Czy na Dolnym Śląsku powstanie spójna sieć tras rowerowych? Zarząd województwa zrobił ku temu ważny krok: przyjął uchwałę koncepcji sieci głównych tras rowerowych w województwie dolnośląskim.
Czy na Dolnym Śląsku powstanie spójna sieć tras rowerowych? Zarząd województwa zrobił ku temu ważny krok: przyjął uchwałę koncepcji sieci głównych tras rowerowych w województwie dolnośląskim.
Uchwała jest jednym z filarów Dolnośląskiej Polityki Rowerowej. Dokument ma stanowić podstawę do budowy spójnej i hierarchicznej sieci tras rowerowych w województwie dolnośląskim. W tym celu w opracowaniu zaproponowano szkielet głównych tras rowerowych regionu, na który składa się 11 tras o łącznej długości 1676 km.
Pobierz koncepcję sieci głównych tras rowerowych (mapa) (PDF, 2,5 MB)
Systematyczna budowa infrastruktury rowerowej na przebiegu wytyczonych tras przyczyni się do rozwoju turystycznej, rekreacyjnej i komunikacyjnej mobilności rowerowej w województwie. W konsekwencji można spodziewać się rosnącego ruchu turystycznego na obszarach wzdłuż tras, a także zwiększenia udziału ruchu rowerowego w strukturze podróży w obszarach aglomeracji miejskich leżących na trasach głównych. Rozwój mobilności rowerowej na Dolnym Śląsku przyniesie także dalsze korzyści w postaci m.in. promocji obszarów wiejskich leżących z dala od głównych ośrodków regionu, lepszego zdrowia i samopoczucia mieszkańców (a zatem niższych kosztów opieki zdrowotnej) czy też zmniejszenia natężenia i uciążliwości ruchu samochodowego. Równie istotnymi czynnikami przemawiającymi za rozwojem ruchu rowerowego w regionie są jego efektywność i bezemisyjność, tak ważne w świetle trwającej transformacji energetycznej Dolnego Śląska, Polski i Unii Europejskiej - informuje Instytut Rozwoju Terytorialnego we Wrocławiu.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.