TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Dolnośląskie: Usługi Przewozów Regionalnych drogie i niskiej jakości
DOLNY ŚLĄSK InfoRail.pl - Opublikowano: 16.02.2017 15:42:06 11 komentarzy
Dolnośląskie: Usługi Przewozów Regionalnych drogie i niskiej jakości

W konflikcie z zarządem spółki Przewozy Regionalne nie chodzi tylko o to, że usługi tej spółki są drogie i niestety ? z uwagi na stary tabor ? niskiej jakości. Chodzi też o uczciwość i zasady.

Cieszę się, że związkowcy POLREGIO przyjęli moje zaproszenie. Jutro będziemy rozmawiali o naszym sporze z zarządem spółki. Praktyki, które pokazujemy, szkodzą zarówno im, jak i wszystkim Dolnoślązakom ? napisał wicemarszałek Jerzy Michalak.

Jak informuje Dolnośląski Urząd Marszałkowski od lat stara się systematycznie poprawiać standard oferowanych w regionie przewozów kolejowych. Dbamy też, pisze dalej Urząd o to, aby za usługi, które kupujemy, Dolnoślązacy nie płacili zbyt dużo. W konflikcie z zarządem spółki Przewozy Regionalne nie chodzi tylko o to, że usługi tej spółki są drogie i niestety ? z uwagi na stary tabor ? niskiej jakości. Chodzi też o uczciwość i zasady. Wielokrotnie mówiliśmy o tym, że w grudniu zakończyliśmy negocjacje i że już w grudniu spółka przesłała nam ofertę z kwotą 49 mln, którą zaakceptowaliśmy ? twierdzi Urząd Marszałkowski.

Samorządowcy zamieszczają też pismo, które w tej sprawie wysłał do samorządu województwa prezes spółki pan Mamiński.

Niezrozumiałe jest żądanie dzisiaj zwiększenia wynegocjowanej kwoty o 4 mln! To ogromna kwota. Szanujemy pracę kolejarzy Przewozów Regionalnych, ale nie zgadzamy się na szantaż stosowany przez spółkę, ogromne koszty zarządu Przewozów Regionalnych, publiczne kłamstwa i nieuczciwość w negocjacjach. Zapewniamy jednocześnie, że zrobimy wszystko, co konieczne, żeby Dolnoślązacy korzystający z kolei nie musieli obawiać się utraty swoich połączeń ? pisze dalej Urząd Marszałkowski.

Jutro kolejne spotkanie. Jakie będą jego efekty? Do tematu będziemy wracać.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
dolnośląskie. Przewozy Regionalne
  • advisor – 16.02.2017

    Patologia wyje, bo odrywają ją od koryta - i bardzo dobrze!Mam nadzieję, że Dolnośląskie się nie ugnie.

  • PodróżójącyPoEUROPIE – 16.02.2017

    advisor Popieram.PR to patologia Soladarność Dobra tylko dla KolejFAN

  • gutek – 16.02.2017

    niech kupi tabor PRom -po cholerę mu drugi przewoznik

  • kolejFAN – 16.02.2017

    ciekawe skąd wezmą tyle impulsów żeby obsłużyć linię kłodzką, ostrowsko-olesnicką,Poznań, Zieloną Górę (milckiej już nie musza bo uwalili) ? nie wezmą i są niestety zmuszeni na korzystanie z kiblowych PR...

  • EN65-024 – 16.02.2017

    A kto broni połowę nowego taboru użyczyć PeeRom? Patologiczne jest to, że takie kolejki jak KD czy KMŁ porywają się z motyką na słońce. Przykład KŚ nic nie nauczył. Gdyby marszałek myślał prokolejowo, to podpisał by umowę z PeeRami nawet na 10 lat pod warunkiem zakupu 20 nowych ezt (10 szt w ciągu 2 lat, kolejne 10 szt w ciągu kolejnych 3 lat). Kilka lat temu w kasie KD odmówiono mi sprzedaży biletu z ulgą handlową 50%. Pojechałem busem, bo był tańszy o 30% od biletu KD.

  • TomTom – 16.02.2017

    ^^Impulsy i SZT są własnością KD, a nie UMWD, więc dziwne, by KD użyczało sprzęt PR. W PR Wrocław jest 38 sprawnych EZT, z czego 6 tygrysów przypisanych jest do obsługi linii na Poznań (jest tam umowa do końca 2019r.). Pod koniec roku przyjedzie 11 Impulsów. Znaczy to, że do pozbycia się PR potrzeba jeszcze tylko 21 EZT. I to przy założeniu zastąpienia składów w stosunku jeden do jednego (a wiemy, jakie dzienne obiegi robią PR, a jakie KD). Ujawnione przez UMWD pismo pokazuje, że PR mają klientów w głębokim poważaniu i próbują wydoić, co tylko się da. Województwo Śląskie miało z PR umowę wieloletnią i co? PR żądały coraz więcej za usługi, które wcale się nie poprawiały. PR nie wyciągnęły z tego wszystkiego żadnych wniosków i są na doskonałej drodze do tego, by wylecieć z kolejnego województwa (albo i województw - w końcu Małopolskie też nie ma najlepszego zdania o PR, a KW z kolei kupują tabor). Marszałkowie widać wyciągnęli wnioski i nie będą pchać się z motyką na słońce i wyrzucać PR z całego województwa naraz, ale po kilku latach stopniowego przekazywania przewozów swoim spółkom skutek zostanie osiągnięty.

  • Lucek – 17.02.2017

    Panie Jerzy Pan się nie boi. Zabrać mamińskiemu koryto !

  • Paweł – 17.02.2017

    Niech to złodziejskie PR w końcu padnie.

  • ix – 18.02.2017

    Kolej została zlikwidowana pod koniec XX wieku. Teraz to tylko ostatnie podrygi. Już się nie podniesie.

  • myślcie marszałkowie, myślcie!!! – 19.02.2017

    Zlikwidować KD, albo zredukować do spółki obsługującej tabor (sprzątanie, nawadnianie, oszambianie, naprawy). Ogłosić przetarg na wykonywanie przewozów. Niech wygra tańszy, lepszy i przede wszystkim tańszy dla pasażera i mający wspólne bilety. Podobnie z relacjami obsługiwanymi przez PR. Ogłosić przetarg na 15 lat, pod warunkiem sukcesywnego zakupu w ciągu pierszych 5 lat 20 nowych 2-, 3- i 5-członowych ezt dających się ukratniać w dowolnych konfiguracjach do 3 jednostek. Jeśli pacjent kupi więcej nowych pociągów to za każde 10 jednostek przedłużać kontrakt o kolejne 5 lat.

  • st – 21.02.2017

    To wszystko wyjaśnia: http://imgur.com/a/fQsSK

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.