TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Dwa Elfy2 z opcji dla Kolei Śląskich coraz bliżej
InfoRail.pl - Opublikowano: 19.10.2017 16:13:40 11 komentarzy
Dwa Elfy2 z opcji dla Kolei Śląskich coraz bliżej

Na nadzwyczajnym zgromadzeniu wspólników wydano Kolejom Śląskim zgodę korporacyjną na zakup dwóch dodatkowych pojazdów trójczłonowych – poinformował przewoźnik.

Na nadzwyczajnym zgromadzeniu wspólników wydano Kolejom Śląskim zgodę korporacyjną na zakup dwóch dodatkowych pojazdów trójczłonowych – poinformował przewoźnik.

W październiku 2016 r. wspólnie z Województwem Śląskim podpisaliśmy umowę z bydgoską firmą PESA na dostarczenie taboru kolejowego do wykonywania pasażerskich przewozów kolejowych. Łącznie (w ramach zamówienia gwarantowanego i prawa opcji) spodziewamy się już 19 nowych pojazdów. W dokumentacji przetargowej zawarto jednak również, że zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego – do 20% wartości zamówienia podstawowego.

Powyższe pozwala Kolejom Śląskim starać się o dodatkowe dwa trójczłonowe pojazdy. Wczoraj na nadzwyczajnym zgromadzeniu wspólników wydano nam na to zgodę korporacyjną. Oznacza to, że został zrobiony kolejny krok w kierunku zwiększenia zamówienia dot. dostarczenia taboru kolejowego.

W celu ostatecznego złożenia zamówienia uzupełniającego konieczne jest jeszcze podpisanie stosownego aneksu z bydgoskim producentem taboru. Przewoźnik ma na to 3 lata od daty podpisania zeszłorocznej umowy. Aktualnie, potwierdzona całość zamówienia, tj. 19 pojazdów, będzie kosztować Województwo Śląskie oraz Koleje Śląskie ponad 230 mln zł netto.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Koleje Śląskie
Elf
  • gutek – 19.10.2017

    ratujmy Pesę bo padnie

  • G.kolejarz – 19.10.2017

    Ważne jest,że przewoźnik pozyskuje tabor.

  • EMD Gp9 – 19.10.2017

    Ratujmy Pesę, bo padnie. Jasne niech zgarnie wszystkie kontrakty, bo musi przecież zarobi c na te gwarancje, kredyty. Oddać trzeba wierzycielom. Loki im oddajmy, metro, tramwaje i ezt'y, kupimy wszystkie uwalone prototypy. Może nawet jakiś za Odrę wjedzie. Zatrudnimy emigrantów, to szybciej będzie i taniej. A ten design, metale, szkło. I o wagę się rzucają, a luksus musi warzyć. A Newag poradzi, coś se tam sprzeda i będzie, ale nie za dużo, bo trzeba wspierać inwestycje zagraniczne. Choć nie ... WWA zabezpieczyła 3 lata spokoju.

  • en 67 – 20.10.2017

    Jechałem parę dni temu wspaniałym impulsem. Wezykowalo, trzęsło, skrzypialo. Spowrotem był elf - cicho, bez wstrząsów. Opowiadam co widziałem i czułem.

  • advisor – 20.10.2017

    Kupowanie składów od trupa - bezmyślność czy politycy ich przymusili?Czy InfoTram zamierza napisać o kłopotach PESY czy stosowana jest blokada informacyjna?

  • Abraham – 20.10.2017

    @advisor w swoim łbie masz blokadę informacyjną, a o Pesę się nie "martw", twoje życzenia wszystkiego najgorszego pozostaną w sferze marzeń.

  • BB – 20.10.2017

    Od początku eksploatacji włodarze KŚ bardzo ciepło się o nowych Elfach wypowiadają, więc to było do przewidzenia, że będą chcieli skorzystać z całej możliwej opcji.

  • Rafel – 20.10.2017

    en67 ja ci wezykowalo, trzęsło, skrzypialo to może w węglarce jechałeś?

  • advisor – 20.10.2017

    @AbrahamW sferze marzeń - czyli tak, jak finansowanie z EBOR dla PESY? :-) Już wam nic nie pomoże, jakże mi przykro. Gdzie teraz politycy będą się fotografować? Kto będzie biegał ze skargami, czemu nie kupują ich składów? :DTak umiera nieuczciwa, antywolnorynkowa i polityczna do szpiku kości firma - W HUKU BRAW!

  • Kaszeb – 21.10.2017

    @advisor. Daj na luz,Abraham,en67 nawet nie wiedzą w jakiej dziurze jest ta firma. Tu nie ma co dyskutować ,jeśli ktoś pisze"spowrotem"a nie"z powrotem"to o czym tu gadać?! Dofinansowanie nie z EBOR ale np.z funduszu na rozwój nauki ale tym nie spłaci się zobowiązań i np.Gorzów czy Cze-wa mogą zostać bez nowych tramwajów a K.Ś. bez serwisu .Dołączmy do tego Łódź,Wa-wę,Gdański to dopiero będzie jazda.Co prawda liczą że we"stolicy"wygra Koreańczyk i będą montownią ale kto wie jak będzie.Czas pokaże i tylko pracowników żal.

  • Bravik – 21.10.2017

    @en 67dziwne jeżdżę Impulsem codziennie i jakoś tego nie zaobserwowałem. Jeżdżę też Elfami warszawskiej SKM-ki i Sundeckami w KM i tu wrażenia są zgoła inne.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.