności. Eugeniusz Szymonik przekonywał, że przede wszystkim należy poprawić rentowność przedsiębiorstwa. Poprawienie wyniku finansowego można by np. uzyskać poprzez znalezienie nowych zleceń transportowych na terenie kraju.

– Dopasowanie taboru do zleceń, analiza kosztów paliwa, zmiana podejścia do niektórych linii. Na przykład uruchomienie wydzielonej, specjalnej linii Ekspres Koszalin ze Szczecinka do Koszalina, uruchomienie kursów na trasie Szczecinek – Barwice – Borne Sulinowo… - wyliczał prezes. – Mamy pewne rezerwy w kadrach. 10 osób, które nie są kierowcami, zostanie przeszkolonych na kierowców. W ten sposób unikniemy zwolnień i taki ruch powinien poprawić wskaźnik finansowy. Co do transportu zagranicznego, będziemy go kontynuować. Renegocjowaliśmy umowę z Włochami, ale warto by było od nich uciec, ponieważ już mają problemy finansowe. Co istotne, właśnie Euro Lines są dłużni PKS-owi milion zł. Odzyskamy te pieniądze. Będziemy się starać uruchomić nowe kierunki w Niemczech.


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKS Szczecinek
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.