TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Dwa dodatkowe tory od Warszawy Wschodniej do Tłuszcza
InfoRail.pl - Opublikowano: 21.11.2019 12:45:23
Dwa dodatkowe tory od Warszawy Wschodniej do Tłuszcza

Dwa dodatkowe tory od stacji Warszawa Wschodnia do Tłuszcza zwiększą możliwości kolei w aglomeracji i ułatwią podróże w kierunku Białegostoku – poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe.

Dwa dodatkowe tory od stacji Warszawa Wschodnia do Tłuszcza zwiększą możliwości kolei w aglomeracji i ułatwią podróże w kierunku Białegostoku – poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe.

Spółka zleciła opracowanie dokumentacji do połowy 2021 r. Efektem prac będą krótsze podróże, większe bezpieczeństwo i sprawniejszy przewóz towarów. Rozbudowa o dwa dodatkowe tory linii kolejowej pomiędzy Warszawą a Tłuszczem to realizacja jednego z założeń "Master Planu dla transportu kolejowego w aglomeracji warszawskiej" ogłoszonego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w lipcu 2019 roku.

Jak podają PKP PLK zmiany w transporcie kolejowym w Polsce w istotny sposób obejmują aglomeracje. Celem jest zapewnienie mieszkańcom i podróżnym sprawnej zintegrowanej komunikacji. W aglomeracji warszawskiej powstaje wygodna i szybka kolej. Planowany jest także jej rozwój, aby gwarantowała coraz sprawniejsze dojazdy.

Zgodnie z dokumentem "Kierunki rozwoju sieci kolejowej w Warszawskim Węźle Kolejowym"  Master Plan dla transportu kolejowego w aglomeracji warszawskiej" przyjętym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w 2019 r. planujemy, że każda linia do stolicy będzie czterotorowa. Osobne tory dla pociągów aglomeracyjnych i dla pociągów dalekobieżnych zwiększa przepustowość, usprawnią dojazdy i poprawią atrakcyjność kolei w warszawskim węźle kolejowym – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Umowa podpisana

Dzisiaj (21 listopada) w Warszawie, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na opracowanie studium wykonalności dla zadania: Opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu "Prace na linii kolejowej nr 6 na odcinku Warszawa Wschodnia – Czyżew" w ramach projektu "Prace przygotowawcze dla wybranych projektów".

Studium wykonalności odpowie na pytania jaki będzie najlepszy wariant dla poprowadzenia dwóch nowych torów od stacji Warszawa Wschodnia do Tłuszcza (linia nr 21). Kolejnym elementami opracowania będą analizy dostosowania stacji i przystanków Warszawa Wileńska, Warszawa Wileńska Marki, Zielonka, Wołomin, Wołomin Wschód i Tłuszcz do zwiększonej liczby podróżnych. W studium zawarte będą także analizy dotyczące budowy nowych przystanków. Projekt zakłada budowę około 55 km nowych torów wraz z siecią trakcyjną. W miejscu ok. 30 przejść i przejazdów kolejowo-drogowych przewidziano budowę nowych skrzyżowań bezkolizyjnych. Dzięki nowemu systemowi i urządzeniom sterowania ruchem kolejowym najszybsze pociągi pojadą między Warszawą a Czyżewem z prędkością 200 km/h. Cztery tory od Warszawy do Tłuszcza to głównie większa przepustowość i szybsze podróże w aglomeracji oraz regionie. Studium wykonalności dla zadania: Opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu "Prace na linii kolejowej nr 6 na odcinku Warszawa Wschodnia – Czyżew" w ramach projektu "Prace przygotowawcze dla wybranych projektów" ma być gotowe w połowie 2021 roku. Przygotuje je firma BBF Sp. z o.o. Wartość zadania finansowanego z budżetu PLK to ponad 3 mln zł. Budowa planowana jest przy wykorzystaniu środków z instrumentu finansowego CEF "Łącząc Europę".



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Warszawa
Tłuszcz
tor
infrastruktura
tory
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.