TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Do Sochaczewa od metra nie pojadą pociągi a BRT
InfoRail.pl - Opublikowano: 11.07.2018 13:11:01
Do Sochaczewa od metra nie pojadą pociągi a BRT

Jakiś czas temu na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o zapytaniu posła Stanisława Tyszki w sprawie uruchomienia komunikacji szynobusowej między Warszawą a Sochaczewem. Mamy już stanowisko Ministerstwa Infrastruktury w tej sprawie.

Jakiś czas temu na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o zapytaniu posła Stanisława Tyszki w sprawie uruchomienia komunikacji szynobusowej między Warszawą a Sochaczewem. Mamy już stanowisko Ministerstwa Infrastruktury w tej sprawie.

Wiceminister Andrzej Bittle podał, że spółka PKP Polskie Linie Kolejowe jest otwarta na propozycje mające na celu poprawę dostępności transportu kolejowego w różnych regionach kraju. W pierwszej kolejności powinno zostać opracowane studium wykonalności, które pozwoliłoby na określenie potencjalnego trasowania proponowanej linii kolejowej oraz oszacowanie potencjalnych kosztów i korzyści z uruchomienia nowej trasy. Ponieważ przedmiotowa linia służyłaby w pierwszej kolejności ruchowi lokalnemu i regionalnemu, inicjatorem ww. studium powinna być strona samorządowa, tj. Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, lokalne samorządy oraz m. st. Warszawa.

W przypadku decyzji w sprawie opracowania ww. studium budowy kolei konwencjonalnej na odcinku Warszawa – Sochaczew PKP PLK deklarują możliwość współpracy podczas jego przygotowania, w szczególności w zakresie problematyki transportu kolejowego, w tym włączenia nowej linii w istniejącą sieć kolejową. Następnie na podstawie szacunków kosztów proponowanej inwestycji określonych w dokumentacji studialnej możliwe byłoby rozważenie potencjalnych źródeł finansowania inwestycji. W związku z tym, że proponowana linia kolejowa ma mieć charakter regionalny inwestycja powinna być sfinansowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.

Ponadto Bittel informuje, że obecnie w PKP PLK S.A. prowadzone są prace planistyczne związane z nową perspektywą finansową 2021 – 2027. Ich zakładanym efektem będzie lista projektów inwestycyjnych planowanych do realizacji w kolejnych latach. Po zakończeniu prac wskazane zostaną te projekty, które na podstawie analiz najlepiej wpisują się w sieciowy charakter transportu kolejowego, a tym samym mogą istotnie przyczynić się do zwiększenia liczby pasażerów oraz ładunków. W ramach tych prac Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego nie zgłosił projektu budowy nowej linii lokalnej pomiędzy Warszawą i Sochaczewem.

Na zlecenie m.st. Warszawy, miasta Sochaczew, powiatów: warszawskiego zachodniego i sochaczewskiego oraz gmin: Stare Babice, Leszno, Kampinos i Sochaczew oraz miasta i gminy Błonie, miasta i gminy Ożarów Mazowiecki w 2014 r. opracowana została analiza powiązania komunikacyjnego Sochaczewa z Warszawą pn. "Obsługa komunikacyjna pasma zachodniego województwa mazowieckiego w korytarzu: m. st. Warszawa dzielnica Bemowo – Stare Babice – Ożarów Mazowiecki – Leszno – Błonie – Kampinos – Sochaczew". W ramach prac analizowano następujące warianty:

wariant I – poprawa jakości obsługi z wykorzystaniem istniejącej linii kolejowej nr 3 – linie dowozowe;

wariant II – budowa wydzielonej drogi szybkiej komunikacji autobusowej (BRT – Bus Rapid Transit);

wariant III – budowa wydzielonej trasy autobusu torowego;

wariant IV – budowa jednotorowej linii lekkiej kolei (rozważano tramwaj regionalny i lekki pociąg aglomeracyjny);

wariant V – budowa dwutorowej linii lekkiej kolei (rozważano tramwaj regionalny i lekki pociąg aglomeracyjny).

Do realizacji rekomendowano wariant II - szybkiej komunikacji autobusowej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Sochaczew
Warszawa
BRT
  • Łukasz Senger – 11.07.2018

    Głupie rozwiązanie. Ale nie moje miasto, nie mój cyrk, nie moje małpy. Należy zwiększyć częstotliwość kursowania pociągów KM, i nie bawić się w BRT.

  • Łukasz Oklesiński – 11.07.2018

    Ja nie mogę dojść, po co to komu, a jeśli już takie potrzebne, to dlaczego akurat tam? Wiele miast powiatowych w aglomeracji ma tylko jedno połączenie drogowe z Warszawą (tutaj mamy aż 3), kolejowo wszędzie to wygląda podobnie. Nie rozumiem przesłanek stojących za tą inwestycją, poza przedwyborczym podlizywaniem się wyborcom.

  • Sebbastian Pioro – 11.07.2018

    Jest linia kolejowa - wiec po co kombinować ??? No chyba ze to o to chodzi by wyprowadzic kasę na wybudowanie czegoś co po chwili przestanie funkcjonowac. wystarczy zwi3kszyc czestotliwosć pociagów i zobaczyc ile osób bedzie z tego korzystać... Poza tym z jakis powodów pkp kilka lat temu mocno zmniejszyla liczbe pociagów...

  • Krzysztof Koprowski – 11.07.2018

    Większej bzdury nie dało się wymyślić.

  • Michał Kiembrowski – 12.07.2018

    Widzę, że Transeko wreszcie dochrapało się ze swoimi durnymi pomysłami

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.