TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Dwaj producenci zainteresowani województwem lubuskim
InfoRail.pl - Opublikowano: 13.02.2018 12:10:02
Dwaj producenci zainteresowani województwem lubuskim

Bez niespodzianek. Wstępne zainteresowanie dostawą nowych pociągów dla województwa lubuskiego wykazało dwóch producentów.

Bez niespodzianek. Wstępne zainteresowanie dostawą nowych pociągów dla województwa lubuskiego wykazało dwóch producentów.

Jak poinformował nas Michał Iwanowski, rzecznik prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego wnioski ws. udziału w dialogu technicznym, poprzedzającym ogłoszenie postępowania przetargowego pn. "Zakup pasażerskich pojazdów kolejowych" złożyły przedsiębiorstwa Pesa Bydgoszcz S.A. oraz Newag S.A. Nowy Sącz.

Obaj producenci dostarczali już pociągi dla tego regionu. Teraz województwo szykuje kolejne zakupy, które poprzedzone zostały wspomnianym dialogiem technicznym. Przypomnijmy, że ma on na celu pozyskanie przez zamawiającego informacji w zakresie najlepszych, najnowocześniejszych i najkorzystniejszych technicznie, technologicznie, organizacyjnie i ekonomicznie rozwiązań mogących służyć realizacji potrzeb zamawiającego i być przedmiotem udzielonego zamówienia.

Pozyskane informacje będą mogły być wykorzystane przy zdefiniowaniu szczegółowego opisu zamówienia, treści umowy i innych dokumentów przetargowych. Zamawiający planuje udzielenia zamówienia publicznego na dostawę dwóch nowych trzyczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Pojazdy będą przeznaczone do realizacji pracy przewozowej w ruchu regionalnym z prędkością maksymalną nie mniejszą niż 120 km/h na różnych kategoriach linii kolejowych o wysokości peronów 300-760 mm. Dostarczone pojazdy stanowić będą własność Zamawiającego – organizatora przewozów użyteczności publicznej, a ich użytkownikiem będzie licencjonowany przewoźnik – Przewozy Regionalne sp. z o.o.

Dostarczane pojazdy powinny spełniać ogólne wymagania w zakresie przystosowania do ruchu regionalnego przy spełnieniu warunku znacznych oszczędności w kosztach uruchamianych pociągów z uwagi na wykorzystanie lekkiego taboru. Do głównych cech pojazdów, wymaganych przez zamawiającego należy zaliczyć m.in.: zastosowanie ekonomicznych silników spalinowych nowej generacji o niskim zużyciu paliwa, klimatyzacja kabiny maszynisty i części pasażerskiej, monitoring wnętrza pojazdu, tempomat. Konstrukcja oraz wyposażenie, w tym stałe miejsca siedzące, powinny zapewniać komfortową podróż w czasie przejazdu co najmniej do 4 godzin.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lubuskie
szt
dialog techniczny
PESA
Newag
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.