Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

EN57 na gaz? Przewozy Regionalne chcą korzystać z LNG

inforail
25.09.2019 20:53
0 Komentarzy

Jedynewytłumaczenie działań podejmowanych przez Przewozy Regionalne tochytry plan przerobienia EN57 na zasilanie gazem. A konkretnie LNG.

Wśrodę (25 września) przewoźnik podpisał umowę wzakresie doradztwa nt. wykorzystania skroplonego gazu ziemnego (LNG)jako paliwa do napędzania szynowych pojazdów hybrydowych. Tyle, żetakie w Polsce nie istnieją, żaden producent nie ma ich w swojejofercie. O co zatem chodzi Przewozom Regionalnym? Nie wiadomo.

Wróćmyjeszcze do tego, co Przewozy Regionalne podawały dwa lata temu natargach w Gdańsku. Wtedy też była mowa o hybrydach. Do tego miałobyć 238 nowych ezt-ów, 55 wagonów piętrowych środkowych i 22sterowniczych oraz 20 lokomotyw. Jakie były zakupy PrzewozówRegionalnych wiadomo…

Wychodzina to, że rozwiązanie jest jedno. Trzeba przerobić EN57 na gaz. Ibędzie wtedy hybryda.

Ipozwólmy jeszcze wypowiedzieć się Prezesowi. W komunikacie, któryzostał rozesłany tylko do wybranych mediów, a do którego jednakudało nam się dotrzeć Krzysztof Zgorzelski stwierdził:

Porozważeniu wielu możliwości alternatywnego do trakcji elektrycznejzasilania w pojeździe kolejowym, nasz wybór padł na źródłonapędu zasilane gazem skroplonym LNG. Chcemy (…) przygotować siędo użytkowania floty hybrydowych pojazdów szynowych, które podwzględem napędu będą nowatorskie na polskim rynku. Pojazdy takiepozwolą nam na stworzenie atrakcyjnej i konkurencyjnej ofertybezpośrednich połączeń kolejowych na trasach, które obecnieobsługiwane są częściowo trakcją spalinową, a częściowoelektryczną. To dla pasażerów oznacza konieczność przesiadki, aprzewoźnikowi generuje niepotrzebne koszty. Pojazdy hybrydowe onapędzie spalinowym ale niskoemisyjnym umożliwią takżeograniczenie kosztów i szkodliwych dla środowiska emisji spalin.


Komentarze