TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Elektryfikacja linii została wstrzymana, ale będzie powrót
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 08.09.2017 08:48:28 12 komentarzy
Elektryfikacja linii została wstrzymana, ale będzie powrót (foto: PKP PLK)

Przez ostatnie 20 lat praktycznie wstrzymana została elektryfikacja linii kolejowych. Powrót do elektryfikacji kolejnych linii będzie jednym z elementów planu poprawy infrastruktury kolejowej.

PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują program rozwoju infrastruktury kolejowej na najbliższe kilkanaście lat. Po opracowaniu zostanie przedstawiony w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa- powiedział PAP w wywiadzie prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

"Na pewno w najbliższym czasie opracujemy i przedstawimy w ministerstwie program rozwoju. Nie mówię o programie na nową perspektywę (budżetową UE - PAP) lecz o programie wieloletnim, na co najmniej kilkanaście lat" - powiedział PAP Merchel.

Prezes dodał, że przez ostatnie 20 lat praktycznie wstrzymana została elektryfikacja linii kolejowych. Powrót do elektryfikacji kolejnych linii będzie jednym z elementów planu poprawy infrastruktury kolejowej.

Jak poinformował prezes, rozwój infrastruktury kolejowej zakłada nie tylko remonty już istniejących szlaków kolejowych, ale i budowę nowych linii. "Jest potrzeba uwzględniania także budowy nowych linii np. Modlin - Płock - Włocławek w stronę Bydgoszczy" - powiedział prezes.

Podkreślił, że cały czas modernizowane są główne ciągi towarowe należące do sieci TEN-T (Transeuropejska Sieć Transportowa). "Modernizowane są wszystkie stacje, tak, aby mogły przyjmować pociągi towarowe o długości 740 m, bo takie są standardy na międzynarodowej sieci kolei europejskich m.in. ważne są prace na stacjach linii Poznań - Warszawa" - dodał.



Sprawdź też:
elektryfikacja
linia
PKP PLK
  • kolejFAN – 08.09.2017

    Węgliniec-Zgorzelec-Lubań, Jasło-Rzeszów, Ocice-Rzeszów, Rozwadów-Lublin, Ełk-Korsze, Głogów-Krotoszyn, Piła-Krzyż-Gorzów-Kostrzyn, Tomaszów-Opoczno-Skarżysko, Mścice-Mielno ,Kołobrzeg-Goleniów CZEKAJĄ NA DRUTA

  • Płocki boss – 08.09.2017

    Płock - Sierpc - Brodnica i dalej do Iławy.
    Nasielsk - Sierpc - Toruń i nie trzeba budować linii z Modlina do Płocka i Bydgoszczy lepiej zmodernizowac i elektryfikować linie nr 27 i 33.

  • atakan – 08.09.2017

    Do kolejFAN: Mścice-Mielno było już zelektryfikowane w latach 80- tych.Po 2000 zdjęli drut. Słupy pozostały.

  • Jacek – 08.09.2017

    Linia (Warszawa)-Płock-Toruń musi powstać, ale jako KDP i z początkiem w gminie Baranów.

  • akuku – 08.09.2017

    Dlaczego przy okazji wielkiej moderny dziewiątki do Gdańska nie odbudowano odcinka Legionowo Piaski - Nasielsk? Byłby świetny skrót pozwalający na ominięcie Modlina.

  • Gniewko – 08.09.2017

    CMK I WWA-Poznań remontują i modernizują na okrągło a na innych tylko czasami dokręcania śrubę. Wkurza mnie to.

  • marcin – 08.09.2017

    @akuku

    Można to przecież wciąż zrobić. Inna rzecz, że wtedy pod znakiem zapytania pozostawałby sens dalszego funkcjonowania odcinka Modlin-Pomiechówek-Nasielsk, który w końcu został zmodernizowany za duże pieniądze.

    Najlepiej to by było w ogóle dać początek nowemu przebiegowi jeszcze między Choszczówką a Legionowem, a z powrotem w LK nr 9 wpiąć go za Nasielskiem, budując oczywiście system łącznic umożliwiających zjazd do/z Legionowa i Nasielska. Ponadto rzecz jasna obwodnica Iławy. I mamy relatywnie niedrogą optymalizację LK nr 9. Do całej układanki brakowałoby już tylko nowego przebiegu z Mławy do Olsztynka, zapewniającego skrócenie czasu przejazdu z Olsztyna do Warszawy.

  • KDP – 10.09.2017

    Sieradz - Kępno

  • akuku – 10.09.2017

    @marcin:
    Skrótem może jeździć wszystko, co szybkie (EIC, EIC premium, plus i co tam jeszcze icki wymyślą), a przez Modlin pozostałe.
    Z resztą zgadzam się. Dziewiątka ma jeszcze sporo marginesu czasowego do ucięcia. Tylko czy PLK to widzi?

  • kolejFAN – 11.09.2017

    Jeszcze Reda-Władysławowo, Chojnice-Piła-Tczew, Bartoszyce-Korsze, Malbork-Kwidzyn-Grudziądz-Toruń CZEKAJĄ NA DRUTA

  • Pasażer – 11.09.2017

    Lublin- Rozwadów w trakcie elektryfikacji:)

  • kolejFAN – 12.09.2017

    żadnych Reda-Władysławowo- elektryfikacja linii helskiej to poroniony pomysł!
    Bartoszyce-Korsze? niezły masz odlot chłopie..
    Malbork-Kwidzyn-Grudziądz zgoda, ale bardziej potrzebne będzie odrutowanie linii Jabłonowo-Grudziądz-Laskowice.

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.