TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Duże zainteresowanie zimowymi kursami Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 25.02.2019 13:03:06
Duże zainteresowanie zimowymi kursami Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej

Po dwa składy w każdą środę i sobotę podczas tegorocznych ferii zimowych kursowało na trasie Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej.

Po dwa składy w każdą środę i sobotę podczas tegorocznych ferii zimowych kursowało na trasie Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej.

"W każdym z nich podróżowało po 150-200 osób" - powiedział PAP prezes fundacji zarządzającej kolejką wąskotorową Mariusz Wermiński. "Chętnych do skorzystania z naszych usług nie brakowało. Nie przeszkodziły nam nawet obfite opady śniegu w pierwszych tygodniach ferii" – mówił Wermiński. Przypomniał, że na trasie wąskotorówki zaspy śnieżne miejscami przekraczały 100 cm. "Zima nie sparaliżowała jednak pracy kolejki. Tory były na czas odśnieżone. Natomiast podróżni mogli podziwiać zimowe pejzaże Bieszczad" – dodał.

Bieszczadzka Kolejka Leśna, podobnie jak w latach poprzednich, w czasie ferii szkolnych dwa razy w tygodniu kursowała na trasie Majdan – Balnica – Majdan. Przed podróżą turyści na stacji w Majdanie mogli ogrzać się przy ognisku i napić herbaty.

Duże zainteresowanie podróżami kolejką sprawiało, że na trasę zawsze wyjeżdżały dwa składy wagonów. "Zimowe podróże organizujemy od kilku lat. Jesteśmy do nich w pełni przygotowani. Mamy m.in. pług do odśnieżania, a w wyremontowanej parowozowni są odpowiednie warunki pracy" – zauważył Wermiński.

Podkreślił, że "podróże kolejką w zimowej aurze nawiązują klimatem do popularnych kuligów". Lokomotywa spalinowa ciągnie skład liczący kilka półotwartych wagonów, które ogrzewają piecyki, tzw. kozy. Pasażerowie sami dbają o dokładanie do nich drewna.

Prezes fundacji zarządzającej kolejką zaznaczył, że w zimie podróże wąskotorówką "nie są organizowane dla zysku". "Chcemy poszerzyć ofertę turystyczną dla wypoczywających w Bieszczadach" – zauważył.

W maju i czerwcu oraz we wrześniu i październiku bieszczadzka kolejka wozi turystów w weekendy, a w lipcu i sierpniu – codziennie. W ubiegłym roku BKL przewiozła 153 tys. pasażerów, najwięcej w swojej historii. Wpływy ze sprzedaży biletów są podstawowym źródłem jej utrzymania. W sezonie letnim jeździ z Majdanu k. Cisnej do Przysłupia i z Majdanu do Balnicy. Pierwsza trasa liczy 12 km, a druga 9 km.

Bieszczadzka kolejka wąskotorowa powstała 1898 r. Przez wiele lat służyła przede wszystkim do transportu drewna. W 1994 r. ze względów ekonomicznych została wyłączona z eksploatacji. W 1996 r. utworzona została Fundacja Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej, która postanowiła utrzymać zabytkową kolejkę.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wąskotorówka
BKL
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.