TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jesteś tutaj: Inforail / Producenci / Elf2 gotowy 
Elf2 gotowy
InfoRail.pl - Opublikowano: 23.04.2017 21:53:53 30 komentarzy
Elf2 gotowy

W Bydgoszczy zakończyła się budowa Elfa2. Zgodnie z zapowiedziami pierwszy egzemplarz został ukończony w kwietniu.

W Bydgoszczy zakończyła się budowa Elfa2. Zgodnie z zapowiedziami pierwszy egzemplarz został ukończony w kwietniu.

To jednostka 21WEa-001. PESA buduje takie pociągi dla Kolei Śląskich. Jak zapowiadał Jerzy Berg z PESY teraz rozpoczną się testy homologacyjne. Skład właśnie wyjechał na próby do Krakowa a następnie do Żmigrodu. Drugi pociąg będzie gotowy w maju. Cały proces produkcji pociągów został rozpoczęty ? mówił Jerzy Berg. Zamknięte zostały uzgodnienia z klientem, dotyczące kwestii technicznych. To na obecną chwilę nasze najważniejsze zadanie. Na tym się skupiamy ? podkreślał dyrektor z PESY.

Przypomnijmy, że to pierwsze, ale nie jedyne zamówienie na Elfy2. Podkarpacie zamówiło pojazdy trzyczłonowe, Przewozy Regionalne zaś dwuczłonowe. Koleje Śląskie, które wraz z tamtejszym Urzędem Marszałkowskim, są obecnie największym klientem PESY, zakontraktowały pojazdy o różnych długościach. Przewoźnik ten będzie też pierwszym, dla którego bydgoska firma wyprodukuje Elfa 2. Pojazdy zostaną dostarczone w wersjach dwu, trzy i czteroczłonowej. Umowa została podpisana w październiku 2016 roku. Zarówno Koleje Śląskie, jak i Urząd Marszałkowski, skorzystali z opcji na kolejne jednostki. Łącznie zatem w regionie pojawi się 19 Elfów 2. 10 jednostek pięcioczłonowych PESA dostarczy do Wielkopolski.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
homologacja
Koleje Śląskie
  • okl – 23.04.2017

    Zdjęcie (pewnie celowo) ukrywające szczegóły bryły pociągu. Żeby móc coś więcej powiedzieć trzeba poczekać na zdjęcia wykonane za dnia w innym oświetleniu. Ciekawe jak w środku wygląda...

  • xtrain – 24.04.2017

    Powiem tak- designerzy PESY się nie popisali. Być może w rzeczywistości jednostka robi większe wrażenie , ale na zdjęciach wygląda gorzej od Elfa I.

  • kubex.. – 24.04.2017

    @okl: są jasne zdjęcia, na Phototransie i na profilu Konduktor_KŚ na Facebooku.A sam pociąg wygląda jak na wizce, czyli fatalnie. Poprzednia generacja Elfów dobrze wyglądała, a to jest tragiczne

  • The other – 24.04.2017

    A mnie ciekawi jedno, skoro dopiero pojechał na testy homologacyjne to dlaczego pojechał o własnych siłach? Przecież powinien być chyba ciągnięty przez inny problem pojazd? Jak to właściwie jest ?

  • zzz – 24.04.2017

    Nie ma takiego wymogu jeśli jedzie nocą. na moje ma fajny wygląd agresywny a nie taki ciapowaty. dla mnie spoko.

  • bun – 24.04.2017

    Ani ładny ani brzydki, ale na pewno dżizajnerski krok w tył względem elfa 1, podobnie zresztą jak impuls 2.Malatura do korekty i na przyszłość proszę o większe okna (no ale togo powinni wymagać przewoźnicy na etapie SIWZ).

  • Kolaże miraże – 24.04.2017

    Przede wszystkim bryła jest za ciężka. Przypomina pociąg pancerny a nie regionalny. Zgodzę się, że design to krok w tył. Może i pudło skrajnych członów jest dłuższe, może zgodny z TSI, może lżejszy itp ale na pojazd flagowy firmy z aspiracjami to się średnio nadaje. Toż zmienią za chwilę tą mordke i zrobią jakiś nowy typ jak to mają w zwyczaju. Nic odkrywczego, okna zgodzę się za małe. Taki lifting, ale trzeba zauważyć, że Newag z Impulsem 2 też nie zaszalal. Choć? produkty z NS są optycznie lżejsze.

  • Bercik – 24.04.2017

    Im więcej zdjęć oglądam, tym bardziej mi się podoba, czekam na możliwość oceniania "na żywo".

  • The other – 24.04.2017

    @zzz dziecko ale Ty brednie wolisz, pisząc posta zwracałem się do osób mających pojęcie na ten temat, po za tym poszukaj se na innych portalach są zdjęcia jak jeździ w dzień. Zwracam się jeszcze raz do osób mających pojęcie. Czy taki ezt może wyjechać na tory bez homologacji o własnych siłach?

  • G.kolejarz – 24.04.2017

    Nareszcie znikną te obrzydliwe kible od PR.Oby jak najszybciej .Niech sobie zabiorą ten złom. Elfik może za ładny nie jest ale nowy i z klimatyzacją.

  • Dżoń – 24.04.2017

    Fajny. Podoba mi się, choć na wizce wyglądał lepiej jakby.

