TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Dworzec roku 2018 czyli niedorobione dworce rywalizują o miano najlepszego
InfoRail.pl - Opublikowano: 05.11.2018 11:19:15
Dworzec roku 2018 czyli niedorobione dworcu rywalizują o miano najlepszego (foto: PKP SA)

PKP SA działając przez swoją Fundację zorganizowała konkurs na dworzec roku 2018. Nominowanych zostało 10 obiektów.

PKP SA działając przez swoją Fundację zorganizowała konkurs na dworzec roku 2018. Nominowanych zostało 10 obiektów.

Cele konkursu to: wyróżnienie najlepszych dworców kolejowych w Polsce, zebranie i propagowanie dobrych praktyk w obsłudze podróżnych oraz promowanie dworców nowoczesnych i funkcjonalnych. Wśród 10 nominowanych dworców są:

Bielsko Biała Główna

Bydgoszcz Główna

Gdynia Główna

Kartuzy

Katowice

Tarnów

Toruń Główny

Warszawa Centralna

Wągrowiec

Wrocław Główny.

Na szczególną uwagę zasługują dwa. Warszawa Centralna i Katowice. Pierwszy z nich to dworzec legenda. Mimo, że kultowy i nawet lubiany przez niektórych pasażerów jest jednym z najbardziej nieprzyjaznych podróżnym obiektów. Niefunkcjonalny i mimo ciągłego liftingu nadal ładny tylko na swój sposób. Na pewno w Polsce mamy inne, ładniejsze dworce.

Drugi dworzec to Katowice. Z cieknącym sufitem i niedziałającymi schodami ruchomymi. Dodajmy niedziałającymi już od ponad roku. Na razie brak jest perspektyw na ich naprawę.

I warto jeszcze zastanowić się dlaczego wśród nominowanych zabrakło Poznania Głównego i Krakowa Głównego? Czyżby PKP SA uznały, że ich flagowe projekty nie zasługują na to zaszczytne miano dworca roku 2018? A może zostaną nominowane w przyszłym roku, kiedy to wszelkie niedoróbki zostaną usunięte, a PKP SA wreszcie wpadną na pomysł jak zagospodarować stary dworzec w Krakowie i stary dworzec w Poznaniu…

Podobno przy wskazaniu nominowanych oceniano: funkcjonalność, udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności, walory architektoniczne, wygodę i dostępność ciągów komunikacyjnych, a także ilość miejsc siedzących.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
dworzec
PKP SA
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.