TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Dworce pod ochroną. Czyją, bo jeszcze nie SOK?
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 05.06.2018 08:51:58
Dworce pod ochroną. Czyją, bo jeszcze nie SOK?

PKP SA ogłosiły przetarg na ochronę dworców kolejowych. Chodzi o obiekty wchodzące w skład wszystkich sześciu Oddziałów Gospodarowania Nieruchomościami, które są zlokalizowane w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.

PKP SA ogłosiły przetarg na ochronę dworców kolejowych. Chodzi o obiekty wchodzące w skład wszystkich sześciu Oddziałów Gospodarowania Nieruchomościami, które są zlokalizowane w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.

Spółka poinformowała, że zamówienie jest podzielone na części i dla każdego oddziału można składać oddzielną ofertę.

Oferty należy składać do 20 czerwca tego roku. Ochrona dworców ma się rozpocząć ostatniego dnia września tego roku i zakończyć 31 marca roku 2020.

Pod koniec maja tego roku przewodniczący sejmowej komisji infrastruktury Bogdan Rzońca (PiS) poinformował, że trwają prace nad nowelizacją ustawy, która pozwoli Straży Ochrony Kolei ochraniać dworce kolejowe.

"Chodzi o to, żeby Straż Ochrony Kolei (SOK) mogła ochraniać dworce i jednocześnie weszła w skład Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji" - mówił wtedy Rzońca.

Obecnie SOK wchodzi w skład struktur PKP Polskich Linii Kolejowych i nie ma uprawnień do zabezpieczenia porządku i bezpieczeństwa na dworcach kolejowych.

Straż Ochrony Kolei zatrudnia około 3100 funkcjonariuszy w 16 Komendach Regionalnych i 78 Posterunkach SOK. Obsługuje ponad 18 tys. km linii kolejowych oraz blisko 5 tys. pociągów osobowych i pośpiesznych w ciągu doby.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
dworzec
ochrona
PKP SA
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.