  • Pasażer KŚ – 24.04.2017

    "Pojazdy zostaną dostarczone w wersjach dwu, trzy i czteroczłonowej " ... A w sześcioczłonowej wersji sie nie dało ... Mysle że tak krótkiego pociągu nie puszczą na liniach S1 , S5 i S6 .. Dramat ..

  • Kokosy – 24.04.2017

    Szalu nie ma, ale moze byc, daje 3/5.

  • Robert – 24.04.2017

    Jak dla mnie ma charakter. Podoba mi się :)

  • adlaczegóżbynie – 24.04.2017

    Mnie zaskoczył pozytywnie. Jak na regionalny jest konkretnie "pancerny", ale jest "jakiś", a nie taka furgonetka jak np. Impuls. Od Acatusa tez jest o wiele masywniejszy. Być może Elf2 ma zastąpić w przyszłości Darta, jako konstrukcja na 200km/h?

  • WK – 24.04.2017

    KW kupiło chyba Elfy 2 pięcioczłonowe chyba. Niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę.

  • soad – 24.04.2017

    @WKMasz rację. 10 ELF 2 pięcioczłonowych.

  • kolejFAN – 24.04.2017

    Najlepszy produkt na naszym rynku. Brawo PESA!

  • Dll – 24.04.2017

    Lol...ale porażka stylistyczne. To może ładnie by wyglądało na Białorusi lub Ukrainie.

  • Ju – 24.04.2017

    Mnie się podoba bardzo, znacznie lepiej niż wizualizacje.

  • okl – 24.04.2017

    Mnie się nie podobają te typowo polskie "falko-brewki" przy reflektorach. Ani to estetyczne, ani ładne... Nie lepiej było ujednolicić czoło wzorem naprawdę niezłego z Linków/Gam, niż stosować coś takiego?

  • z Lublina – 24.04.2017

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c7/Lublin_3Mi_Pozna%C5%84_PSM_RB1.JPG/1200px-Lublin_3Mi_Pozna%C5%84_PSM_RB1.JPGstara dobra szkoła designu ...

  • PPP – 24.04.2017

    Taki smutny, jakby budowany w pocie czoła, a nie z radością i patrzeniem naprzód.

  • okl – 25.04.2017

    W momencie kiedy powstawał Elf 1, to PESA właściwie nie miała konkurencji na rynku krajowym.Teraz Elf2 wyszedł w zasadzie dość późno, obecnie na rynku dominują Impulsy 1, które zyskały uznanie, niedługo w ŁKA pojawią się Impulsy 2... które też są całkiem niezłe... Dodatkowo PESA mocno sobie nagrabiła po 2015 i teraz będą musieli pracować na odrobienie pozycji... co może byc naprawdę trudne... Kto wie, może trzeba było sobie odpuścić Darta, a przynajmniej tak nie pompować hype-u na jego temat, zamiast tego skupić się np. na spalinowych Gamach...Wówczas mając w portfolio sprawdzone lokomotywy + wagony piętrowe można by promować pociągi Push&pull lub zacząć majstrować coś w stylu Desioro HC lub nawet pokusić się o piętrowego Elfa... Łapanie zbyt wielu srok za ogon nigdy nie wychodzi na zdrowie

  • kolejFAN – 25.04.2017

    @FAŁSZYWYkolejFAN: jestes złodziejem nicka - odp..się, znajdź sobie inny.Nie jest najlepszy z bryły, ale ogólnie design ok, Pytanie tylko po co ten czarny pas w środku? KŚ zawsze miały barwy biało-niebieskie

  • Combino – 25.04.2017

    @Kolaże miraże: użyłeś określenia "flagowy",tylko zapomniałeś o jednym. Jakie EZT Pesa ostatnio sprzedawała? Praktycznie tylko Kaktusy. Czemu nie ELFa? Bo cenowo przegrywał na naszym rynku. Od dawna było wiadomo,że kolejna generacja to nie będą wodotryski i bajery stylistyczne,tylko maksymalnie praktyczne,ekonomiczne podejście. Czyli skład spełniający wymogi TSI,któremu z w/w względów będzie bliżej do Kaktusa Plus i to na tyle,na ile TSI pozwoli. Tak też jest...Nie jest źle; bez fajerwerków,ale z drugiej strony dość spokojnie; już widać,że będzie fajnie prezentować jako dwuczłon.Talent 3 ani Coradia Continental wcale nie wyglądają lepiej,ważniejsze jest to jak się będzie sprawował.

  • Combino – 25.04.2017

    @Kolaże miraże: sorry,zapomniałem o najważniejszym. FLAGOWY... nie będzie już "flagowy",będzie jeden model zamiast Elfa i Kaktusa,któremu z wcześniej opisanych względów wizualnie bliżej do Kaktusa.

  • okił – 26.04.2017

    Wiadomo, że wygląd to nie jest sprawa najważniejsza w pojeździe, ale jak dla mnie całkiem spoko i te ?wnerwione? reflektory :)

  • soad – 27.04.2017

    Ci, których niepokoi mała pojemność informuję - UMWŚ i KŚ zamówiły 19 pojazdów w tym:12 czteroczłonowych, 4 trzyczłonowe, 3 dwuczłonowe.Do tej pory w barwach KŚ występuje 6 sześcioczłonowych i 9 czteroczłonowych pojazdów PESA

  • Widziałem go – 24.05.2017

    Zdjęcia nie oddają jego wyglądu. Na żywo wygląda lepiej. Ale to dobrze. Jest fajny ma groźny look. Mi się generalnie podoba ma pazur. Faktycznie ciekawie jak w środku wygląda...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.