TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

EN71 Kolei Mazowieckich za Elfy2 dla Kolei Śląskich
InfoRail.pl - Opublikowano: 31.10.2017 15:41:04 15 komentarzy
EN71 Kolei Mazowieckich za Elfy2 dla Kolei Śląskich (foto: KM)

Kolejne składy zastępcze dla Kolei Śląskich. Tym razem przewoźnik dostał dwie jednostki EN71KM w barwach … Kolei Mazowieckich.

Kolejne składy zastępcze dla Kolei Śląskich. Tym razem przewoźnik dostał dwie jednostki EN71KM w barwach … Kolei Mazowieckich.

W regionie robi się zatem coraz ciekawiej, po 14WE i EN81 pojawiły się dwa kolejne rodzynki. EN71 przybyły w zastępstwie czteroczłonowych Elfów2. Te miały, zgodnie z umową, zostać dostarczone do 1 listopada. Nie zostały, zatem, zgodnie z umową, producent przekazał przewoźnikowi pociągi zastępcze. Taką możliwość przewiduje zawarty przez strony kontrakt.

Kiedy przybędą czteroczłonowe Elfy2? Tę kwestię spróbujemy wyjaśnić. Do tego czasu pasażerowie będą mieli do dyspozycji EN71KM. Jednostki takie są im znane, we flocie taborowej Kolei Śląskiej są już bowiem podobne pociągi.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
EN71
Koleje Śląskie
  • gutek – 31.10.2017

    a to ciekawe-taka nadwyżka taboru w KM

  • advisor – 31.10.2017

    Jak to? Przecież PESA wstaje z kolan! To na pewno kłamstwo!

  • 370 – 31.10.2017

    No wstaje. Zaczeli dostarczać EN57

  • PetKo – 31.10.2017

    Gwoli ścisłości to KM nie ma EN71 w wersji AKM tylko KM. Niestety, w przeciwieństwie do AKM ani nawet EN57KM, to EN71KM nie mają zmodernizowanego napędu i rozruchu.

  • NCi – 31.10.2017

    "Kiedy przybędą czteroczłonowe Elfy2?" Portal spróbuje wyjaśnić tę kwestię. Sądziłem, że po ostatnich informacjach dotyczących sporych kłopotów finansowych Pesy sprawa jest jasna. Okazuje się, że nie. Tu musi być jakieś drugie dno, które trzeba "wyjaśnić". Nie wystarczy wyciągnąć wnioski z chorej polityki zarządu pod przewodnictwem pana Zaboklickiego, w której łykano dosłownie wszystko, z byle jaką marżą oferując w zamian bylejakość swych produktów, nieterminowe ich dostawy, niewywiązywanie się z ustaleń zawartych w SWIZ, co musi skutkować karami umownymi. Napchali portfel zamówień nie bacząc na swe możliwości przerobowe i dodatkowo doprawili to złą jakością. Wystarczy wspomnieć błędy konstrukcyjne, które wytknęli Niemcy z DB w następstwie czego trzeba było przeprojektować i rozpocząć na nowo budowę SZT-ów i to już pod ciągłym nadzorem Niemców. Zamiast skupić się na tym istotnym kontrakcie łapali wszystko co tylko było w ich zasięgu, ale niekoniecznie w możliwościach. Wszystko się kręciło do czasu gdy trzeba było zacząć płacić kary umowne. Okazało się, że zwycięstwo w wielu przetargach jest pyrrusowe i szybko znajduje swe odbicie w finansach spółki. Dostawcy materiałów i podzespołów czekają na zapłatę, zamawiający na dostarczenie terminowe przedmiotów swych przetargów, a ci "szczęśliwcy" którzy otrzymali po terminie swe pojazdy naliczają kary umowne. Kto zechce w tej sytuacji udzielić gwarancji? Kto zechce dać kolejny kredyt, który sfinansowałby zobowiązania takiej firmy? Na wczoraj potrzebny jest inwestor z wypchanym portfelem, który nie poskąpi kasy. Każdy kolejny projekt wymaga finansowania i niezbędnych gwarancji. Dopiero teraz to wszystko wyszło na światło dzienne, ale swe początki ma co najmniej od dwóch lat. Co zatem tu "wyjaśniać"? Lepiej przeanalizować poszczególne ich kroki i uwikłanie się w lokalną wojnę z konkurencją, którą pan Z. koniecznie chciał wyeliminować z rynku i wszystko będzie jasne.

  • jatal – 31.10.2017

    @ redMimo wszystko spróbujcie wyjaśnić kiedy mogą przybyć. :D

  • InfoRail.pl – 31.10.2017

    @PetKo Zgadza się. Dzięki za czujność.

  • P wawa – 31.10.2017

    Fakt, że PESA jest w stanie sfinansować wynajem pociągów świadczy raczej przeciw tezie, że PESA nie ma płynności finansowej.

  • Adam – 01.11.2017

    Wynajem to grosze przy czekających do zapłaty karach.

  • EN96A-101 – 01.11.2017

    Cóż, plujecie na firmę znad Brdy, a jazda Impulsem przypomina jazdę zdezelowanym H-9 po bruku. Wężykuje, trzeszczy, szkrzypi. Wnętrze lata - pólki, sufit, monitory. Toalety też popsute. Elfy i kaktusy mają jednak dużo lepsze zawieszenie i przypomina europejskie pojazdy

  • advisor – 01.11.2017

    @EN96A-101Komentarz pisany pod okiem Świechowicza? ;)

  • Trak – 01.11.2017

    @EN96A-101Jasne. a Sundecki to szczyt wygody....Jeżdżę mazowieckimi Impulsami, jeżdżę Elfami SKM i KM ... i wybieram Impulsy.

  • mechanik – 01.11.2017

    Pesa jest jednak o niebo lepsza.

  • Ju – 02.11.2017

    Ja też bym się wtrącił ale niestety mieszkam na Pomorzu i jakąkolwiek jazda nowszym taborem czyni podróż wielkim świętem i jadąc elfem w Regio "Łuczniczka" podekscytowany zapomniałem organoleptycznie sprawdzić wózków. A niestety żaden Impuls nie zapuszcza się do Gdańska a na ten SKM nie będę czekał cały dzień.

  • pesa rules – 02.11.2017

    advisor nie szkoda ci życia na to jęczenie na temat PESY? rozumiem, że jesteś sfrustrowany, że w krakówku nie bedzie ukochanych bombarierów, ale rozwijanie obsesji to nie jest żadne rozwiązanie. Znajdz sobie kobietę , wyjdz do ludzi, świat wyda ci się od razu piekniejszy. Względnie idź do lekarza niech ci jakieś proszki przepisze...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.