Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Drugi tor między Białymstokiem a granicą. Ruszyły konsultacje

inforail
20.07.2020 07:45
0 Komentarzy

Do 24 lipcamieszkańcy województwa podlaskiego mogą wziąć udział w konsultacjach ws.projektu przebudowy linii kolejowej nr 6: Białystok-Sokółka-Kuźnica do granicyz Białorusią. Ankiety w tym terminie można składać do Przewozów Regionalnych wBiałymstoku.

Konsultacje są elementem przygotowań do przebudowy – na tejtrasie ma powstać drugi tor. Konsultacje na potrzeby inwestora, czyli PKPPolskich Linii Kolejowych SA prowadzi spółka Aurus Asper, która jestpodwykonawcą w tym projekcie – podają Przewozy Regionalne na swojej stronieinternetowej.

Swoje zdanie ws. planowanej inwestycji mogą wyrazićmieszkańcy gmin z terenu oddziaływania tego projektu. Oprócz przebudowy liniinr 6 chodzi także o linię szerokotorową 57 Gieniusze-Kuźnica.

„Pozyskane dane stanowić będą podstawę do ujęcia wmożliwie jak największym stopniu oczekiwań mieszkańców na potrzeby dalszychanaliz technicznych dla analizowanej inwestycji” – podają PrzewozyRegionalne. Mieszkańcy są pytani np. o problemy transportowe, potrzeby wzakresie infrastruktury. Informacje są potrzebne do opracowania studiumwykonalności dla tych inwestycji.

PKP PLK informowały wcześniej, że przebudowa linii nr 6 zBiałegostoku do Kuźnicy jest na liście podstawowych inwestycji kolejowych dozrealizowania w Podlaskiem. Inwestycja ta ma być dofinansowana z UE z programuInfrastruktura i Środowisko. Natomiast rewitalizacja linii 57Gieniusze-Kuźnica, również z UE z Regionalnego Programu Operacyjnego WojewództwaPodlaskiego 2014-2020.

PKP PLK podało też wcześniej PAP, że dla obu linii: 6 i 57trwają prace projektowe. Podawano, że prace mają się zacząć w trzecim kwartale2020 r, na początku ma to być nieczynny odcinek: Sokółka-Gieniusze. Podawanawcześniej przez PKP PLK wartość prac to 195 mln zł netto.(PAP)

Komentarze