TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Dofinasowanie dla Przewozów Regionalnych znacznie wyższe niż dla Kolei Małopolskich
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.02.2017 15:59:02 8 komentarzy
Dofinasowanie dla Przewozów Regionalnych znacznie wyższe niż dla Kolei Małopolskich

Małopolski Urząd Marszałkowski przedstawił, na prośbę MIB, kwestię finansowania działalności przewoźników - Kolei Małopolskich i Przewozów Regionalnych.

Małopolski Urząd Marszałkowski przedstawił, na prośbę MIB, kwestię finansowania działalności przewoźników - Kolei Małopolskich i Przewozów Regionalnych.

Wyjaśniono, że w rozkładzie jazdy 2016/2017 zaplanowano realizację przez Przewozy Regionalne usług w wymiarze 3,8 mln pociągokilometrów przy dofinansowaniu na poziomie 76,0 mln zł. Dodatkowo, zgodnie z zapisami umowy zawartej z tą Spółką, w rozkładzie jazdy 2016/2017 Województwo Małopolskie przekaże kwotę w wysokości 9,5 mln zł z przeznaczeniem na sfinansowanie napraw okresowych (w tym również napraw wraz z modernizacją) pojazdów kolejowych przeznaczonych do świadczenia usług objętych umową przewozową.

Natomiast w przypadku Spółki Koleje Małopolskie w rozkładzie 2016/2017 zaplanowana praca eksploatacyjna wynosi 1,8 mln pockm przy dofinansowaniu wynoszącym około 28,6 mln zł.

Uwzględniając powyższe dane średnia wysokość dofinansowania do 1 pociągokilometra dla Kolei Małopolskich wynosi 15,50 zł, natomiast dla Przewozów Regionalnych wartość ta wynosi 22,71 zł.

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego przedstawił również informację na temat podziału taboru zakupionego przez Województwo Małopolskie pomiędzy obu przewoźników. Obecnie do realizacji przewozów objętych umową przewozową Spółka Przewozy Regionalne wykorzystuje 16 sztuk taboru będących własnością Województwa Małopolskiego, w tym 6 sztuk serii EN64, 4 serii EN99 i 6 serii EN63a, natomiast Spółka Koleje Małopolskie 11 sztuk taboru, w tym 4 serii EN79, 2 serii EN78 i 5 serii EN77.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Małopolskie
Przewozy Regionalne
Małopolska
  • Pasażer Poznań - Łódź – 02.02.2017

    i dlatego Patologia Regionalna - kolesiostwo musi natychmiast być zlikwidowane. Propozycja - przekształcić to badziewie w skansen miłośników kibli i innego rodzaju archaizmów

  • Rafel – 02.02.2017

    Musisz to iść spać rano szkoła

  • Zwykły pasażer zmodernizowanego EN57 – 03.02.2017

    Ciekawe jak się zakończyła sprawa z NIK. Przecież UMWM źle gospodarował pieniędzmi na szkodę PR.. Mularczyka chyba zaMuliło, a Cebulak już nie jest taki wiarygodny, wyniki mówią same za siebie.Pan Krupa mówił wyraźnie: trzymajmy się faktów.

  • gutek – 03.02.2017

    tabor Kolei Małopolskich jest nowy i serwisują go w ramach umów przy zakupie zakłady które go wyprodukowały.tu Kol Mał nie ponoszą kosztów.niestety nie dotyczy to taboru który posiadają PR -EN57 czy też EN71.

  • Rrrrr – 03.02.2017

    Dofinansowanie zależy od linii pi których się jeździ. Jak KM wjedzie na linie o niskich przychodach to także będzie brać znacznie większą stawkę.

  • Cebulak – 03.02.2017

    Ktoś tu chyba nie zna zasad matematyki i przez to wykazuje taką olbrzymią różnice a jest tak 76000000/3800000 to się równa 20 zł po stronie PR i około (czyli nie wiadomo ile?) 28600000/1800000 to się równa 15,89 zł po stronie KMŁ .Trzeba jeszcze dodać ,że KMŁ jeżdżą na trasach gdzie dochody z biletów są bardzo duże a PR zostały zepchnięte na trasy o mniejszych dochodach więc zgodnie z przepisami należy im się większa dopłata do pockm. Więc panie "zwykły pasażer....." pora wrócić do podstawówki i nauczyć się podstaw matematyki razem z osobą ,która pisała ten artykuł i proponuję zapytać marszałka województwa ile dopłaca do napraw i przeglądów EN 77 którym skończyła się gwarancja ,a kwoty której Pan marszałek najwidoczniej zapomniał tutaj ująć (jeden przegląd "około" 1250 zł za każdą sztukę razy 5 sztuk to daje 6250 zł co kilka dni załóżmy 5 to daje rocznie "około" 0,5 mln złotych nie licząc kosztów napraw.

  • No kto? – 03.02.2017

    A kto broni PR wywalczyć sobie dopłaty od marszałków na naprawy? No kto? To jest spółka źle zarządzana i z tego biorą się wszystkie kłopoty.

  • Podróżny – 04.02.2017

    Cebulaku, nie masz racji że PR mają trasy mniej dochodowe a KMŁ bardziej, obie spółki obsługują te same trasy, np. oblegana i bardzo dochodowa Kraków-Tarnów albo Tarnów-N.Sącz-Krynica, gdzie pociągi obu przewoźników jeżdżą puste. Poza tym we wszystkich pociągach obowiązują te same, wspólne bilety.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.