TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

ED74 na trasy do 90 minut
InfoRail.pl - Opublikowano: 20.03.2017 11:48:15 14 komentarzy
ED74 na trasy do 90 minut

Stanowiska w sprawie ED74 zmieniają się bardzo często. Teraz MiB stwierdza, że zostały one zaprojektowane do obsługi połączeń w relacjach, w których czas przejazdu nie przekracza 90 minut i aktualnie są wykorzystywane do obsługi jedynie nielicznych spośród połączeń dalekobieżnych uruchamianych przez Spółkę PKP Intercity.

W tym miejscu warto przypomnieć, że pociągi te obsługiwały już połączenia znacznie dłuższe, co nie zawsze spotykało się z aprobatą. Przewoźnik podjął decyzję o pozbyciu się tych jednostek procedura jest w toku. Jakiś czas temu poseł Jacek Osuch zaproponował, aby obsługiwały one połączenie z Katowic przez Olkusz do Warszawy. Teoretycznie jest to możliwe. Praktycznie jednak PKP Intercity nie zamierzają uruchomić takich połączeń. Stąd też o wykorzystaniu tu "Edyt" możemy jedynie gdybać.

PKP Intercity przeanalizowały bowiem możliwości techniczno ? ruchowe uruchomienia połączenia z Katowic przez Olkusz do Warszawy (i z powrotem). Zgodnie z przeprowadzonymi symulacjami, czas przejazdu ww. trasą wyniósłby ponad 4 godziny i byłby niezadowalający. W kwestii bezpośrednich pociągów kategorii ekonomicznej łączących aglomerację śląską z Warszawą (i z powrotem), podróżni mają możliwość korzystania z pociągów TLK oraz Intercity, które odcinek Katowice ? Warszawa ? Katowice pokonują alternatywnymi trasami (przez Centralną Magistralę Kolejową lub Koluszki, Częstochowę). Czas przejazdu w zależności od pociągu i trasy wynosi do ok. 3 godzin i 50 minut.

Andrzej Bittel, Podsekretarz Stanu w MIB wyjaśnia, że zakres oferty przewozowej zamawianej przez ministra właściwego do spraw transportu musi być zgodny z rozporządzeniem. Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego, czyli tzw. "Plan transportowy", określa trasy stanowiące sieć połączeń międzywojewódzkich i międzynarodowych, na których priorytetem jest zapewnienie odpowiedniej dalekobieżnej oferty przewozowej. Zakres oferty przewidzianej do objęcia zamówieniem przez ministra właściwego do spraw transportu został przedstawiony w Planie Transportowym w formie trzech scenariuszy: naturalnego, podstawowego i pożądanego.

W scenariuszu naturalnym przyjęto, że oferta przewozowa w zakresie przewozów międzywojewódzkich pozostanie na poziomie liczby połączeń z rozkładu jazdy 2015/2016.

Oferta zmieni się jedynie ze względu na stan infrastruktury (poprawa stanu technicznego linii kolejowych, rewitalizacja obiektów dworcowych) oraz stan taboru. Zmiana liczby pasażerów będzie wynikała jedynie z "naturalnych" zjawisk, takich jak zmiany demograficzne i rozwój gospodarczy.

Scenariusz podstawowy zakłada, że oferta przewozowa w zakresie przewozów międzywojewódzkich zostanie zmodyfikowana, poprzez uzupełnienie siatki połączeń o najważniejsze brakujące połączenia.

Scenariusz pożądany zakłada natomiast, że oferta przewozowa powinna być rozszerzona ponad scenariusz podstawowy w sposób zapewniający obsługę jak największej liczby ludności.

W żadnym z ww. scenariuszy nie zostało przewidziane kursowanie na linii nr 62 Sosnowiec Główny ? Tunel pociągów międzywojewódzkich zamawianych przez ministra właściwego do spraw transportu Na stacjach: Sędziszów oraz Katowice przewidziane zostały skomunikowania ww. pociągów międzywojewódzkich, z pociągami zamawianymi przez samorządy województw kursującymi w relacjach przebiegających przez odcinek Tunel ? Katowice ? Tunel (przez stacje: Olkusz, Sławków, Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce).

