Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Do Sochaczewa od metra nie pojadą pociągi a BRT

inforail
11.07.2018 11:11
0 Komentarzy

Jakiś czas temu nałamach InfoRail.pl pisaliśmy o zapytaniu posła Stanisława Tyszki w sprawieuruchomienia komunikacji szynobusowej między Warszawą a Sochaczewem. Mamy jużstanowisko Ministerstwa Infrastruktury w tej sprawie.

Wiceminister Andrzej Bittle podał, że spółka PKP PolskieLinie Kolejowe jest otwarta na propozycje mające na celu poprawę dostępnościtransportu kolejowego w różnych regionach kraju. W pierwszej kolejności powinnozostać opracowane studium wykonalności, które pozwoliłoby na określeniepotencjalnego trasowania proponowanej linii kolejowej oraz oszacowaniepotencjalnych kosztów i korzyści z uruchomienia nowej trasy. Ponieważprzedmiotowa linia służyłaby w pierwszej kolejności ruchowi lokalnemu iregionalnemu, inicjatorem ww. studium powinna być strona samorządowa, tj. UrządMarszałkowski Województwa Mazowieckiego, lokalne samorządy oraz m. st.Warszawa.

W przypadku decyzji w sprawie opracowania ww. studium budowykolei konwencjonalnej na odcinku Warszawa – Sochaczew PKP PLK deklarująmożliwość współpracy podczas jego przygotowania, w szczególności w zakresieproblematyki transportu kolejowego, w tym włączenia nowej linii w istniejącąsieć kolejową. Następnie na podstawie szacunków kosztów proponowanej inwestycjiokreślonych w dokumentacji studialnej możliwe byłoby rozważenie potencjalnychźródeł finansowania inwestycji. W związku z tym, że proponowana linia kolejowama mieć charakter regionalny inwestycja powinna być sfinansowana w ramachRegionalnego Programu Operacyjnego.

Ponadto Bittel informuje, że obecnie w PKP PLK S.A.prowadzone są prace planistyczne związane z nową perspektywą finansową 2021 –2027. Ich zakładanym efektem będzie lista projektów inwestycyjnych planowanychdo realizacji w kolejnych latach. Po zakończeniu prac wskazane zostaną teprojekty, które na podstawie analiz najlepiej wpisują się w sieciowy charaktertransportu kolejowego, a tym samym mogą istotnie przyczynić się do zwiększenialiczby pasażerów oraz ładunków. W ramach tych prac Urząd MarszałkowskiWojewództwa Mazowieckiego nie zgłosił projektu budowy nowej linii lokalnejpomiędzy Warszawą i Sochaczewem.

Na zlecenie m.st. Warszawy, miasta Sochaczew, powiatów:warszawskiego zachodniego i sochaczewskiego oraz gmin: Stare Babice, Leszno,Kampinos i Sochaczew oraz miasta i gminy Błonie, miasta i gminy OżarówMazowiecki w 2014 r. opracowana została analiza powiązania komunikacyjnegoSochaczewa z Warszawą pn. „Obsługa komunikacyjna pasma zachodniego województwamazowieckiego w korytarzu: m. st. Warszawa dzielnica Bemowo – Stare Babice –Ożarów Mazowiecki – Leszno – Błonie – Kampinos – Sochaczew”. W ramach pracanalizowano następujące warianty:

wariant I – poprawa jakości obsługi z wykorzystaniemistniejącej linii kolejowej nr 3 – linie dowozowe;

wariant II – budowa wydzielonej drogi szybkiej komunikacjiautobusowej (BRT – Bus Rapid Transit);

wariant III – budowa wydzielonej trasy autobusu torowego;

wariant IV – budowa jednotorowej linii lekkiej kolei(rozważano tramwaj regionalny i lekki pociąg aglomeracyjny);

wariant V – budowa dwutorowej linii lekkiej kolei (rozważanotramwaj regionalny i lekki pociąg aglomeracyjny).

Do realizacji rekomendowano wariant II – szybkiejkomunikacji autobusowej.


Komentarze