TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Do Krakowa i Katowic poniżej 2 godzin
InfoRail.pl - Opublikowano: 16.05.2018 09:31:58
Do Krakowa i Katowic poniżej 2 godzin

Z Warszawy do Katowic i Krakowa powinniśmy jeździć poniżej 2 godzin – powiedział wczoraj na EKG poseł Jerzy Polaczek.

Z Warszawy do Katowic i Krakowa powinniśmy jeździć poniżej 2 godzin – powiedział wczoraj na EKG poseł Jerzy Polaczek.

To jedna z wyzwań stojących przed polską koleją. W Katowicach przypomniano, że na tych trasach kursują przecież składy, które mogłyby jechać z prędkością do 250 km/h. Chodzi o możliwości ED250, które nigdy nie były wykorzystywane.

Na razie na CMK, a także dalej na odcinku do Krakowa mamy liczne zamknięcia, które wpływają na wydłużenie, a nie skrócenie czasu przejazdu. Zarówno wiceminister Andrzej Bittel, jak i Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk mówili, że, żeby było lepiej musi być gorzej. Jasne. Tylko, który raz słyszymy już taką argumentację…

Prezes PKP SA Krzysztof Mamiński podkreślił natomiast, że polska kolej przegoniła obecnie stan, w jakim była w latach 90. XX wieku. I to zarówno pod względem taboru, jak i infrastruktury i czasów przejazdów. Czyli jest sukces. A ma być jeszcze lepiej, bo według Mamińskiego będą lepsze dworce i wspólny bilet. Ten ostatni do końca roku. Patrząc jednak na poczynania resortu i PKP SA oraz na wypowiedzi przedstawicieli niektórych spółek samorządowych trudno uwierzyć w to, że na wspólnym bilecie pojedziemy pociągiem Koleje Mazowieckich czy Kolei Małopolskich. Chyba, że po wyborach będą zmiany w samorządach, wówczas wszystko będzie możliwe.

Wracając jednak do czasów przejazdów, mimo licznych remontów i prac modernizacyjnych z Warszawy do Krakowa i Katowic nie jedziemy wcale w innym czasie niż na początku lat 90. XX wieku. A zatem przed kolejarzami nadal sporo pracy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP SA
Kraków
Katowice
Warszawa
  • Igor Wójciak – 16.05.2018

    Nieprędko.

  • Igor Wójciak – 16.05.2018

    Dopiero jak się skończy koncesja Stalexportu.

  • Pociąg Do Podróży – 16.05.2018

    Ta linia to powinien być największy wstyd dla PKP PLK i sztandarowy przykład jak nie radzi sobie z modernizacją wielu lini.

  • Juho Kyntäjä – 16.05.2018

    Z Krakowa do Katowic też by wypadało troszkę szybciej...

  • Łukasz Bieniasz – 16.05.2018

    Przez Spytkowice da się poniżej 2h i tak jeżdżą pociagi pasażerskie.

  • Piotr Łężak – 16.05.2018

    Phi. Poniżej godziny się dawać powinno.

  • Krzysztof Trzyś – 16.05.2018

    Nigdy

  • Bartosz Guma – 16.05.2018

    Na trasie Katowice-Warszawa niech zrobią normalny rozklad bo obecnie jest dosc slaby ...

  • Piotr Butkiewicz – 16.05.2018

    w grudniu po południu :P

  • Marcin Piotrowski – 16.05.2018

    Hyperloopa zamontujmy i będziemy "latać" w mniej niż 20 minut😂😂

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.