TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

EP05-23 znowu jeździ! [FILM]
InfoTram.pl - Opublikowano: 20.10.2017 12:14:04 15 komentarzy
EP05-23 znowu jeździ!

Lokomotywa EP05-23 znowu jeździ. Co ważne samodzielnie. Dziś, 20 października 2017 roku, na odcinku Gdańsk – Prabuty odbyły się jazdy testowe elektrowozu.

Lokomotywa EP05-23 znowu jeździ. Co ważne samodzielnie. Dziś, 20 października 2017 roku, na odcinku Gdańsk – Prabuty odbyły się jazdy testowe elektrowozu.

Tym samym kończy się kolejny etap prac przy lokomotywie. Prace mechaniczne zostały wykonane w ZNTKiM Gdańsk. Wcześniej Remtrak wykonał naprawy blacharskie i lakiernicze, przywracając "piątce" jej historyczną malaturę.

Lokomotywa, po zakończonych pracach, ma jeździć, tak, jak za dawnych lat 160 km/h. Docelowo ma być to czynny zabytek, który przewoźnik będzie wykorzystywał do prowadzenia pociągów specjalnych. Po zakończeniu kolejnego etapu remontu lokomotywa ma być całkowicie sprawna i gotowa do ruchu.

We wrześniu lokomotywa została zaprezentowana na targach kolejowych w Gdańsku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
EP05
lokomotywa
PKP Intercity
  • EjKolejorz – 20.10.2017

    Tylko aby jeszcze dbali o ten zabytek

  • mechanik – 20.10.2017

    Mam nadzieję, że nie tak, jak o EP05-01...

  • zeus04 – 20.10.2017

    Najlepsze warunki będą w garażu :)

  • Pk – 20.10.2017

    Proponuję aby zapoznali się z tą konstrukcją inżynierowie z Pesy.Dowiedzą się jak zbudować niezawodny sprzęt.

  • zeus04 – 20.10.2017

    @Pk: Sposób zamocowania silnika taki sam jak na Gamie. System przeniesienia napędu bardzo podobny (sprzęgła wielopłytkowe). Zawieszenie i mocowanie przekładni zębatej takie samo. Układów sterowania się już takich nie robi, ale może udało by się połączyć falownik z nastawnikiem sprężynowym? ;)

  • mechanik – 21.10.2017

    @zeus04 Taaak? :)) To dlaczego póki co padło 25 sprzęgieł i to PODOBNO w jednym miejscu (kretynizm uzasadnieniowy...)? Kwestia mentalności, wypuszczenie sprzętu a potem niech klient się martwi. Dokąd to producenta zaprowadziło? A od silników lepiej niech się trzymają z daleka, bo nawet korekcja prądów błądzących przy chopperze by ich przerosła.

  • zeus04 – 21.10.2017

    Jak kupisz nowy samochód i rozwalisz go na dziurawiej drodze to do kogo masz pretensje?

  • JanuszJG – 21.10.2017

    Oby jeszcze długo pojeździł.

  • GAGARIN – 21.10.2017

    Ktoś wie może gdzie poszukać informacji na temat wózków w EP-05,rodzaju przeniesienia napędu itd.bo jakoś nie natrafiłem na coś ciekawego w necie.

  • mechanik – 21.10.2017

    @zeus04 Bzdury. Podejmując się budowy 111 Pesa miała obowiązek zapoznać się z trasami które będzie pojazd obsługiwał, wyszło jak zwykle. Pretensje można mieć tylko i wyłącznie do producenta za brak doświadczenia i umiejętności we właściwym doborze komponentów.

  • zeus04 – 22.10.2017

    Pesa a właściwie IPSz dobrali takie same sprzęgła jak konkurencja dla ER20 "Hercules" i "Vectron".

  • Martinus – 22.10.2017

    @Zeus04 - ale co to znaczy --- "dziurawa droga"? a może źle zaprojektowanie, złe obliczenia?

  • mechanik – 23.10.2017

    @zeus04 Jeszcze raz: Pesa miała obowiązek zapoznać się z trasą. Co to znaczy: opierała się? To oznacza niedoświadczenie czy głupotę?

  • mechanik – 23.10.2017

    Dokończę. Nie wiemy też jakie są rzeczywiste efekty radosnej współpracy w/w sprzęgieł z resztą mechaniki, vide tłumiki wężykowania. Do dyspozycji są głównie publikowane idiotyzmy ala łosie.

  • zeus04 – 23.10.2017

    Do dyspozycji mamy publikacje kolei indyjskch nt. przyczyn awarii łożysk w lokomotywach najnowszych generacji, które to zakupiono od koncernów zachodnich z nieformalnej grupy ABS.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.