Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Do Wisły i Cieszyna będzie szybciej i wygodniej? Taki jest plan PKP PLK

inforail
11.10.2019 07:45
0 Komentarzy

PKP Polskie LinieKolejowe podpisały umowę o dofinansowanie oraz umowy z wykonawcami o wartościprawie 460 mln zł. Projekt obejmuje odnowę linii od Chybia i Goleszowa do WisłyGłębce i do Cieszyna.

Współfinansowanie zapewniają środki unijne w ramach RegionalnegoProgramu Operacyjnego. PKP Polskie Linie Kolejowe zrealizują projekt pn.”Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec –Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce”. Projekt ma zasadnicze znaczeniedla poprawy kolejowego połączenia południa Polski z Beskidem Śląskim. Przełożysię to na poprawę atrakcyjności turystycznej regionu. Transport kolejowy staniesię bardziej konkurencyjny względem transportu samochodowego.

Będzie wygodniej

Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie znów zacznąkursować między Goleszowem a Cieszynem, co będzie dużym ułatwieniem dlamieszkańców regionu i studentów. Pasażerowie podróżujący w Beskid Śląskiskorzystają z nowych stacji Skoczów Bajerki (linia 157), Ustroń Poniwiec (linia191). Przystanek Cieszyn Mnisztwo (linia 190) zmieni nazwę na CieszynUniwersytet, a zamiast Wisły Obłaziec (linia 191) będzie Wisła Jawornik.Odnowione będą stacje: Pierściec, Skoczów, Goleszów, Cieszyn, Ustroń, UstrońPolana i Wisła Uzdrowisko. Prace obejmą też przystanki: Chybie Mnich, Zaborze,Skoczów Bładnice, Goleszów Górny, Bażanowice, Ustroń Zdrój, Wisła Dziechcinka,Wisła Kopydło.

Przewidziano przebudowę 23 peronów. Wszystkie będądostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, aścieżki naprowadzające pozwolą na dogodniejsze dojścia osobom niewidomym isłabo widzącym. Podróżnym będą służyły nowe wiaty, ławki, poręcze do odpoczynkuna stojąco. Perony zyskają nowe oświetlenie, co wpłynie na bezpieczeństwopodróżowania. Zaplanowano montaż stojaków na rowery.

W ramach projektu zostaną wymienione prawie 52 km torów,dzięki czemu pociągi pojadą szybciej. Nowe będą rozjazdy oraz urządzeniasterowania ruchem kolejowym, co sprawi, że zwiększy się przepustowość linii.

Nastawnie, w tym Lokalne Centrum Sterowania, które powstaniew Skoczowie, będą wyposażone w nowoczesny sprzęt komputerowy. Sprawniejszepodróżowanie zimą zapewni elektryczne ogrzewanie rozjazdów. Sieć trakcyjnazostanie kompleksowo przebudowana na remontowanych stacjach, a także odbudowanana nieużywanym obecnie szlaku Goleszów – Cieszyn. Zwiększy się poziombezpieczeństwa na 81 przejazdach kolejowo-drogowych oraz przejściach dlapieszych dzięki wymienionej nawierzchni i nowemu oświetleniu.

Będzie szybciej

Dzięki odbudowie linii kolejowych Bronów – Bieniowiec (nr:694) na odcinku Bieniowiec – Skoczów), na odcinku Skoczów – Cieszyn (nr 157,190) oraz na odcinku Goleszów – Wisła Głębce (nr 191), pociągi będą jeździły zdużo większą prędkością Składy przyśpiesza miejscami z 20 lub 30 km/h do 80 -120 km/h. Składy towarowe będą kursować z prędkością 60 i 80 km/h.

Na zmodernizowanych odcinkach pojedzie też więcej pociągów.Planowane są również prace m.in. na mostach i wiaduktach.

 

Wartość całego projektu to prawie 460 mln złotych, z czego85% pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramachRegionalnego Programu Operacyjnego. Prace budowlane będą poprzedzone pracamiprojektowymi i rozpoczną się na przełomie I i II kwartału 2020 roku.Zakończenie prac planowane jest w grudniu 2021 roku.


Komentarze