Drugi tor na linii 354. Dzięki samorządowi

inforail
17.05.2019 10:05
0 Komentarzy

Dzisiaj (17 maja) w WielkopolskimUrzędzie Marszałkowskim w Poznaniu podpisana została umowa o współpracy przybudowie drugiego toru na linii 354.

Prace mają objąć także drugą przeprawą mostową na rzeceWarcie na odcinku linii kolejowej nr 354 od posterunku odgałęźnego Oborniki Wlkp.Most do stacji Oborniki Wlkp. Przewidywany koszt Studium Wykonalności to 1 mlnzł netto, a dofinansowanie ze strony województwa wyniesie 500 tys. zł.

W ramach środków z Wielkopolskiego Regionalnego ProgramuOperacyjnego na lata 2014-2020 realizowana jest aktualnie inwestycja pod nazwą”Modernizacja linii kolejowej nr 354 Poznań Główny PoD – Chodzież – PiłaGłówna”. Realizowany wariant inwestycji zakłada utrzymanie dotychczasowegojedno i dwutorowego charakteru linii. W związku z przewidywanym dynamicznym rozwojem przewozówpasażerskich na linii kolejowej Poznań – Piła, Województwo Wielkopolskie wraz zPKP PLK S.A. są zainteresowane dalszym usprawnianiem infrastruktury kolejowejna tym kierunku po zakończeniu prac modernizacyjnych. Szczególnie dotyczy tolikwidacji potencjalnych tzw. wąskich gardeł w organizacji transportukolejowego, zwłaszcza na odcinku Poznań – Oborniki Wlkp. – Rogoźno, któryzaplanowany został do obsługi w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej.

W roku ubiegłym podjęte zostały przez PKP PLK działaniazwiązane z opracowaniem koncepcji projektowej dla realizacji zadania „Budowadrugiego toru kolejowego wraz z drugą przeprawą mostową na rzece Warcie naodcinku linii kolejowej nr 354 od posterunku odgałęźnego Oborniki Wlkp. Most dostacji Oborniki Wlkp.” Decyzją Zarządu Spółki PKP PLK przyjęty zostałwariant realizacji powyższej inwestycji, którego koszt oszacowany został naokoło 50 mln zł. Budowa drugiego toru z siecią trakcyjną planowana jest naponad dwukilometrowym odcinku pomiędzy posterunkiem odgałęźnym Oborniki Wlkp.Most a stacją Oborniki Wlkp. Na rzece Warcie powstanie most kolejowy, któryzapewni sprawny, dwutorowy ruch pociągów. Elementem inwestycji będzie też drugiperon na przystanku osobowym Oborniki Wlkp. Miasto. Ten nowy peron o długości300 m będzie jednokrawędziowy i zlokalizowany zostanie przy nowym torze.Rozważana jest także budowa przejścia podziemnego wraz z windami.

Podjęte działania wpisują się w plany związane z rozwojemtransportu na opisywanym ciągu komunikacyjnym. Elementem wyjściowym dlarealizacji tego zadania będzie opracowanie Studium Wykonalności i pozyskaniekoniecznych decyzji administracyjnych dla wybranego wariantu inwestycyjnego.Dzięki przygotowaniu takiej dokumentacji, zadanie będzie mogło aplikować owsparcie finansowe ze środków Unii Europejskiej.


Komentarze