Wracając natomiast do samych ED74 to nadal oczekują one decyzji co do swej przyszłości. Kilka tygodni temu Jarosław Oniszczuk, członek Zarządu PKP Intercity zapewnił nas, że jeśli nie uda się ich sprzedać bądź wydzierżawić wrócą do ruchu w barwach przewoźnika.



Sprawdź też:
PKP Intercity
ED74
  • Nick – 20.03.2017

    Nad czym tu sie zastanawiac... dac je na Warszawa-Lodz

  • gutek – 20.03.2017

    Nie dziwota że PKP IC zastanawia się z wykorzystaniem opcji na zakup 10 Dartów.Tabor który robi Pesa ulega ciągłym awariom a Edyty trzeba mocno zmodernizować żeby coś z nich było

  • gutek – 20.03.2017

    a kto zgłosił się do modernizacji 20 szt EU07?

  • ED74-015 – 20.03.2017

    Edyty należy wydłużyć o 1 człon - środkowy, bez drzwi. Usunąć połowę drzwi z członów silnikowych, w odzyskane miejsce wstawić automat biletowy i automat przekąskowy. W środkowym członie dać fotele i ich układ z Darta czy Flirta, dołożyć wifi i gniazdka dla netofili. Sterowanie zrobić zgodne z Dartem. W 3-4 bańkach za sztukę się powinno zmieścić (można to zrobić za kary za Darty). Takie 5-członowe ezet będą w sam raz na Łódź-W-wa (w trakcji podwójnej w szczycie) oraz na pozaszczytowe W-wa - Lublin, W-wa - Białystok, W-wa - Kielce czy Katowice - Kraków.

  • soad – 20.03.2017

    10 Dartów jak znalazł na linię Rzeszów - Wrocław (przez Tarnów-Kraków-Katowice-Jaworzno-Opole-Brzeg)
    Można dołączyć Poznań!!!!!

  • Dziad – 20.03.2017

    Do Berlina od razu. Bedzie konkurencja dla PB

  • mikol jeden z drugim – 21.03.2017

    Takie wspaniałe pociągi idealne do ruchu Gdynia- Zakopane Ew Przemyśl - Szczecin

  • kolejFAN – 21.03.2017

    @soad:
    wyp...laj z tymi karpiami na linii Wrocławsko-przemyskiej trollu na linię łódzką do ich galaktycznego kosmodromu, trollujesz i spamujesz tą bzdurą każdy artykuł. Na ciągu Przemyśl-Kraków-Wrocław-Szczecin kursują wagony i to się NIE ZMIENI. więc przestań pleść androny.

  • komes – 21.03.2017

    Składy te zostały zaprojektowane do ruchu regionalnego, z zakładanym czasem podróży do ok. 2 godzin i takiej długości trasy powinny obsługiwać. Niestety nastąpiło nieszczęsne przekazanie ich do IC.

  • Tl – 21.03.2017

    zgniją w krzakach zamiast jeździć.

  • Bozia – 22.03.2017

    Linia łódzka jest już obsadzona Flirtami i Dartami, więc ED74 przejmą inne połączenia realizowane w ramach marki TLK..

  • Mefisto – 25.03.2017

    W sam raz na Białystko - W-wa, Kielce - W-wa, Lublin - Katowice czy Katowice - Kraków. A jakby je przerobić jak wyżej to by było już super.

  • kolejFAN – 25.03.2017

    SKM Trójmiasto powinno przejąć to od IC, w końcu są w tej samej grupie PeKaPe. Na SKM3m jeździ totalny szrot więc to byłby dla nich jakiś ratunek..

  • hgy23 – 27.03.2017

    na nocny Świnoujscie - Przemyśl!!!!

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.