TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Dolnośląskie dorzuca kasę na rewitalizację linii do Świdnicy
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 24.01.2019 16:41:32 1 komentarz
zdjęcie ilustracyjne (foto: wroclaw.pl)

Zarząd województwa dolnośląskiego podjął decyzję o przekazaniu PKP PLK dodatkowych 42 mln zł na przeprowadzenie rewitalizacji linii kolejowej nr 285 z Wrocławia do Świdnicy.

Zarząd województwa dolnośląskiego podjął decyzję o przekazaniu PKP PLK dodatkowych 42 mln zł na przeprowadzenie rewitalizacji linii kolejowej nr 285 z Wrocławia do Świdnicy. Pociągi mają pojawić się na trasie pod koniec 2020 r.

Jak tłumaczył na piątkowej konferencji prasowej marszałek województwa dolnośląskiego Cezary Przybylski, przeprowadzone przez PKP PLK postępowanie przetargowe na projekt i wykonanie prac modernizacyjnych dla linii 285 wykazało, że wszystkie oferty złożone w przetargu przekraczają zaplanowaną przez inwestora wartość. W związku z tym PKP PLK zwróciło się do marszałka województwa o zwiększenie dofinansowania tej inwestycji.

"Zdecydowaliśmy się zwiększyć dotację do projektu PKP PLK o kwotę 42 mln zł. Oznacza to, że samorząd województwa dofinansuje rewitalizację blisko 60-kilometrowej linii między Wrocławiem a Świdnicą, przez Sobótkę kwotą ponad 170 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego" - powiedział Przybylski.

Koszt rewitalizacji linii kolejowej nr 285, na odcinku Wrocław-Świdnica to około 250 mln złotych. Prace mają potrwać do końca 2020 roku. "To dofinansowanie to kolejny przykład, jak olbrzymią wagę przywiązujemy do transportu publicznego, do szybkiego i bezpiecznego przemieszczenia się Dolnoślązaków, jak i turystów" - mówił Przybylski.

"Współpraca między województwem dolnośląskim a PKP PLK jest jak najlepsza, wzrost zwiększenia dofinansowania do rozstrzygnięcia przetargu jest tego dowodem. Województwo nie ucieka od odpowiedzialności za rewitalizację połączeń kolejowych i tworzenia alternatywnych połączeń z południem województwa" - mówił Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa odpowiedzialny za rozwój kolei.

Wiceprezes Kolei Dolnośląskich Wojciech Zdanowski zwrócił uwagę na znaczenie aglomeracyjne, jak i regionalne tego połączenia. "To linia o olbrzymim znaczeniu turystycznym, bezpośrednio przy niej znajduje się masyw Ślęży, do którego na chwilę obecną koleją dojechać się nie da" - mówił.

Marszałek przypomniał też, że samorząd województwa zamierza przejąć od PKP ponad 400 km - nieczynnych dotąd - linii kolejowych w regionie, planując ich rewitalizacje i ponowne uruchomienie.

W grudniu ubiegłego roku samorząd województwa przejął od PKP zarząd nad liną kolejową nr 341 z Bielawy Zachodniej do Dzierżoniowa.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
dolnośląskie
Wrocław
Świdnica
  • Mateusz Jadziński – 24.01.2019

    A jak z linią Legnica Lubin??? Pojawią się pociągi od Czerwca???

  • JakubAdamczyk – 09.02.2019

    "Olbrzymie znaczenie turystyczne"??? Niezły żart. Olbrzymie znaczenie turystyczne to mają na przykład linie kolejowe do Karpacza, Kowar czy Lwówka Śląskiego. Ale na te linie akurat marszałek się wypiął i zamiast je rewitalizować tylko bezczelnie zrzuca winę na innych. Linia do Sobótki natomiast prowadzi przez same zapyziałe wiochy, a Ślęża to mały pagórek w porównaniu z Sudetami. Nawet nie ma tam tras narciarskich żeby był sens jechać w zimie z nartami. Niestety, kolejny dowód jak nikłe pojęcie o Dolnym Śląsku i transporcie mają obecne władze województwa. Efektem tego jest to, że marnotrawią pieniądze na idiotyczne projekty.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.