TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Do Wisły i Cieszyna będzie szybciej i wygodniej? Taki jest plan PKP PLK
InfoRail.pl - Opublikowano: 11.10.2019 09:45:50
Do Wisły i Cieszyna będzie szybciej i wygodniej? Taki jest plan PKP PLK

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę o dofinansowanie oraz umowy z wykonawcami o wartości prawie 460 mln zł. Projekt obejmuje odnowę linii od Chybia i Goleszowa do Wisły Głębce i do Cieszyna.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę o dofinansowanie oraz umowy z wykonawcami o wartości prawie 460 mln zł. Projekt obejmuje odnowę linii od Chybia i Goleszowa do Wisły Głębce i do Cieszyna.

Współfinansowanie zapewniają środki unijne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. PKP Polskie Linie Kolejowe zrealizują projekt pn. "Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce". Projekt ma zasadnicze znaczenie dla poprawy kolejowego połączenia południa Polski z Beskidem Śląskim. Przełoży się to na poprawę atrakcyjności turystycznej regionu. Transport kolejowy stanie się bardziej konkurencyjny względem transportu samochodowego.

Będzie wygodniej

Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie znów zaczną kursować między Goleszowem a Cieszynem, co będzie dużym ułatwieniem dla mieszkańców regionu i studentów. Pasażerowie podróżujący w Beskid Śląski skorzystają z nowych stacji Skoczów Bajerki (linia 157), Ustroń Poniwiec (linia 191). Przystanek Cieszyn Mnisztwo (linia 190) zmieni nazwę na Cieszyn Uniwersytet, a zamiast Wisły Obłaziec (linia 191) będzie Wisła Jawornik. Odnowione będą stacje: Pierściec, Skoczów, Goleszów, Cieszyn, Ustroń, Ustroń Polana i Wisła Uzdrowisko. Prace obejmą też przystanki: Chybie Mnich, Zaborze, Skoczów Bładnice, Goleszów Górny, Bażanowice, Ustroń Zdrój, Wisła Dziechcinka, Wisła Kopydło.

Przewidziano przebudowę 23 peronów. Wszystkie będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, a ścieżki naprowadzające pozwolą na dogodniejsze dojścia osobom niewidomym i słabo widzącym. Podróżnym będą służyły nowe wiaty, ławki, poręcze do odpoczynku na stojąco. Perony zyskają nowe oświetlenie, co wpłynie na bezpieczeństwo podróżowania. Zaplanowano montaż stojaków na rowery.

W ramach projektu zostaną wymienione prawie 52 km torów, dzięki czemu pociągi pojadą szybciej. Nowe będą rozjazdy oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym, co sprawi, że zwiększy się przepustowość linii.

Nastawnie, w tym Lokalne Centrum Sterowania, które powstanie w Skoczowie, będą wyposażone w nowoczesny sprzęt komputerowy. Sprawniejsze podróżowanie zimą zapewni elektryczne ogrzewanie rozjazdów. Sieć trakcyjna zostanie kompleksowo przebudowana na remontowanych stacjach, a także odbudowana na nieużywanym obecnie szlaku Goleszów – Cieszyn. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 81 przejazdach kolejowo-drogowych oraz przejściach dla pieszych dzięki wymienionej nawierzchni i nowemu oświetleniu.

Będzie szybciej

Dzięki odbudowie linii kolejowych Bronów – Bieniowiec (nr: 694) na odcinku Bieniowiec – Skoczów), na odcinku Skoczów – Cieszyn (nr 157, 190) oraz na odcinku Goleszów – Wisła Głębce (nr 191), pociągi będą jeździły z dużo większą prędkością Składy przyśpiesza miejscami z 20 lub 30 km/h do 80 - 120 km/h. Składy towarowe będą kursować z prędkością 60 i 80 km/h.

Na zmodernizowanych odcinkach pojedzie też więcej pociągów. Planowane są również prace m.in. na mostach i wiaduktach.

 

Wartość całego projektu to prawie 460 mln złotych, z czego 85% pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Prace budowlane będą poprzedzone pracami projektowymi i rozpoczną się na przełomie I i II kwartału 2020 roku. Zakończenie prac planowane jest w grudniu 2021 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Wisła
Cieszyn
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.