Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Elektryfikacja trasy Gdynia – Kościerzyna do 2023 roku, będzie ZKA

inforail
21.03.2018 06:30
0 Komentarzy

Zakończenie pracprojektowych dla linii kolejowej nr 201 na odc. Gdynia – Kościerzyna planowanejest do II kwartału 2019 r., natomiast prowadzenie robót budowlanychzaplanowano od II kwartału 2020 roku do I kwartału 2023 roku – poinformował wiceminister Andrzej Bittel.

Zgodnie z informacją przekazaną przez PKP Polskie LinieKolejowe prowadzone są obecnie prace polegające na przygotowaniu planówkomunikacyjnych na czas realizacji inwestycji w północnej Polsce. Aktualnie dlaprojektu pn. „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz –Trójmiasto, Etap I” powstaje dokumentacja projektowa, w ramach której wykonawcama opracować harmonogram zamknięć torowych oraz fazowania robót.

Określenie konieczności zorganizowania oraz terminówwprowadzenia Zastępczej Komunikacji Autobusowej (ZKA) na poszczególnychodcinkach objętych inwestycją nastąpi na późniejszym etapie realizacjiprojektu. W chwili obecnej, mając na uwadze planowany zakres prac, przewidywanejest jej wprowadzenie na odcinku Kościerzyna – Gdańsk Osowa (dla linii nr 201)i Kartuzy – Żukowo Wschodnie (dla linii nr 201 oraz 229 równieżelektryfikowanej w ramach ww. projektu).

Na odcinku Kościerzyna – Maksymilianowo linii kolejowej nr201 (Etap II ww. projektu) przewiduje się wprowadzenie ZKA od Maksymilianowa dostacji Lipowa Tucholska z podziałem na odcinki, które na dzień dzisiejszy niezostały jeszcze określone. W Etapie II podpisanie umowy na dokumentacjęprojektową planowane jest na koniec I kwartału 2018 roku. Szczegóły dotycząceZKA zostaną określone w trakcie prac projektowych.


Komentarze