TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Egis Rail ponownie wygrywa przetarg na linię Podłęże - Piekiełko
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 28.11.2018 14:25:34
Egis Rail ponownie wygrywa przetarg na linię Podłęże - Piekiełko

PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały w przetargu najkorzystniejszą ofertę na wykonanie dokumentacji projektowej nowej linii kolejowej Podłęże - Piekiełko w Małopolsce.

PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały w przetargu najkorzystniejszą ofertę na wykonanie dokumentacji projektowej nowej linii kolejowej Podłęże - Piekiełko w Małopolsce.

Wybrano - podobnie jak w poprzednim postępowaniu - konsorcjum, którego liderem jest spółka Egis Rail. Na początku tego miesiąca Krajowa Izba Odwoławcza nakazała PKP PLK unieważnienie wyboru wykonawcy dokumentacji projektowej dla tej inwestycji i ponowne przeprowadzenie wyboru najkorzystniejszej oferty. Do KIO odwołał się drugi z oferentów.

Przedsięwzięcie potocznie nazywane "Podłęże - Piekiełko" zakłada wybudowanie 58,5 km nowej linii kolejowej, która zacznie się we wsi Podłęże w gm. Niepołomice i skieruje na południe. W miejscowości Szczyrzyc linia się rozgałęzi i będzie biec na wschód do miejscowości Tymbark (linia 622) i na zachód do miejscowości Mszana Dolna (linia 623). W tych miejscowościach nowa linia połączy się z istniejącą 75-kilometrową linią Chabówka - Nowy Sącz (linia 104), która zostanie zmodernizowana.

Pierwszy etap tej inwestycji zakłada wykonanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla dwóch przedsięwzięć: modernizacji istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka - Nowy Sącz oraz budowy nowej linii kolejowej Podłęże - Szczyrzyc - Tymbark / Mszana Dolna. Realizacja prac przygotowawczych planowana jest w latach 2018 - 2021.

Jak poinformowała PAP w środę Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK, w przetargu ogłoszonym przez PLK wpłynęły dwie oferty. W wyniku postępowania ponownie za najkorzystniejszą ofertę uznano propozycję złożoną przez konsorcjum, którego liderem jest spółka Egis Rail o wartości 221,4 mln zł brutto. Drugą ofertę opiewającą na 208,6 mln zł brutto złożyło konsorcjum z liderem, spółką Aecom Polska.

Szalacha wyjaśniła, że wybrana oferta uzyskała najwięcej punktów w postępowaniu przetargowym. Komisja brała pod uwagę - zaznaczyła przedstawicielka PLK - nie tylko zaproponowaną cenę zw wykonanie zadania, ale także inne kryteria. Decyzja komisji przetargowej uprawomocni się na początku przyszłego tygodnia.

Etapy drugi i trzeci, obejmuje prace budowlane planowane są do realizacji odpowiednio w latach 2020-24 i 2020-26.

Z analiz wynika, że realizacja projektu "Podłęże - Piekiełko" umożliwi wygodne i bezpieczne podróżowanie na trasie Kraków - Zakopane, w czasie krótszym niż dwie godziny, a na odcinku Kraków Główny - Nowy Sącz, poniżej jednej godziny.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
przetarg
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.